Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-m5-l-01.jpg

BMW M5

BMW M5 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW M5, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW M5 - kwintesencja sportowej elegancji Pierwsze auto BMW z serii M5 zostało oficjalnie zaprezentowane w roku 1984 podczas Amsterdam Motor Show w Holandii. Zaskoczyło nie tylko nowatorską linią, jak na owe czasy, ale również wyjątkowo praktycznymi rozwiązaniami technicznymi. Rok później samochód pojawił się w seryjnej sprzedaży niemieckiego koncernu, zaskarbiając sobie na lata sympatię kierowców na całym świecie. Do dziś stanowi jedno z flagowych aut sportowo-luksusowych w klasie średnio-wyższej. BMW M5 było następcą rodziny aut z serii 5. Pojazdy te charakteryzowały się mocnym i wydajnym silnikiem oraz stosunkowo bogatym wyposażeniem wnętrz, jak na samochody produkowane na przełomie lat 70. i 80. Od 1985 roku powstało aż 5 generacji wersji M5 o następujących oznaczeniach: E28, E34, E39, E60 oraz F10. Znamienne jest, iż każdy wprowadzany na rynek model był znakomicie przyjmowany zarówno przez konsumentów, jak i ekspertów oraz krytyków, a auta z rodziny M5 do dziś są cenione także jako niezawodne samochody używane. BMW M5 E28 - od tego się zaczęło O popularności tego modelu najlepiej świadczy fakt, iż do 1988 roku wyprodukowano ponad 700 000 egzemplarzy auta. Pojazd należy do klasy premium, czyli do modułu, który mieści samochody między klasą średnią i luksusową. Ten 4-drzwiowy sedan posiadał napęd na tylną oś oraz 6-cylindrowy silnik z 24 zaworami. Cechował się niebywałymi osiągami, w ciągu niecałych 8 s rozpędzał się do prędkości 100 km/h. Umożliwiała to jednostka napędowa o mocy 286 KM. Dzięki solidnie wykonanym podzespołom, model polecany jest także jako samochód używany. Do wyboru są wersje z dwoma skrzyniami biegów: 5-biegową manualną oraz 4-biegową automatyczną. E28 uważana się za pierwsze auto nowoczesnej generacji niemieckiego koncernu. Nadzwyczaj korzystną zmianą z punktu widzenia pasażerów było przesunięcie zbiornika paliwa o pojemności 70 l za tylną oś pojazdu. Dużą zaletą jest także obszerny bagażnik (460 l). BMW M5 E34 Produkcję tego modelu rozpoczęto w 1989 roku, zakończono natomiast 6 lat później. Wprowadził on nowe trendy, łącząc w sobie w sposób dotąd niespotykany sportowe zacięcie oraz odrobinę luksusu. Zasadniczą różnicą następcy E28 był znacznie mocniejszy i bardziej wydajny motor. Model w tej wersji posiada albo 3,5 l silnik benzynowy o mocy 315 KM, albo jednostkę napędową o pojemności 3,8 l i mocy równej 340 KM. Obie gwarantują doskonałe przyspieszenie oscylujące w okolicach 6 s do prędkości 100 km/h. Niewielkiemu zwiększeniu uległy również wymiary nadwozia, które wynoszą kolejno 1412 mm wysokości, 4720 mm długości i 1751 mm szerokości. Tak obszerna kabina zapewnia nie tylko sprawną, lecz również wyjątkowo komfortową podróż nawet 5 pasażerów. Co więcej, ta wersja jest dostępna zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Decydując się na złożenie tylnej kanapy, pojemność bagażnika w drugim modelu rośnie do zawrotnych 1450 l. Zwiększono również zbiornik paliwa do aż 90 l, co miało wpływ na zwiększenie zasięgu pojazdu przy jednym tankowaniu. Deska rozdzielcza uległa znacznemu odmłodzeniu. Konstruktorzy postawili przede wszystkim na funkcjonalność, umieszczając wszystkie niezbędne guziki, przyrządy i dźwignie w łatwo dostępnych miejscach. Pojazd wyposażono w takie dodatki, jak: podgrzewane siedzenia ze skórzaną tapicerką, ABS, poduszkę powietrzną, elektryczne sterowanie przednich szyb, centralny zamek i wspomaganie kierownicy. Mimo że auto mogłoby być używane przez blisko 30 lat, wciąż doskonale sprawuje się na drogach. BMW M5 E39 To kolejna generacja