Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a6-c4-l-01.jpg

Audi A6 C4

Audi A6 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A6, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Audi A6 C4 pojawiło się w momencie na swój sposób przełomowym. Auto debiutowało w 1994 roku, a jego premiera zbiegła się w czasie z wprowadzoną przez markę zmianą nomenklatury. Pojazd został przedstawiony jako następca modelu Audi 100. W pierwszych wyprodukowanych modelach można nawet zobaczyć jedynkę i dwa zera umieszczone na tylnej klapie. Audi A6 C4 wpisuje się w tradycję samochodów ekskluzywnych. W latach, w których było wytwarzane, konkurowało na rynku z takimi niemieckimi gigantami segmentu E jak BMW 5 E34 czy też Mercedes W124. Po lekko kanciastej bryle karoserii doskonale widać, że została zaprojektowana w latach 90. Pod względem estetycznym auto jednak zdecydowanie nie razi. A nawet wręcz przeciwnie - może się podobać. Pod długą maską z symbolem czterech kółek możemy znaleźć szeroką gamę silników spalinowych oraz Diesla. Pamiętać należy, że mamy do czynienia z wysokiej jakości autem produkcji niemieckiej. Pojazd sprawuje się dobrze nawet po przejechaniu trzystu tysięcy kilometrów. Dlatego właśnie cieszy się znacznym zainteresowaniem jako samochód używany. Także wyposażenie imponuje. Produkcję C4 zakończono w 1997 roku. A jednak we wnętrzu znajdziemy wiele elementów w dalszym ciągu uznawanych za ekskluzywne. Posiadacze modelu mogą cieszyć się podgrzewanymi siedzeniami, klimatyzacją oraz elektryczną regulacją szyb i lusterek.

Następca legendy motoryzacji - Audi 100

Audi A6 C4 jest spadkobiercą pojazdów niemieckiego koncernu produkowanych jeszcze w latach 60. Bowiem to właśnie w 1968 roku debiutowała pierwsza generacja Audi 100. Produkcja tego legendarnego modelu - a raczej zbioru mocno się od siebie różniących modeli - została zakończona w 1994. Właściwie można się spierać nad tym, czy A6 C4 było nowym autem, czy jedynie faceliftingiem. Od ostatniej generacji Audi 100 (przedstawionej w 1991 roku) różniło się ono bowiem jedynie nieznacznie. Samochód otrzymał nowe reflektory oraz zderzaki. Zmieniono także lampy, lusterka oraz oczywiście nazwę. Tutaj należy nadmienić, że poprzednie generacje Audi 100 nosiły dodatkowe oznaczenia - właśnie C1, C3 oraz C3. C4 to wyraźna kontynuacja tej tradycji. Nowe nazewnictwo związane było ze zmianami koncepcyjnymi w koncernie i dotyczyło również innych modeli. Na przykład S4 zostało zastąpione przez S6. Audi A6 C4 było produkowane relatywnie krótko. Już w 1997 roku na rynek wprowadzono następcę - Audi C5. Jest to samochód o wiele bardziej nowoczesny - tak pod względem estetycznym, jak i technologicznym.

Audi A6 C4 z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym

Audi A6 C4 to w dalszym ciągu popularny samochód używany. W latach 90. cieszył się on znacznym zainteresowaniem w swoich ojczystych Niemczech. W dalszym ciągu wiele modeli trafia do Polski lub zmienia właścicieli już w obrębie naszego kraju. Dostępne są dwie wersje nadwoziowe - klasyczny sedan oraz kombi (nazywany niekiedy Avantem). Ten ostatni posiada naturalnie znaczną przestrzeń w bagażniku (510 litrów). Przyznać należy, że obydwa warianty pod względem ilości miejsca prezentują się bardzo dobrze. Wewnątrz może podróżować pięć osób. Mamy tutaj do czynienia bądź co bądź z limuzyną, więc miejsca nie brakuje nawet na środkowym, tylnym siedzeniu. Do wyboru mamy aż jedenaście wersji silnikowych. Kierowcy mogą zdecydować się na jednostki spalinowe. Oczekiwania większości użytkowników powinna zaspokoić jednostka R5 o pojemności 2,3 litra. Osoby decydujące się na silniki V6 czy V8 powinny już niestety nastawiać się na zwiększone spalanie oraz wyższe potencjalne koszta naprawy. W ofercie znajdziemy także kilka motorów wysokoprężnych. Wśród nich bardzo dobrze prezentuje się jednostka TDI o pojemności 2,5 litra. Posiada ona moc 116 koni mechanicznych. Na trasie spala 6,5 litra na sto kilometrów. Podczas jazdy miejskiej zużycie może niestety wzrosnąć nawet do 9 litrów. Samochód z tego typu silnikiem rozpędzimy do stu kilometrów w czasie 11,2 sekundy. Oficjalne specyfikacje podają, że może on rozwijać prędkość do 195 kilometrów na godzinę. Niektórzy użytkownicy twierdzą natomiast, że udało im się "wyciągnąć" na liczniku nawet 220 kilometrów na godzinę.