Kupuj używane BMW X5 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

BMW X5 jest dla niemieckiego producenta pierwszą wycieczką w świat SUV-ów. Ten SUV odróżnia się od innych modeli konkurencji przede wszystkim ekstremalną mocą silnika X5.

Historia BMW X5

Pierwsza wersja X5 nazywana była wewnętrznie oznaczeniem E53 i była produkowana w latach 2000 do 2006. Samochód zaprezentowany został w kraju pochodzenia SUV-ów, czyli w USA. Jednak w koncernie BMW nazwa tego rodzaju pojazdów, SUV, nie cieszy się zbyt dużym powodzeniem. Zamiast niej auto nosi nazwę X5 SAV, gdzie SAV jest skrótem od Sports Activity Vehicle. Gdzie dokładnie leży różnica w stosunku do SUV-a (Sports Utility Vehicle), wiadomo chyba tylko w BMW. Abstrahując od zamieszania w nazewnictwie, X5 od początku sprzedawał się świetnie. Sześć lat później światło dzienne ujrzała druga seria tego samochodu, do dziś nadal aktualna.

Nadwozie i technologie

BMW X5 2011 wygląda jak typowy SUV: długość 4,8 m, szerokość 1,9 m i duża wysokość 1,7 m nadają temu samochodowi typowo masywny charakter. Poza tym przy masie 2 380 kilogramów X5 jest jednym z najcięższych pojazdów w palecie aut osobowych BMW. Ten samochód dostępny jest tylko w jednym wariancie jako pięciodrzwiowy SUV z nadwoziem typu sedan i produkowany jest w USA, gdzie znajduje się również jego główny rynek zbytu. Pojazd dysponuje napędem na cztery koła, który przez BMW został ochrzczony imieniem xDrive, mimo że X5 na drogach utwardzonych – które w zasadzie nie wymagają napędu na cztery koła – czuje się wyraźnie znacznie lepiej. System iDrive zapewnia niebywały komfort użytkowania wnętrza samochodu. Wysoki płaski ekran informujący kierowcę i pasażerów o stanie pojazdu i podający różne inne dane, dostęp do silnika bez kluczyka, automatyczna klimatyzacja i inne cechy pojazdu podnoszące komfort dopełniają pozytywnego wrażenia z wnętrza BMW X5.

Silnik i moc

X5 2011 można zamówić z silnikiem 3,0 l Diesel albo z silnikiem benzynowym o pojemności skokowej między 3,0 a 4,8 litra. Podczas gdy wariant silnika na paliwo Diesel zapewnia 210 kW, benzyniak z silnikiem 4,8 litra zapewnia ekstremalnie wysoką moc 408 kW. Maksymalna prędkość została przez BMW ustawiona na 250 km/h, a rozpędzenie się od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,7 sekundy. Niezwykła moc silnika, co naturalne, zbiera żniwo w postaci zużycia paliwa: w swojej najsilniejszej wersji ten benzynowy BMW X5 spala do 13,9 litra benzyny.

Cena

Jeżeli ktoś chciałby jeździć BMW X5 jako samochodem nowym, musi sięgnąć głęboko do kieszeni. Obecnie cena tego SUV-a waha się w granicach między 62.000 EURO a 73,800 EURO. W zależności od dodatkowego wyposażenia może ona sięgnąć nawet do ponad 80.000.