kultowej marki z Monachium opuszczająca fabryki aż do 2003 roku. Początkowo produkowany był tylko w wersji sedan, wkrótce dopuszczono jednak do powszechnego użytku także kombi. W porównaniu do poprzednika, wyraźnie złagodzono rysy sylwetki, nadając nadwoziu nowoczesnego designu. W późniejszym czasie odświeżono także wygląd przednich lamp, między innymi dodając soczewkowe reflektory, owalne halogeny zastąpiono okrągłymi oraz postawiono na bardziej opływowe zderzaki. Zwiększeniu uległa również cała konstrukcja, która liczyła sobie teraz 4775 mm długości w sedanie oraz 4806 mm długości w kombi, a także 1801 mm szerokości i 1435 mm wysokości (kombi 1445 mm wysokości). Dzięki przestronnemu wnętrzu, samochody używane tego modelu są bardzo cenione jako auta rodzinne. Dzięki potężnemu, 5-litrowemu silnikowi o mocy 400 KM i przyspieszeniu do setki w 5,3 s, BMW B5 E39 często było porównywane do Porsche. Praktycznymi ulepszeniami okazały się znakomite wygłuszenie kabiny, stosunkowo cicha praca silnika oraz 2 poduszki powietrzne. Przy odrobinie szczęścia, na rynku można dostać pojazd wyposażony w pełną elektrykę szyb, w fotele z masażem, skórzaną tapicerką oraz 2-stefową klimatyzację. BMW M5 E60 To bardzo odważny projekt, który sylwetką znacząco różnił się od swoich poprzedników. Próżno szukać tu ostrych krawędzi czy powszechnie stosowanych ówcześnie rozwiązań. Za kwestie wizualne odpowiedzialny był znany w branży i uważany za osobę dosyć kontrowersyjną, Chris Bangle. Efektowny wlot powietrza, ekstrawaganckie przednie lampy i wyjątkowo opływowa sylwetka stanowiły prawdziwe unikaty w tamtym okresie. Śmiało można przyznać, iż E60 pod każdym względem urósł w siłę. 5-litrowy silnik posiadał moc równą 507 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości 100 km/h w czasie krótszym niż 5 s. Dzięki udoskonaleniu poszczególnych układów, średnie spalanie nie uległo znaczącym zmianom. Auto zyskało ponownie na wymiarach. Długość i szerokość wynosiły odpowiednio 4841 mm i 1846 mm, natomiast wysokość 1468 mm. Bagażnik o pojemności 520 l w wersji sedan i 500 l w wersji kombi pozwalał na transport nawet bardzo obszernych pakunków. Co więcej, w wersji Touring (czyli drugiej z wymienionych) możliwe było zwiększenie przestrzeni do aż 1615 l, dzięki złożeniu tylnej kanapy. Atrakcyjne wyposażenie takie jak: 6 poduszek powietrznych, kontrola trakcji i ABS pozwala na wyjątkowo proste i przyjemne prowadzenie tej mocnej maszyny. Absolutną nowością było natomiast zastosowanie systemu iDrive, który pozwalał na sterowanie i zarządzanie wieloma parametrami auta oraz mediami. Choć system początkowo spotkał się z oporami kierowców, po subtelnych zmianach w 2007 roku, został przyjęty z dużym entuzjazmem. BMW M5 F10 BMW M5 F10 znakomicie łączy w sobie powrót do korzeni wraz z lekką nutką nowatorskich rozwiązań. To znakomita hybryda auta sportowego i luksusowego na miarę XXI wieku. Jest produkowane od 2010 roku. Nadwozie uległo dalszej rozbudowie i mierzy obecnie 4899 mm długości, 1860 mm szerokości i 1464 mm wysokości. Jeszcze bardziej zwiększyło to komfort podróży, dzięki czemu nawet używane auto bez problemu spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagającej rodziny. Na uwagę zasługuje wysokiej klasy wnętrze bogate w różnorodne systemy elektroniczne takie jak: moduł sterowania charakterystyką auta czy nawigacja satelitarna. Znakomite nagłośnienie oraz wygłuszenie pracy silnika, 2- lub 4-strefowa klimatyzacja oraz elektrycznie sterowane rolety gwarantują niespotykaną do tej pory wygodę w czasie pokonywania kolejnych kilometrów. BMW M5 to wysokiej klasy samochód, który zadowoli zarówno miłośników samochodów sportowych, jak i osoby poszukujące funkcjonalnego oraz praktycznego auta rodzinnego.