Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-s4-b5-l-01.jpg

Audi S4 B5

Audi S4 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi S4, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Pierwszy model Audi S4 zadebiutował w 1991 roku i był sportową wersją popularnego Audi 100. Auto było produkowane zaledwie przez trzy lata, ale zdobyło ogromne uznanie miłośników motoryzacji. Ba, prywatnie tym samochodem jeździł nawet legendarny kierowca Formuły 1 Ayrton Senna. W 1994 roku bawarski producent zaprezentował Audi A4. Sprzedaż tego kompaktowego wozu była tak wysoka, że firma z Ingolstadt zaczęła gonić pod względem wyników Mercedesa i BMW. Zachęceni sukcesami szefowie Audi uznali w 1997 roku, że czas na sportową wersję A4. Samochód należał do bardzo szybkich i mocnych, ale jego wygląd był raczej stonowany. O jego sportowym charakterze świadczyło tylko kilka detali. Na przykład zmieniony przedni wlot powietrza oraz lekko zmodyfikowane zderzaki. Początkowo Audi S4 B5 było oferowane jako czterodrzwiowy sedan, ale rok po debiucie wprowadzono do sprzedaży wersję kombi (oznaczoną jako ""Avant""). S4 B5 długo było najmocniejszą i najszybszą odmianą A4, ale zmieniło się to na krótko w 2000 roku, gdy na rynek wprowadzono supersportową wersję RS4. Ten model wycofano jednak z produkcji zaledwie po roku. Audi S4 B5 ma dziś spore rzesze fanów, a z powodu swoich ciągle imponujących osiągów oraz niezawodności jest cenione również jako samochód używany.

Sukcesy na drodze i na torze

Produkcja Audi S4 B5 rozpoczęła się w październiku 1997 roku, a model wszedł do sprzedaży w momencie odświeżenia całej gamy modelowej A4. Auto powstało na platformie podłogowej Volkswagen Group B5 - tej samej, na której zbudowano Volkswagen Passata B5 oraz pierwszą Skodę Superb. Samochód osiągnął sporo sukcesów w sportach motorowych. Na przykład w 2001 roku kierowca Michael Galati w swojej rajdowej wersji S4 zajął pierwsze miejsce w niezwykle prestiżowym wyścigu SpeedVision World Challenge w klasie GT. Ten i podobne sukcesy wyścigowe pomogły nie tylko wywindować sprzedaż S4, ale zbudowały też wizerunek Audi jako marki z wyraźnie sportowym charakterem. Produkcję Audi S4 B5 zakończono we wrześniu 2001 roku, choć na niektórych rynkach pojazd pozostawał w sprzedaży do 2002 roku. Na następną wersję S4 jednak nie trzeba było zbyt długo czekać. Już w 2003 roku pojawił się nowy pojazd, oparty na bazie Audi A4 generacji B6. S4 B5 cieszył się sporym uznaniem w Europie, ale trafił również (w nieznacznie zmienionej wersji) do Stanów Zjednoczonych, gdzie także spotkał się z wyjątkowo życzliwym przyjęciem. Jako samochód używany Audi S4 jest dość wysoko notowane, choć trzeba uważać na kilka rzeczy. Nie jest tajemnicą, że samochód jest zwłaszcza popularny wśród młodych ludzi, którzy lubią bardzo dynamiczną jazdę. Zatem znalezienie auta w zadowalającym stanie do łatwych nie należy. Z tego samego powodu też większość S4 na rynku wtórnym to auta powypadkowe.

Szybki, mocny, ale z ograniczeniem

Audi S4 B5 było napędzane podwójnie doładowanym silnikiem 2.7 o mocy 265 koni mechanicznych, którego maksymalny moment obrotowy wynosił 400 Nm. Auto przyśpieszało do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy - to wynik, który do dziś robi wrażenie. Prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h, ale pojazd byłby w stanie pojechać jeszcze szybciej, gdyby nie specjalne, elektroniczne ograniczenie. W swoim czasie Audi S4 B5 był jednym z najszybszych seryjnie produkowanych sedanów na rynku. Model był sprzedawany ze standardowym napędem na cztery koła, znanym jako "quattro". Klienci mogli wybierać spośród dwóch dostępnych skrzyń biegów. Pierwszą była standardowa, sześciobiegowa przekładnia, a drugą była nowość - pięciobiegowa skrzynia tiptronic firmy ZF. Pozwalała ona zarówno na automatyczną, jak i manualną transmisję biegów. Pojazd był dostępny w dziesięciu wersjach kolorystycznych nadwozia. Mniejszy był jednak wybór jeśli chodzi o wnętrze, były dostępne tylko dwa warianty - onyks oraz kolor srebrny. Samochód miał bogate wyposażenie standardowe. Obejmowało między innymi systemy ABS czy ESP oraz aluminiowe felgi. Jeszcze dłuższa była lista wyposażenia opcjonalnego. Można było dokupić na przykład system nawigacyjny, zestaw głośnomówiący, system audio firmy Bose, karbonowe elementy wykończenia wnętrza, a nawet podgrzewane przednie fotele oraz lusterka. Mimo sportowych osiągów auto jest dość wygodne w codziennym użytkowaniu. Bagażnik samochodu jest stosunkowo pojemy (około 440 litrów), a i zużycie paliwa nie jest bardzo wysokie (od 11 do 13 litrów na 100 kilometrów). Podobnie jak większość modeli Audi z okresu przełomu wieków, S4 jest uważane za bardzo niezawodne. Nie jest to jednak samochód wolny od wad. Za największą uważa się koszty części zamiennych. Ze względu na kilka nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych auto jest też stosunkowo trudne w naprawie. Dość często problemy sprawia też układ hamulcowy, co warto mieć na uwadze, rozważając kupno S4 B5 z drugiej ręki.