Kupuj używane Audi A4 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Audi A4 - najchętniej kupowany niemiecki samochód

Samochód Audi A4 pojawił się na rynku motoryzacyjnym w 1994 roku. To auto osobowe klasy średniej segmentu D i godny następca Audi 80. Jest najchętniej kupowanym pojazdem produkowanym przez niemiecki koncern Audi AG. Model błyskawicznie podbił światowy rynek. Do dziś z taśmy produkcyjnej zjechało ponad 6 milionów egzemplarzy. To także bestsellerowy samochód używany - niemiecka jakość oraz ponadczasowa linia nadwozia sprawiają, że służy on zarówno młodszemu jak i starszemu pokoleniu. Audi A4 to model, który został doceniony już w dwa lata po rozpoczęciu produkcji. W 1996 roku znalazł się wśród laureatów plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Po światowych drogach jeździ już piąta generacja A-czwórki - wersja B9 powstała w 2015 roku. Audi A4 wyprodukowany został także w edycjach sportowych. Są to S4 z silnikiem o pojemności 2,7 litrów oraz mocy 265 KM i RS4, czyli model w wersji kombi z silnikiem o oszałamiającej mocy 380 KM, który zadebiutował w 2000 roku. Dostępna jest również terenowa Audi A4 w wersji kombi - Allroad. To niemieckie auto jest także uważane za najbardziej bezpieczne. System bezpieczeństwa, który jest w nim stosowany, zawiera boczne poduszki powietrzne, elektroniczną stabilizację ESP oraz napęd na cztery koła. Wszystko to sprawia, że zarówno starszy jak i nowszy samochód Audi A4, wciąż będzie doceniany przez kierowców i pasażerów.

Pięć generacji na przestrzeni lat

Model pierwszej generacji to Audi A4 B5. Samochód bazował na płycie podłogowej grupy VAG (PL45) i standardowo wyposażony był w silniki benzynowe o pojemności: 1,6, 1,8, 2,4, 2,6 oraz 2,8 litrów, a także w Diesle o pojemności 1,9 i 2,5 litrów z napędem na przednie koła. Dostępna była także wersja quattro z napędem na przednie i tylne koła. W modelu montowane były przekładnie Tiptronic, które umożliwiały wybór automatycznego lub manualnego trybu zmiany biegów. Avant, czyli wersja kombi pojawiła się w 1996 roku. Rok później model przeszedł pierwszy lifting, a w 1999 roku kolejny - tym razem bardziej widoczny. Zamontowano nowe fotele, zmieniona została konsola, zderzaki, klamki i listwy. Auto otrzymało także nowe reflektory i nawigację. W 2000 roku koncern wypuścił drugą generację Audi A4 B6 z płytą podłogową PL46. Model otrzymał nowe zawieszenie z aluminium o kilka centymetrów powiększone zostało wnętrze i karoseria. Auto wzbogaciło się o boczne poduszki powietrzne, wspomaganie hamulców i EPS. Rok później na rynek weszła nowa wersja Avant, natomiast w 2002 roku na rynku pojawił się wariant z silnikiem FSI oraz kabriolet o automatycznie składanym płóciennym dachu. Wersja S4 zyskała zaś nowy silnik o brawurowej mocy 344KM. W samochodach z napędem na przednie koła skrzynię biegów Tiptronic zastąpiła bezstopniowa skrzynia Multitronic. Model trzeciej generacji oznaczony był jako B7, a wyprodukowany w 2004 roku. Auto niewiele różniło się od swojego poprzednika - zmodyfikowano instalację elektryczną, poprawiono stylistykę nadwozia i zaczęto montować silniki 2.0 TFSI oraz 3.2 FSI, a także Diesle 2.0 i 3.0 TDI. B7 dostępny jest w wersji kombi i jako limuzyna. W 2006 roku koncern wprowadził także wersję Cabriolet. Czwarta generacja Audi - A4 B8 - pojawiła się już rok później. Rok później powstała także wersja kombi, natomiast w 2009 rozpoczęto produkcję wersji S4. Dwa lata później model został poddany liftingowi, a w sprzedaży pojawiła się wersja Allroad. Sportowej wersji RS4 Avant entuzjaści motoryzacji doczekali się w 2012 roku. We wrześniu 2015 odbyła się światowa premiera modelu piątej generacji. Auto otrzymało nową linię nadwozia, a przy jego projektowaniu uwzględniono opór powietrza. Zmniejszyła się także waga auta o całe 120 kg. Najnowsza generacja uzbrojona została w silniki cztero- i sześciocylindrowe TFSI i TDI, które cechują się większą mocą i jednocześnie mniejszym zużyciem paliwa. Pojawiła się także usportowiona wersja S4 z silnikiem 3.0 TSI dająca moc 345 KM.

