Kupuj używane BMW X6 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

BMW X6 – elitarne coupé na podwoziu terenówki

BMW X6 to samochód używany, który idealnie łączy rozmiary i podwozie typowego SUV-a z nadwoziem coupé i świetnie wyposażonym wnętrzem. BMW X6 pierwszej generacji było produkowane w latach 2007 – 2014. Samochód klasyfikowany jest jako crossover, ale bawarski producent używa określenia SAC, czyli Sport Activity Coupé. Używane BMW X6 to samochód elitarny, o bardzo śmiałym wyglądzie. Niewielu producentów na świecie zdecydowało się na takie połączenie dwóch odmiennych stylów nadwozia. Poza awangardowym formą karoserii, BMW X6 może pochwalić się mocnym napędem, świetnym zawieszeniem i całym szeregiem systemów, które sprawiają, że samochód się doskonale prowadzi. BMW X6 nie jest autem terenowym, chociaż posiada duży prześwit. Pomimo sporych rozmiarów, samochód nie zapewnia także przestronnego wnętrza, a pasażerowie tylnych foteli mogą nieco narzekać na brak miejsca. Auto niezbyt nadaje się także do przewożenia dużych bagaży. Dodatkowo, samochód zaliczany jest do segmentu premium a to oznacza, że koszty utrzymania i napraw są dość wysokie. Pomimo tego BMW X6 okazało się wielkim sukcesem dla producenta – sprzedano ponad 250 000 nowych egzemplarzy. X6 cieszy się również dużym powodzeniem jako samochód używany. To zasługa niezwykle oryginalnego wyglądu i położenia nacisku na to, aby samochód dawał jak największą przyjemność z jazdy. W 2007 roku BMW X6 było reklamowane jako auto dla tych, którym znudziły się zwykłe limuzyny i typowe samochody klasy SUV.

BMW X6 i jego awangardowa stylistyka

Ekscentryczny wygląd samochodu to dzieło projektanta Pierra Leclerqa. BMW X6 było produkowane w jednej, 5-drzwiowej wersji nadwozia. Używane BMW X6 pierwszej generacji to najbardziej masywny przedstawiciel modeli z rodziny X. Płyta podłogowa pochodzi z modelu X5. Styl górnej części nadwozia głęboko czerpie z typowej dla BMW konwencji projektowania aut coupé. W sylwetce samochodu szczególną uwagę zwracają niezwykle masywne nadkola, zwłaszcza z tyłu mające potężne rozmiary. Współgrają z nimi ogromne koła i duże błotniki, których zadaniem jest optyczne podkreślenie możliwości terenowych samochodu. W pasie przednim uwagę zwracają pokaźne wloty powietrza z chromowanymi listwami maskującymi oraz reflektory o ostrych kształtach. Maska silnika ma kształt klina, który jest dodatkowo podkreślony przetłoczeniami dochodzącymi do atrapy chłodnicy. Górna część nadwozia przyciąga wzrok zgrabną linia dachu, poprowadzoną jak w typowym coupé i łagodnie zniżającą się ku tyłowi. Nawiązania do stylu auta sportowego widoczne są także w długim zwisie tylnym, szerokim rozstawie osi i zwiększającym się ku tyłowi dystansie pomiędzy dolną linią okien a progami auta. W linii bocznej zwraca uwagę mocne przetłoczenie na osi klamek, biegnące aż do tylnych lamp. Pas tylny zdominowany jest przez bardzo duże lampy, których linia optycznie poszerza samochód. Dodatkowo moc auta podkreślają dwa chromowane wydechy, umieszczone na bokach dużego i wysokiego zderzaka. W 2011 roku wygląd samochodu został delikatnie zmodernizowany. Reflektory otrzymały ringi świetlne i światła LED do jazdy dziennej. Zmieniła się także linia tylnych lamp oraz kształt zderzaków. BMW X6 to potężny samochód używany. Auto produkowane w latach 2007 – 2011 ma 4877 mm długości, 1979 mm szerokości i 1696 mm wysokości. BMW X6 po faceliftingu ma 4879 mm długości, 1984 mm szerokości i 1689 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2933 mm. Samochód jest bardzo ciężki, masa własna w najlżejszej wersji wynosi 2145 kg. Prześwit o wysokości 220 mm pozwala spokojnie pokonywać podmiejskie drogi.

