Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-i3-l-01.jpg

BMW i3

BMW i3 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW i3, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Model BMW i3 jest pięciodrzwiowym samochodem z napędem wyłącznie elektrycznym, zaprojektowanym przez BMW. Konstrukcja opiera się na projekcie Megacity Vehicle (MCV) firm BMW i SGL. Pracują one wspólnie nad zastosowaniem materiałów wzmacnianych włóknem węglowym w celu redukcji wagi samochodu przyszłości. Znana zasada, że samochód elektryczny jest ekonomiczny i ekologiczny, ale dostępny jedynie dla posiadaczy grubych portfeli, sprawdza się także w przypadku tego modelu. BMW i3, który miał być tańszy od serii 5, i tak kosztuje co najmniej 40 000 euro i plasuje się w tym samym segmencie cenowym co Opel Ampera. Najbardziej kosztowna, oprócz baterii, okazuje się specjalna lekka konstrukcja wykonana z zastosowaniem włókna węglowego. Model BMW i3 jest kompaktem, co oznacza, że aby oszczędzać żywotność baterii i elektrycznego silnika, prędkość maksymalna ograniczona została do 150 km/h. Jeśli jednak kochający tradycję fan BMW woli napęd na tylną oś i dużą moc, doceni radość z jazdy BMW i3: 170 koni mechanicznych (125 kW) i moment obrotowy 250 Nm pozwalają na przyspieszenie do 100 km/h już w 7,9 s – a wszystko to z zerową emisją spalin! Zasięg z maksymalnie naładowaną baterią wynosi 150 km. Co więcej, BMW zapowiedziało, że pracuje nad wersją Range Extender. Za pomocą małego silnika spalinowego bateria ładowana będzie podczas jazdy, co umożliwi większy zasięg.

Innowacje technologiczne BMW i3

W przeciwieństwie do modelu Tesla Roadster, który bazował na jednostce benzynowej Lotus Elise, model BMW i3 skonstruowano jako auto napędzane wyłącznie elektrycznie. W samochodach czysto elektrycznych waga pojazdu ma kolosalne znaczenie – im lżejsze auto, tym mniej obciążenia dla baterii. Wizja BMW zakłada całkowicie nowe podejście do tematu. W konstrukcji nadwozia wykorzystano polimery zbrojone włóknami węglowymi (CFK). Jest to materiał stosowany dotychczas wyłącznie w sporcie motorowym, charakteryzujący się najwyższą stabilnością i lekkością. Jeszcze nigdy nie był użyty w produkcji seryjnej. BMW i3 „chudnie“ o niemal 300 kg w stosunku do wersji z „normalnym“ nadwoziem. Ważący jedynie 1250 kg model i3 można zaliczyć do supermanów wagi lekkiej wśród aut elektrycznych. Włókna węglowe mają jednak pewną wadę: są około pięćdziesiąt razy droższe od stali. Niewątpliwie BMW próbuje znaleźć kompromis, wybierając znakomity materiał i jednocześnie redukując inne koszty. Niektóre części produkowane są w stanie Washington nad samym Pacyfikiem, by maksymalnie obniżyć koszty energii potrzebnej do ich fabrykowania.

Design BMW i3

Wizualna strona BMW i3 jest futurystycznym połączeniem Audi A2 i Smarta, z lekkim ukłonem w stronę stylistyki vanów. Także jego wymiary są bliskie modelowi A2: i3 ma 3,85 m długości, 1,54 m wysokości i 2,01 m szerokości, nie licząc lusterek bocznych. Lampy tylne są, jak w Smarcie, wbudowane nieco wyżej pod taflą bagażnika. Jednak tym, co najbardziej rzuca się w oczy, są przeciwstawnie otwierające się drzwi nazywane „drzwiami samobójców”. Otwierają się one w stronę przeciwną do kierunku jazdy, co daje pasażerom komfort wsiadania i wysiadania.