Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-530-l-01.jpg

BMW 530

BMW 530 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 530, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW 530 jest wygodnym, komfortowo wyposażonym samochodem segmentu E. Jego 3-litrowy silnik zapewnia doskonałą moc i gwarantuje wyjątkowe osiągi. 6-cylindrowa jednostka napędowa wyróżniająca BMW 530 należy do tak zwanej „dużej szóstki” silników koncernu z Monachium. Samochód jako pierwszy "przetarł szlak" dla podobnych modeli innych marek i jest uznawany za niedościgniony wzór doskonałości. BMW 530 miało swoją premierę w 1972 roku, a kolejne generacje modelu stały się „kamieniami milowymi” w rozwoju motoryzacji. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie minione 40 lat bez obecności BMW 530 na drogach całego świata. Samochód słynie z solidnej konstrukcji i niesłychanej jakości wykonania. Wszystkie elementy auta są idealnie do siebie dopasowane i dopracowane w szczegółach. BMW 530 świetnie sprawdza się zarówno jako elegancka limuzyna, jak i auto użytkowe. Zwłaszcza, że pokaźny silnik umożliwia bezpieczne pokonywanie wielokilometrowych tras. Zapas mocy, którym dysponuje jednostka napędowa, pozwala na efektywną jazdę nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych.

Samochód używany z "wielką szóstką"

Samochód używany dostępny jest w wersji sedan oraz kombi (Touring). Kabina pasażerska swobodnie mieści 5 dorosłych osób. Mogą one podróżować w komfortowych warunkach, za co odpowiadają duże rozmiary auta, doskonale skonstruowane zawieszenie oraz wygodne fotele i funkcjonalne elementy wnętrza. Sedan wyposażony jest w bagażnik o pojemności przekraczającej 450 l, natomiast pojemność wersji kombi sięga 1500 l. Auto, mimo swoich pokaźnych rozmiarów oraz dużej masy, jest dynamiczne i zdradza prawdziwie sportowy charakter. Doskonałe zestrojenie zawieszenia z jednostką napędową odpowiada za legendarne już własności jezdne. Samochód doskonale się prowadzi, a radość z jazdy jest nieporównywalna z żadnym innym pojazdem tej klasy. Pierwsze samochody BMW 530 pojawiły się w 1972 roku i były oznaczone symbolem E12. 3-litrowy silnik, który znalazł się pod maską auta, stał się początkiem całej generacji jednostek napędowych określanych mianem „wielkiej szóstki” (Big Six). Doskonale wykonany blok 6-cylindrowego silnika pochodził ze słynnej niemieckiej odlewni żeliwa, a głowica wykonana była z lekkiego aluminium. Tylko nieznacznie modyfikowana i udoskonalana jednostka napędowa była produkowana przez koncern BMW aż do 1993 roku. BMW 530 w swojej wersji z lat 1980-1988 jest z kolei uznawane za początek ery nowoczesnych samochodów koncernu z Bawarii. W aucie przeprowadzono szereg modyfikacji dotyczących głównie układu paliwowego oraz zapłonu. Zastosowano także wiele nowoczesnych materiałów przyczyniających się do obniżenia masy pojazdu. Kolejne wcielenie BMW 530, produkowane pomiędzy rokiem 1988 a 1996, wyróżniało się wyjątkowym poziomem bezpieczeństwa. Samochód wyposażony był w komplet poduszek powietrznych, a jego droga hamowania była najkrótsza wśród wszystkich wytwarzanych wówczas sedanów. Używane BMW 530 z lat 1996-2003 może występować zarówno z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym. W modelu po raz pierwszy zdecydowano się na zastosowanie 6-cylindrowego silnika diesla. Jednostka napędowa posiada nowoczesny wtrysk common rail oraz turbosprężarkę. O nowoczesny wtrysk wzbogaciła się także wersja benzynowa, w której, zamiast układu wolnossącego, zastosowano wtrysk EFi. Modyfikacjom poddano także zawieszenie, w którym znalazło się wiele nowoczesnych elementów z aluminium.