BMW X6 i jego świetnie wyposażone wnętrze

Używane BMW X6 może przewozić 4 lub 5 pasażerów. Standardowo auto jest 4-osobowe, a z tyłu zamontowane są dwa fotele dla pasażerów. Producent oferował jednak możliwość zamówienia opcjonalnej, 3-osobowej kanapy. Pomimo tego, że BMW X6 to bardzo duży samochód, z tyłu jest dość mało miejsca. Wszystko przez kształt dachu. Odległość od siedziska przedniego fotela do dachu wynosi 973 mm - z tyłu jest to tylko 946 mm. Używane BMW X6 ma duży bagażnik o pojemności 570 l. Po złożeniu tylnych foteli (lub kanapy), powierzchnia bagażowa wzrasta do 1450 l. Podłoga bagażnika znajduje się jednak na dużej wysokości, co utrudnia umieszczanie bagaży z tyłu auta. Kierowca ma do swojej dyspozycji dość wąską, jak na szerokość kabiny, deskę rozdzielczą, w której znajdują się 2 duże, okrągłe zegary. Nad konsolą środkową umieszczono wielofunkcyjny wyświetlacz o przekątnej 8,8 cala, który służy do korzystania ze wskazań nawigacji i Internetu, a także do sterowania wszystkimi systemami wyposażenia auta, za pomocą wielofunkcyjnego pokrętło-przycisku iDrive, który znajduje się obok eleganckiej dźwigni zmiany biegów. Pod ekranem, w konsoli środkowej, umieszczono panel sterowania klimatyzacją. Kierowca ma do dyspozycji także wielofunkcyjną kierownicę oraz wyświetlacz HUD. W parkowaniu pomaga zestaw czujników i kamer. Jest to szczególnie ważne przy parkowaniu tyłem, gdyż niewielka tylna szyba nie zapewnia dobrej widoczności. Ciekawostką jest fakt, że w ogóle nie montowano w niej wycieraczki. BMW X6 oferowane było z długą listą opcji, dlatego wyposażenie poszczególnych modeli diametralnie się od siebie różni. W najbogatszych wersjach wnętrze wyściełane jest skórą i wykończone wysokiej klasy drewnem. Pasażerowie mogą mieć do dyspozycji: 4-sferową klimatyzację, elektrycznie ustawiane fotele, wysokiej jakości zestaw muzyczny, DVD z dodatkowymi ekranami, a do tego mogą korzystać z Internetu w czasie jazdy. Ponadto BMW X6 jest wyposażone w poduszki i kurtyny powietrzne, ABS, ESP, system kontroli trakcji, tempomat, asystenta parkowania, podgrzewane lusterka i pełne elektryczne sterowanie szyb.

Napęd BMW X6

BMW X6 to samochód używany, który przede wszystkim miał zapewniać doskonałą przyjemność z prowadzenia. W tym celu wyposażono go w aktywne wspomaganie kierownicy, inteligentny napęd na wszystkie koła xDrive (dołączający napęd na przednią oś za pomocą sprzęgła międzyosiowego), system Dynamic Performance Control (czyli zespół sprzęgieł i przekładni współpracujący z tylnym dyferencjałem, dbający o optymalne rozłożenie napędu na obie osie) oraz system dynamicznej kontroli osiągów (jego zadaniem jest kontrola trakcji i optymalizacja pracy zawieszenia). Całość uzupełnia adaptacyjne zawieszenie Adaptive Drive, dostosowujące parametry pracy amortyzatorów i stabilizatorów do warunków jazdy. BMW X6 to samochód używany, napędzany potężnymi silnikami, które zapewniają doskonałą dynamikę. W zamian za to trzeba liczyć się ze spalaniem od 10 do 13 l/100km na trasie i od 14 do 16 l/100 km w mieście. Pod maską auta montowano 2 potężne jednostki benzynowe z podwójnym turbodoładowaniem: 3.0 l R6 (306 KM, 0-100km/h 6,7 s) i 4,4 l V8 (407 KM, 0-100km/h 5.4 s). Auto mogło być także napędzane przez układ hybrydowy o łącznej mocy 485 KM. W jego skład wchodził silnik benzynowy 4.4 l V8 i 2 silniki elektryczne. Pod maską BMW X6 montowano także jednostki wysokoprężne z listwą common rail: turbodoładowana 3.0 l R6 (245 KM, 0-100km/h 7,5 s) oraz podwójnie doładowane: 3.0 l R6 (286 KM, 0-100km/h 6,9 s) i 3.0 l R6 (306 KM, 0-100km/h 6,5s). Z silnikami współpracowały skrzynie automatyczne: 6- i 8–biegowe. Używane BMW X6 to niezwykły samochód, który łączy w sobie wybrane zalety SUV-a, coupé i auta luksusowego - wzbogacony niezwykle oryginalnym wyglądem.
Mehr anzeigen