Kupuj używane Audi A7 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Audi A7 Sportback – wyższa klasa coupé o szczególnej linii

Audi A7 Sportback zajmuje specjalną rolę w palecie modeli niemieckiego producenta samochodów Premium z siedzibą w Ingolstadt. Czterodrzwiowy coupé nie został bowiem zaprojektowany – tak jak wielu innych członków rodziny Audi – jako następny model w ramach już istniejącej serii produkcyjnej, lecz bazuje na samochodzie koncepcyjnym zaprezentowanym w roku 2009 na Motor Show w Detroit.
W lipcu 2010 Audi A7 Sportback został po raz pierwszy przedstawiony publicznie w Pinakotece Nowoczesnej w Monachium. Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego przydzielił samochód do segmentu wyższej klasy. I słusznie: w przypadku przestronnego coupé z elementami zapożyczonymi z limuzyny szeroka paleta silników o dużej mocy, elegancko-sportowa stylistyka zewnętrzna oraz wysokiej jakości wnętrze z wieloma elektronicznymi cechami wyposażenia Komfort zapewniają niezmiernie luksusowy wygląd. Do bezpośrednich konkurentów samochodu na rynku zaliczana jest klasa CLS Mercedes Benz i BMW serii 6 Gran Coupé. We własnej palecie modeli Audi A7 Sportback zajmuje pozycję poniżej flagowego modelu A8.

Nadwozie Audi A7 Sportback

Nadwozie o długości 4,97 m, szerokości 1,91 m i wysokości 1,42 m zamontowane jest na platformie Audi A6 i bazuje na wspomnianym już studium „Audi Sportback Concept“. Projektanci powołują się w modelu Audi A7 na kilka bardzo charakterystycznych linii Audi 100 Coupé S z 1969 roku. Do szczególnych cech Audi A7 należy tylny spoiler, który przy prędkości 130 km/h automatycznie się wysuwa, a poniżej 80 km/h wsuwa się z powrotem i zapewnia niezbędny docisk przy większych prędkościach. Wartość cw (współczynnik oporu powietrza) samochodu wynosi 0,28. Reflektory ksenonowe i tylne światła diodowe montowane były seryjnie od roku 2010 do 2014.
W maju 2014 – dokładnie trzy lata po wprowadzeniu modelu na rynek – firma Audi zaprezentowała odmienione A7 po faceliftingu. Zmodyfikowana wersja odznacza się z przodu przede wszystkim węższymi reflektorami, zmienionymi zderzakami i szerszą osłoną chłodnicy. Z tyłu zmieniono stylistykę osłony dolnej zderzaka tylnego oraz wygląd świateł. Tylne światła posiadają teraz seryjnie tak zwany dynamiczny kierunkowskaz, a osłony rur wydechowych są prostokątne, a nie okrągłe. Także silniki zostały przez Audi zmodyfikowane i stały się jeszcze mocniejsze.

Cechy wyposażenia Audi A7 Sportback

W modelu A7 Audi po raz pierwszy oferuje opcjonalny wyświetlacz przezierny (Head-up-Display), który prezentuje na przedniej szybie między innymi prędkość oraz wskazówki układu nawigacji. Seryjnie funkcję tę przejmuje 6,5-calowy monitor, który przy uruchamianiu zapłonu wysuwa się z tablicy przyrządów. Moduł UMTS przekazuje obrazy i informacje z Google Earth na monitor samochodowy i łączy je z aktualną trasą nawigacyjną. Poprzez hotspot WLAN we wnętrzu samochodu pasażerowie mogą surfować w Internecie na swoim laptopie lub tablecie także podczas jazdy. Wkładki ozdobne wnętrza są najwyższej jakości. Ogromną zaletą Audi A7 jest spora – jak na coupé – dostępna przestrzeń z dużą ilością miejsca na kolana i bagażnik o pojemności 535 litrów z elektrycznie otwieraną pokrywą tylną.

Silniki w modelu Audi A7 Sportback

Audi oferuje model A7 Sportback z szeroką paletą silników benzynowych i wysokoprężnych:

  • 2,8-litrowy FSI (montowany do roku 2014) osiąga moc 150 kW (204 KM) i przenosi na jezdnię moment obrotowy 280 Nm. Maksymalna prędkość wynosi 235 km/h. Silnik zużywa około 8,0 l na 100 km
  • Znacznie mocniejszy jest 3,0-litrowy TFSI o mocy 220 kW (okres produkcji: 2010-2012). Przy momencie obrotowym 440 Nm samochód z silnikiem benzynowym przyspiesza w ciągu 5,6 s od 0 do 100 km/h.

W segmencie silników wysokoprężnych oferowane są na przykład następujące zespoły napędowe:

  • 3,0-litrowy TDI o mocy 150 kW osiąga moment obrotowy 400 Nm (okres produkcji: 2010-2014). Pod względem zużycia paliwa samochód z wyłącznie przednim napędem wykazuje szczególne cechy: wspomagany przez bezstopniową automatyczną skrzynię biegów Multitronic Audi A7 ze zużyciem zaledwie 5,3 l oleju napędowego na 100 km w normalnym trybie jazdy może bez problemu równać się ze swoimi czterocylindrowymi konkurentami.
  • Nieco mocniejszy jest 3,0-litrowy TDI z napędem na cztery koła quattro i siedmiobiegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem S-tronic (montowany do 2014). 180 kW mocy przy imponującym momencie obrotowym 500 Nm umożliwia samochodowi przyspieszenie w ciągu 6,3 s od 0 do 100 km/h i osiągnięcie maksymalnej prędkości 250 km/h. Pomimo dużej mocy zużycie oleju napędowego wynosi tylko około 6,0 l na 100 km