Pęd do nowoczesności

Całkiem nowoczesną stylistycznie wersję BMW 530 zaprezentowano w 2003 roku. Samochód używany z poprzedniej dekady posiada wyjątkową linię nadwozia. Początkowo projekt karoserii wzbudzał duże kontrowersje, a dzisiaj uważany jest za najbardziej udany i ponadczasowy. Używane BMW 530 z lat 2003-2011 wyróżnia się muskularną karoserią, zdradzającą moc samochodu. Po raz pierwszy zastosowano aluminium na tak dużą skalę. Wprowadzono nowoczesne rozwiązania w zawieszeniu, którego ważnym podzespołem są wahacze składające się z wielu aluminiowych elementów. Lekkie metale użyte do konstrukcji podwozia spowodowały, naturalnie, zmniejszenie masy pojazdu. Auto jest doskonale wyważone, co w sposób istotny wpływa na własności jezdne. 3-litrowy silnik występuje w wersji benzynowej i wysokoprężnej. Jednostki napędowe zostały wyposażone w turbodoładowanie i nowoczesne układy wtryskowe. Moc BMW 530 zamyka się w przedziale od 231 do 272 KM - w zależności od wersji. Wysoki moment obrotowy utrzymuje się w szerokim zakresie prędkości, co daje wysoką elastyczność i duże przyspieszenie. Nowoczesne lekkie zawieszenie doskonale współpracuje z silnikiem, dlatego auto prowadzi się pewnie i bezpiecznie, pomimo napędu na tylną oś. Za bezpieczeństwo odpowiadają także innowacyjne systemy kontroli trakcji (DSC) i wspomaganie hamulców. Samochód używany występuje w wersji sedan oraz kombi. Ciekawostkę stanowi fakt, że mimo dużej ładowności, BMW 530 Touring nie traci swoich właściwości jezdnych oraz sportowego charakteru. Auto z 3-litrowym silnikiem posiada potężną moc, która dostępna jest bez względu na obciążenie. BMW 530 jest wyposażone w silnik posiadający ogromne, jak na dzisiejsze czasy, rozmiary. Jednostka napędowa okazuje się nie tylko wyjątkowo mocna, ale także dynamiczna. Kryjąca się w samochodzie moc jest bezpośrednio dostępna pod pedałem gazu, dzięki nowoczesnemu wtryskowi paliwa oraz dużemu momentowi obrotowemu. Samochód świetnie się prowadzi, a kierowca ma poczucie kompletnego panowania nad maszyną. Przednie fotele gwarantują nie tylko wygodę, ale także doskonałe trzymanie w zakrętach, dzięki czemu następuje świetne zespolenie kierującego z autem. Trójdzielna, mięsista kierownica doskonale leży w dłoniach, a dźwignia zmiany biegów i konsola środkowa znajdują się w idealnym położeniu. Kokpit jest oszczędny w stylu, a jednocześnie urządzony ze smakiem i bardzo funkcjonalny. Do dyspozycji kierowcy pozostaje duży wyświetlacz LCD odpowiedzialny za pokazywanie wielu rozbudowanych funkcji systemu iDrive. Nowoczesne radio i nawigacja satelitarna mogą być kontrolowane pilotem umieszczonym pod ręką kierującego. Wszystko to sprawia, że samochód jest wygodny, elegancki i prestiżowy. Mimo swoich rozmiarów, posiada sportowy charakter i daje ogromną radość z prowadzenia. Komfort, wysoki poziom bezpieczeństwa i radość podróżowania są także udziałem pasażerów. Samochód wewnątrz oferuje bardzo dużą ilość miejsca, a o wygodę dba także doskonałe zawieszenie. BMW 530 jest wymarzonym autem do odbywania wielokilometrowych podróży. Na przestrzeni lat, każda premiera nowej wersji BMW 530 stanowiła ważne wydarzenie motoryzacyjne. Samochód używany, bez względu na „metrykę”, charakteryzuje się podobnymi cechami, zapewniając właścicielowi prestiż, poczucie komfortu oraz niesłychaną wprost radość z jazdy. BMW 530 jest samochodem mocnym, bezpiecznym i komfortowym. Solidność wykonania oraz jakość zastosowanych materiałów sprawiają, że trudno jest znaleźć równie udany używany model.