Kupuj używane Audi A5 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

W roku 2007 wraz z Audi A5 Coupé została otwarta nowa seria produkcyjna

Kiedy producent samochodów z Ingolstadt Audi przedstawił w latach 80. swoje pierwsze coupé , stylistyczne pokrewieństwo tego dwudrzwiowego samochodu o długiej, spadzistej linii dachu z modelem klasy średniej Audi 80 było wyraźnie rozpoznawalne. Grupy docelowe obu samochodów nie mogły jednak bardziej się od siebie różnić. Ponad ćwierć wieku później wizerunek Audi zmienił się gruntownie, więc coupé jako córka sportowych samochodów typu kombi ikabriolet VW – musiała być czymś więcej, jak tylko przeobrażeniem samochodu z poprzednich serii produkcyjnych. Tak oto producent wraz z Audi A5 zainaugurował w roku 2007 zupełnie niezależną serię produkcyjną dwudrzwiowego coupé, za którym następnie podążyły czterodrzwiowa limuzyna i kabriolet.

Audi A5 zostaje wprowadzony na rynek najpierw jako coupé

Dobre dziesięć lat po tym jak ostatnie Audi w typie coupé w roku 1996 zjechało z linii produkcyjnej, producent z Ingolstadt znowu nawiązał swoim Audi A5 do tradycji aut coupé. Nowe coupé dzieliło wprawdzie płytę podłogową z serią produkcyjną klasy średniej Audi A4, jednak optycznie oraz pod wieloma detalami technicznymi odróżniło się wyraźnie od A4. Nową serię produkcyjną zapoczątkował topowy model benzynowy, którego inżynierowie wyposażyli w silnik V6 o pojemności 3,2 l, który mógł wykrzesać z siebie aż do 195 kW (265 KM) i rozpędzić Audi A5 w ciągu sześciu sekund do 100 km/h. Ponadto do programu Audi A5 zostały wciągnięte dwa mniejsze silniki benzynowe o zakresie mocy od 118 kW (160 KM) do 155 kW (211 KM).

Audi A5 jako limuzyna i kabriolet

Kabriolet z elektrycznie opuszczanym dachem materiałowym zaprezentował drugi typ nadwozia nowej serii produkcyjnej Audi A5. Program dopełniła czterodrzwiowa limuzyna, która wprawdzie zachowała kształty coupé, jednak skonstruowana została jako czterodrzwiowy samochód, przez producenta sprzedawany jako Audi A5 Sportback. Wszystkie modele Audi A5 były wyposażane, poza wspomnianymi napędami o zapłonie iskrowym, także w silniki o zapłonie samoczynnym o trzech zakresach mocy. Podstawowym modelem był Audi A5 z silnikiem o dwulitrowej pojemności skokowej, który mógł osiągnąć moc do 125 kW (170 KM). Ponadto, modele Audi A5 bywały wyposażone w silniki Diesla o 2,7 litrowej pojemności skokowej i mocy 140 kW (190 KM). Topowym rozwiązaniem wśród samochodów z silnikiem Diesla był Audi A5 z turbiną o trzylitrowej pojemności skokowej i maksymalnej mocy 176 kW (240 KM). Dzięki temu właśnie Audi A5 mogło przyspieszyć do prędkości 100 km/h w niecałe sześć sekund.

Audi S5 i Audi RS5 – dwie sportowe wersje Audi A5

Po wprowadzeniu serii Audi A5 do modeli seryjnych coupé, kabrioletów i limuzyn, w niewielkiej liczbie zostały wyprodukowane modele z silnikiem V8. Te sportowe wersje Audi S5 ze standardowym napędem na cztery koła osiągały moc do 260 kW (345 KM) i rozpędzały się do 100 km/h w niespełna pięć sekund. Program został uzupełniony w roku 2010 o topowy model coupé Audi RS5, któremu silnik V8 zapewnił moc do 331 kW (450 KM). Przyspieszenie do setki skróciło się dzięki temu do 4,6 sekundy.