Innowacyjne rozwiązania, solidna jakość

Mimo że pierwszy model - B5 przestał być produkowany w 2001 roku, wciąż można go spotkać na europejskich drogach. Niemiecka solidność widoczna jest zarówno w projekcie nadwozia jak i w rozwiązaniach technicznych. W 1991 roku, czyli w modelu drugiej generacji (Audi A4 B6) zamontowany został silnik 1,9 TDI. Wersja 90-konna tego motoru okrzyknięta została numerem jeden w swojej klasie. Auto zużywało około 5,5 litra paliwa na 100 km, a do prędkości 100 km na godzinę rozpędzało się w zaledwie 15 sekund. Co istotne, rozruch silnika możliwy był także w niskich temperaturach, a jego żywotność zadziwia użytkowników B6-stki do dziś. Model pierwszej generacji charakteryzuje się czterowahaczowym zawieszeniem przednim z amortyzatorem teleskopowym i stabilizatorem poprzecznym. Tylne zawieszenie oprócz amortyzatora teleskopowego i stabilizatora poprzecznego wyposażone jest w zespoloną oś skrętną. Pojemność bagażnika zależna jest od typu nadwozia w sedanie to "tylko" 440 l, jednak kombi oferuje już do 1250 l pojemności. W modelu B6 udoskonalono zawieszenie tylne - zamontowano podwójny wahacz poprzeczny, stabilizator poprzeczny i sprężyna śrubowa, zwiększony został także bak, który pomieścić może aż do 70 litrów paliwa. Nieco więcej zmian wprowadzono w modelu B8. W silnikach rzędowych czterocylindrowych z doładowaniem turbo (1.8 TFSI) zastosowana została nowa konstrukcja napędu wałka rozrządu z przekładnią łańcuchową, natomiast w silniku 3.2 FSI (o mocy 265 KM) zdecydowano się na system zmiennego skoku zaworów ssących. W 2014 roku B8 wyposażony został w silnik 2.0 TDI, który charakteryzuje się zużyciem paliwa od 3,9 do 4,6 litrów na 100 km oraz emisją dwutlenku węgla na poziomie do 119 g na kilometr. Od modelu B5 rozpoczęto także montaż nowego sześciocylindrowego silnika V 3.0 TDI, który charakteryzuje moc 204 KM (w przypadku napędu na przednie koła) oraz moc 245 KM w samochodach z napędem na cztery koła. Od początku produkcji nowością była instalacja skrzyni biegów Tiptronic, a w 2002 roku także skrzyni Multitronic (w najnowszej generacji do wyboru jest automatyczna lub sześciostopniowa skrzynia manualna). Co ciekawe, od 2009 roku na rynku chińskim dostępna jest lokalna wersja B9. Auto charakteryzuje się o 6 cm większym rozstawem osi oraz podłużną budową karoserii, która jest stosowana przez koncern w samochodach z silnikiem montowanym podłużnie. Marka Audi ma to do siebie, że każdy model wciąż, mimo upływu czasu, ma swoich zagorzałych zwolenników. To samo tyczy się oczywiście A4. Mimo postępu technologii i zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, także zaprojektowana w 1994 roku B5 cieszy oczy estetów i użytkowników szos.