Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-s5-l-01.jpg

Audi S5

Audi S5 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi S5, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Głębiej osadzony napęd, cechy szczególne takie jak czterowylotowa rura wydechowa oraz silnik o podwyższonych osiągach – w takie sportowe atrybuty konstruktorzy Audi z Ingolstadt w latach 90. XX wieku po raz pierwszy wyposażyli wprowadzone na rynek sportowe wersje swoich limuzyn, kombi i coupé. Od tego czasu modele Audi S wraz z jeszcze mocniejszymi autami z serii RS są stałym elementem programu spółki-córki Volkswagena. Tradycja tworzenia aut o wysokich osiągach w małych seriach została zapoczątkowana przez zaprezentowane w latach 90. XX wieku sportowe coupé Audi S2, które było następcą Audi quattro i Audi Coupé GT. Pojazd produkowano do 1996 roku. Zanim do programu włączono wreszcie sportowe coupé o cechach charakterystycznych dla serii S, trzeba było czekać jedenaście lat. Audi S5 wprowadzono na rynek w 2007 roku jako mocniejszą wersję zaprezentowanej w tym samym czasie nowej serii coupé Audi A5. Dwa lata później w jej ślady poszła wersja kabrio, którą wprowadzono na rynek równolegle do Audi A5 Cabriolet i która zastąpiła konstruowaną do 2009 roku otwartą wersję Audi S4. Oba modele Audi S5 powstały na bazie Audi A4 klasy średniej.

Audi S5 najbardziej sportową wersją serii coupé

Do topowej wersji auta z serii coupé inżynierowie z Ingolstadt zamontowali ośmiocylindrowy silnik o pojemności skokowej 4,2 l, który zapewniał Audi S5 osiągi rzędu 354 KM (260 kW). Sportowe coupé wyposażone w napęd na cztery koła przyspieszało do setki w ciągu 5,1 s. Prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h i była regulowana elektronicznie. Dla porównania najmocniejszy model Audi A5 z sześciocylindrowym motorem o pojemności 3,2 l dysponował mocą 265 KM (195 kW). Różnice pomiędzy siostrzanymi modelami polegały jednak nie tylko na różnych osiągach gwarantowanych przez silniki. Specjaliści od akustyki zadbali o to, by Audi S5 na ulicy wydawało bardziej sportowe odgłosy niż Audi A5. Zewnętrznie Audi S5 od modeli A z serii coupé odróżniała osłona chłodnicy oraz chromowane zewnętrzne lusterka. Według deklaracji producenta Audi S5 zużywało średnio 12,1 litry paliwa na 100 km, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 288 g/km. Audi S5 dysponowało sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegowym automatem z programem sportowym.

Audi S5 jako kabriolet

Podczas gdy wielu producentów nowe generacje swoich otwartych modeli pozbawiało materiałowego dachu na rzecz składanej stalowej wersji, konstruktorzy Audi w wersji kabrio w dalszym ciągu stawiali na klasyczny tekstylny składany dach. Pod maską kabrioletu S5 z napędem na cztery koła pracował sześciocylindrowy, wyposażony w kompresor silnik o pojemności 3,0 l, który dysponował mocą ponad 333 KM (245 kW) i już na etapie rozpoczęcia produkcji w 2009 roku spełniał normę emisji spalin Euro 5. Kabriolet do setki rozpędzał się w 5,6 s, a maksymalna prędkość osiągana przez coupé wynosiła 250 km/h. Auto wyposażono w siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Jak podawał producent Audi S5 w wersji kabrio zużywało 9,7 l łączonego paliwa (emisja dwutlenku węgla wynosiła 224 g/km).