Kupuj używane BMW 2002 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

W roku 1966 producent rozszerzył swoją ofertę samochodów średniej klasy o model BMW 2002

Swoimi szlachetnymi samochodami sportowymi, takimi jak legendarny kabriolet BMW 507, czy luksusowymi limuzynami, takimi jak BMW 501, który otrzymał przydomek barokowego anioła, producent samochodów BMW wkroczył w latach 50. w okres kryzysu. W rozpoczynającym się dziesięcioleciu samochodów dla mas Bawarczykom brakowało konkretnego modelu, na którym można byłoby zarobić dobre pieniądze. Marża ze sprzedawanego w tamtych latach modelu BMW Isetta nie była wystarczająca, aby długofalowo utrzymać się samodzielnie. Banki naciskały, a konkurent Daimler-Benz był gotowy do ataku, kiedy to >Monachijczykom z początkiem lat 60. udało się dokonać przełomu za sprawą pojazdów tak zwanej Nowej Klasy. Czterodrzwiowe limuzyny BMW 1500 oraz 2000 otworzyły producentowi drzwi do rynku samochodów klasy średniej. Jako że klienci ochoczo przyjęli nowe modele, Bawarczycy zdecydowali się rozbudowywać swój program samochodów niższej klasy. Prekursorem wprowadzonej potem serii 3 była seria 2, w której BMW 2002 prezentował najlepszy model, uchodzący po dziś dzień za klasycznego przedstawiciela samochodów osobowych lat 70.

BMW 2002 – kompaktowa budowa w połączeniu ze sportową dynamiką

Podstawę dla stworzenia BMW 2002, produkowanego w wersji sedan i cabrio, stanowiły większe modele z serii BMW 2000, w przeciwieństwie do których modele BMW 2002 posiadały dwoje drzwi oraz mniejsze nadwozie. Kompaktowa budowa oraz obniżony ciężar wyszły na dobre właściwościom jezdnym BMW 2002. Bawarczycy przemówili tym modelem do młodszej wiekowo grupy klientów. Jednocześnie model BMW 2002 ugruntował image BMW jako producenta oferującego samochody sportowe w przedziale cenowym samochodów średniej klasy.

BMW 2002 w wersji sedan i cabrio

Pierwszy model BMW 2002 został zaprezentowany w roku 1966 w wersji sedan. Rok później swoją premierę miała wersja cabrio z materiałowym dachem i klatką bezpieczeństwa, co tylko podkreśliło sportowy charakter modelu. BMW 2002 z typem nadwozia targa otrzymał konstrukcję łączoną, na którą składały się sztywne elementy dachu, wyjmowanych części oraz oddzielny dach otwierany w stylu lando. Model z nadwoziem typu targa został w latach od 1971 do 1975 przebudowany przez producenta karoserii Baur w Stuttgardzie, który wyposażał także modele w wersji cabrio. Od roku 1971 wychodziły na rynek modele BMW 2002 z nadwoziem typu hatchback, określane także mianem Touring i produkowane do roku 1974. W roku 1973 różne warianty BMW 2002 doświadczyły liftingu, obejmującego zmiany w osłonie chłodnicy oraz w reflektorach.

Silniki dla BMW 2002

BMW 2002 w wersji podstawowej był oferowany z silnikiem rzędowym czterocylindrowym o mocy 100 KM (74 kW), który rozpędzał samochód do 170 km/h. Model BMW 2002 z roku 1968 – BMW 2000 tii – był dostępny w mocniejszej wersji silnika o mocy 120 KM (88 kW) i pozwalał osiągnąć prędkość 185 km/h. Z początkiem lat 70. oferta jednostek napędowych została uzupełniona o silnik o mocy 130 KM (96 kW). Model BMW 2002 tii z tym silnikiem osiągał prędkość 190 kilometrów na godzinę i był oferowany w latach 1971 do 1975.

W roku 1973 zaprezentowano model topowy BMW 2002 Turbo

W ostatnich latach produkcji do programu dołączył model topowy w wersji turbo z typowo sportowymi elementami wyglądu zewnętrznego, takimi jak przednie spojlery i ozdobne pasy. Model w wersji turbo dysponował mocą silnika 170 KM (125 kW) i rozpędzał BMW 2002 do prędkości 210 km/h. Wersja Turbo była produkowana w niewielkich nakładach do końca roku 1974. W roku 1975 BMW 2002 zastąpiła nowa 3 seria bawarskiego producenta.
Mehr anzeigen