Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a1-l-01.jpg

Audi A1

Audi A1 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A1, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Producent samochodów Audi z Ingolstadt zaprezentował w 1999 roku model Audi A2 jako mały samochód z aluminiową karoserią, niewielkim trzycylindrowym silnikiem Diesla, zużywającym w najbardziej ekonomicznej wersji niespełna trzy litry paliwa, który na przełomie nowego millennium miał wyznaczać proekologiczne standardy. Nawet gdy Audi A2 z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l, zużywającym przeciętnie niespełna sześć litrów paliwa, pozostawało w tyle za znanym modelem o pojemności 3,0, spółka-córka Volkswagen zwróciła na siebie uwagę branży dzięki wysokiemu modelowi hatchback. Nabywcy natomiast potraktowali modele początkowe jako pojazdy eksperymentalne, a sprzedaż nie osiągnęła takich efektów, jak oczekiwano. Małe Audi zostało więc usunięte z programu w 2005 roku bez wprowadzania następcy, a Audi A3 przejęło rolę modelu początkowego u producenta z Ingolstadt. W firmowym zaciszu kontynuowano jednak prace nad małym Audi. Dobre parametry zużycia paliwa miały pojawić się także w nowej odsłonie. Koncepcja designu została całkowicie zmieniona. Zamiast nadwozia minivana konstruktorzy zafundowali nowopowstającemu, wprowadzonemu na rynek w 2010 jako Audi A1 modelowi szykowny miejski wygląd w stylu coupé.

Audi A1 oferowano jako trzydrzwiową limuzynę i pięciodrzwiowy sportback

Zewnętrznie Audi A1 nie miało nic wspólnego z nielubianym ekonomicznym modelem z przełomu millennium, a zamiast tego przejawiało cechy designu, które charakteryzowały w tamtym czasie również większe modele Audi. Wyrazistymi elementami nowego modelu początkowego były kształty przednich i tylnych reflektorów oraz stromo ustawiony słupek nadwozia C, który zapewniał temu niewielkiemu autu niemal 3,95 m długości i sylwetkę w stylu coupé. Do stworzenia Audi A1 producent z Ingolstadt wykorzystał wiele elementów konstrukcyjnych, które zastosowano również w kompaktowym Volkswagen Polo. Do wprowadzenia na rynek w 2010 roku Audi A1 początkowo widniało w programie jako trzydrzwiowy hatchback. Podobnie jak w przypadku serii większego Audi A3, w późniejszym czasie wprowadzono pięciodrzwiową wersję karoserii, która pojawiła się na rynku jako Audi A1 Sportback.

Technologia optymalizująca zużycie paliwa w Audi A1

Chociaż tradycyjnie napędzane Audi A1 nie było planowane w wersji 3,0 l, producent wprowadził nowoczesną technologię w celu optymalizacji zużycia paliwa. Miało to się stać za sprawą systemu odzyskiwania energii podczas hamowania oraz automatycznego systemu start-stop. W podstawowej benzynowej wersji o pojemności skokowej 1,2 l Audi A1 zużywało średnio 5,1 litrów benzyny typu 95 (emisja dwutlenku węgla sięgała 118 g na kilometr). W najmniejszym wariancie z silnikiem Diesla Audi A1 konsumowało 3,8 l, przy czym emisja dwutlenku węgla wynosiła 99 g na kilometr.