Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-7er-l-01.jpg

BMW Seria 7

Trudno znaleźć entuzjastę motoryzacji, który nie skojarzyłby natychmiast charakterystycznych dla pierwszej generacji BMW 7 okrągłych podwójnych reflektorów. Dziś to pojazd klasyczny, który budzi zainteresowanie swoją formą, nie pozwalającą jej pomylić z czymkolwiek innym. Pierwsza edycja "siódemki" została zaprezentowana światu w 1977 roku i rozgościła się na rynku na prawie dziesięć lat. Drugie wydanie tego kultowego samochodu, produkowane od 1996 roku, wciąż miało wspomniane ciekawe przednie światła, ale były one nieco schowane w wystającej końcowej części pokrywy silnika, tak jakby niemieccy konstruktorzy chcieli nawiązać do amerykańskich Muscle Cars. Zmiany stylistyczne, które nadeszły wraz z początkiem lat 90., sprawiły, że sylwetka BMW 7, tak dobrze znana i już okrzyknięta mianem klasycznej, zaczęła się przeobrażać. Długa maska czy prostokątne reflektory były tymi nowościami, które można było zauważyć na pierwszy rzut oka. Ale pojazd zyskał także pod względem zarówno nowych rozwiązań technicznych, jak i komfortu jazdy. W kolejnych latach model 7 coraz częściej pojawiał się na europejskich drogach, by w końcu w 2000 roku stać się miejską limuzyną ze zintegrowanymi zderzakami, masywną obniżoną bryłą i luksusowym wyposażeniem. Pojazd miał sześciobiegową automatyczną przekładnię sterowaną z kierownicy oraz nawigację, klimatyzację, a także dostęp do Internetu, który gwarantował nowoczesny system iDrive. Samochód ten był swojego rodzaju przełomem, jeśli chodzi o wygląd BMW serii 7, natomiast auto, które zjechało z linii produkcyjnej w 2007 roku, podtrzymywało tę designerską rewolucję. Model ten to auto z rozmachem. Typowa limuzyna z szeroką atrapą chłodnicy i solidną ciężką sylwetką. Bogate wnętrze, poza różnorodnymi unowocześnieniami, cechowała także skórzana elegancka tapicerka i błyszczące drewniane wykończenia. Ostatnią jak dotąd odsłonę BMW 7 niemiecka marka zaczęła produkować w 2015 roku. I choć od premiery podczas imprezy BMW Welt minęło niewiele czasu, to nowe auto budzi spore zainteresowanie. Na przykładzie siódemki od BMW można prześledzić style, jakie w ostatnich ponad trzydziestu latach dominowały w europejskiej motoryzacji. Natomiast model numer 7, bez względu na ilość nowości w wymiarze technicznym i estetycznym, jest obecnie jednym z najbardziej eleganckich aut, jakie dostępne są na Starym Kontynencie. Warto dodać, że samochód używany z pierwszych lat produkcji to dziś klasyka, doskonała na imprezy w stylu retro.

