Kupuj używane Audi Q7 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Czar sportowego auta

Audi Q7 od pierwszych pięciu lat XXI wieku rozpala serca miłośników sportowych aut i przyspiesza puls zwolenników miejskiego designu, stale utrzymując ich tętno na wysokim poziomie. Niezmienny właściwie od początku koncept z 2005 roku na przełomie lat zyskał nieco szlachetniejszych linii, a co za tym idzie - bardziej wyszukanego wzornictwa, a schowane pod maską możliwości przybrały jedynie drobnych "rumieńców", pozostając niezmiennie na tym samym, imponującym poziomie mocy. Wyprodukowane przez niemiecki koncern Volkswagen Audi AG Q7 zadebiutowało na słynnych, frankfurckich targach w 2005 roku, gdzie przedstawione było jako nowoczesna alternatywa dla dwa lata młodszego Audi Pikes Peak Quattro - amerykańskiego prototypu prezentowanego w Detroit. Q7 doczekało się finalnie dwóch generacji, ale Audi Q7 II znane jest szerszej publiczności zaledwie od 2015 roku, gdy miało oficjalną premierę podczas prestiżowych targów w Genewie, choć dla wybranych odbiorców wizualizacja i przewidywane osiągi auta znane były już kilka miesięcy wcześniej, u schyłku 2014. Główną zaletą Audi Q7, wyróżniającą ten model na tle innych samochodów o podobnym przeznaczeniu, jest fakt, że zarówno pierwsza, jak i druga generacja dostępna jest jedynie w wersji z napędem na obie osie, co zdecydowanie nadje temu eleganckiemu samochodowi szczypty indywidualizmu i swojego rodzaju prestiżu.

Książęce auto

2005 rok był zdecydowanie chwilą przełomową w działalności niemieckiego koncernu Volkswagen AG, bo pojawienie się na Genewskich targach luksusowego modelu crossovera Audi Q7 już ostatecznie podniosło prestiż marki i wpisało ją do rejestru aut z tak zwanej "wyższej półki". Możliwości, jakie prezentował stylowy SUV zainspirowały projektantów do stworzenia jego hybrydowej wersji jeszcze w roku przedstawienia pierwszego modelu, jednak potężne zainteresowanie jego klasycznym wariantem sprawiło, że pomysł ten został przesunięty w czasie o nieokreśloną ilość lat. Pierwsza generacja Audi Q7 zyskała na tyle pochlebne recenzje krytyków, że na powszechny i obowiązkowy wręcz dla popularnych aut zabieg faceliftingu zdecydowano się dopiero cztery lata po premierze, w 2009 roku, dodając kilka chromowanych elementów na osłonie chłodnicy i wzbogacając reflektory o pasek diod LED. Rok po liftingu Q7 zyskało nieco zmian technicznych, polegających głównie na zmniejszeniu spalania silnika i modyfikacji jego bazowej pojemności z 3.6 FSI na rzecz bardziej praktycznego w warunkach miejskich motoru o pojemności 3.0 TFSI, co spotkało się z niemałym zadowoleniem entuzjastów wykorzystywania crossoverów do codziennej, agresywnej jazdy po mieście. W 2012 roku Q7 zaczęto produkować w indyjskiej fabryce koncernu Volkswagen AG, co ułatwiło dystrybucję auta na rynku azjatyckim, zaś w 2015 oficjalnie zaprezentowano nowatorskie Audi Q7 II, będące jeszcze bardziej luksusową wersją i tak już imponującego samochodu.

Luksus na czterech kołach

Kultowe Q7 nieprzerwanie od dnia swojej premiery w 2005 roku wzbudza zainteresowanie i swoisty respekt wśród miłośników luksusowych maszyn, a to za sprawą stylowego połączenia możliwości crossovera z designem miejskiego, eleganckiego auta. Audi Q7 jako samochód używany z pewnością nadal zachowuje swoje pierwszorzędne parametry, a potężne silniki i wysokiej jakości części potęgują efekt, jaki daje ten lekki SUV z napędem na dwie osie. Nadwozie auta w znacznej części zbudowane jest z wysokiej jakości aluminium i stali, dzięki czemu projektanci mogli swobodnie "dodać" pojazdowi mocy bez uszczerbku dla jego zwrotności czy płynności prowadzenia. Q7 dostępne jest w dwóch wersjach motoru - benzynowej i wysokoprężnej, a ich moc zgodnie zaczyna się dopiero od wartości 3.0, co przy potencjale masowym auta oraz pojemnemu wnętrzu jest niemal oczywistym zabiegiem producenta. Wśród dostępnych na rynku modeli Audi w tym segmencie zdecydowany prym wiodą jednak popularne Diesle, których widlaste silniki fabrycznie wyposażone są także w turbosprężarkę. Miłośnicy aut zasilanych olejem napędowym mogą wybierać Audi Q7 o pojemności 3.0 i 4.2 TDI lub imponujących 6 litrów, podczas gdy zwolennicy tradycyjnych "benzyniaków" mają do wyboru jedynie opcję 3.0 TFSI oraz 4.2 FSI z widlastym typem silnika. Decydując się na rzadko spotykany model o mocy 3.6 FSI, motor będzie rodzaju rzędowo-widlastego, poza tym pozbawiony kompresora, podobnie jak model 4.2. Audi Q7 jako samochód używany podbija serca także przestronnym wnętrzem i dość zmyślnie zaprojektowanym, wirtualnym kokpitem z ekranem ciekłokrystalicznym w drugiej generacji modelu. Przekątna 12,3 cala ułatwia odczyt wyświetlanych informacji komputera pokładowego, dlatego nabywając Audi Q7 II można spokojnie zrezygnować z kupna dodatkowej nawigacji. Auto wyposażone jest także w pokaźnych rozmiarów reflektory, które dostępne są w trzech wariantach do wyboru, a więc to, czy samochód ma "ksenony", lampy LED czy nowoczesne światła Matrix Led zależy już tylko od gustu kupującego.