BMW 7 szóstej generacji - czyste samochodowe piękno

BMW 7 z 2015 roku w niczym nie przypomina pojazdu, jaki debiutował prawie czterdzieści lat temu. Zmieniło się wszystko, ale pozostała wysoka jakość i staranność wykonania połączone z nowoczesnymi systemami, które wspierają kierowcę podczas jazdy. Szósta edycja modelu 7 to stylowa limuzyna, która dostępna jest w eleganckich kolorach karoserii. Srebrne modele niosą w sobie ulotne piękno, białe zaś są wyznacznikami luksusu i standardu na czterech kołach. W końcu czarne malowanie, przywodzące na myśl pierwsze modele serii, pozwala potraktować ten samochód jako stylowego krążownika szos. Masywna sylwetka kryje w sobie przyjazne wnętrze wykonane z wysokiej jakości materiałów. Marka BMW słynie zresztą z dbania o najdrobniejsze detale. Dlatego właśnie przestrzeń dla pasażerów i kierowcy, poza tym, że można poczuć się w niej komfortowo i swobodnie, została wypełniona użytecznymi urządzeniami. BMW zaproponowało klientom trzy stylistyczne warianty swojego najnowszego flagowca. Były to M Sport, Pure Excellence i BMW Individual Design Composition. Dzięki takiemu rozwiązaniu Model BMW 7 z 2015 roku można było dostosować do własnych preferencji i cieszyć się jego eleganckim lub sportowym charakterem. Samochód ten zaopatrzono także w tablet Touch Command, który pomagał dotykowo obsługiwać między innymi nawigację satelitarną w swobodny i niedekoncentrujący sposób. System Park Distance Control (PDC) umożliwiał zdalne parkowanie. Kierowca przy użyciu pilota mógł za pomocą zaopatrzonego w wyświetlacz kluczyka zaparkować pojazd w niezybt szerokiej przestrzeni. Poza tym kierowcę wspierały takie zaawansowane systemy jak asystent toru jazdy zapobiegający kolizjom czy aktywny regulator prędkości, który zabezpieczał przed zbytnim zbliżaniem się do pojazdu poruszającego się bezpośrednio przed BMW 7 szóstej generacji. Nowa siódemka, także jako samochód używany, ale wciąż względnie nowy, jest pojazdem naszpikowanym najnowszą technologią, która płynnie łączy się z wysmakowaną elegancją wnętrza i opływowym, nowoczesnym kształtem nadwozia.

Dane techniczne, silniki i spalanie w BMW 7 szóstej serii

Konstruktorzy z BMW dali swoim klientom bardzo szeroki wybór silników benzynowych i wysokoprężnych. Dzięki temu można było dopasować do indywidualnych potrzeb nie tylko wersję nadwozia i wyposażenia, ale także wybrać optymalną jednostkę napędową, która gwarantowała płynną jazdę, łagodne przyspieszanie i zgodne z oczekiwaniami zużycie paliwa. Każdy silnik z gamy implementowanej w siódemce to moc, energia i potęga, od której parametrów i możliwości trudno się oderwać. Co nie mniej istotne, jednostki te zostały stworzone by być możliwie jak najbardziej ekologicznymi i oszczędnymi pod względem spalania. Wydajność, dynamika i idealna wręcz kultura pracy to cechy wyróżniające silniki BMW tworzone do najnowszych samochodów firmy. Marka z Monachium zaproponowała następujące silniki benzynowe: 740i/740Li, 750i/750Li oraz M760Li xDrive. Pierwszy z nich cechował się mocą 326 KM, przyspieszeniem do setki w 5,6 s, zużyciem paliwa na poziomie 6,6 l na 100 km. Drugi odznaczał się imponującą mocą 450 KM, o niemal sekundę krótszym czasem rozpędzenia się do 100 km/h, jednak konsumował już 8,2 l benzyny na 100 km. To jednak nic w porównaniu do ostatniego benzyniaka - M760Li xDrive, wspierany przez 600 koni mechanicznych, potrzebował jedynie 3,9 s, by rozpędzić się do setki, na każde 100 km zużywając średnio 12 l benzyny. Nieco oszczędniej, jak zwykle, prezentowały się jednostki Diesla. Silników wysokoprężnych w szóstej serii BMW 7 było trzy: 730d/730Ld (o mocy 265 KM, przyspieszeniu do 100 km/h w około 6 s oraz średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,5 l/100 km), podobnym pod względem mocy, przyspieszenia i spalania modelu 730d/730Ld xDrive, a także 740d/740Ld xDrive, którego moc wynosiła aż 320 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiągał 5,2 s, natomiast średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosiło niewiele, bo tylko 5 l/100 km. W modelu z szóstej serii BMW 7 można znaleźć ośmiobiegową automatyczną przekładnię. Systemem usprawniającym jazdę była inteligentna, interaktywna funkcja Adaptive Mode, dzięki której następowało płynne i prawie nieodczuwalne przejście między trzema trybami jazdy: SPORT, COMFORT oraz ECO PRO. Funkcja ta była odpowiedzialna za bieżące dostosowywanie pracy amortyzatorów, skrzyni biegów i innych komponentów do wybranego stylu jazdy oraz do panującej sytuacji na drodze. W ten sposób każda podróż modelem 7 szóstej edycji jest znacznie bardziej bezpieczna, a prowadzenie pojazdu pewne.