Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
daewoo-lanos-back

Daewoo Lanos

Daewoo Lanos Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Daewoo Lanos, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Daewoo Lanos to kompaktowe auto produkowane od 1997 do 2004 roku, które od kilku dekad cieszy się ogromną popularnością na polskich ulicach. Nic dziwnego - to klasyczne i funkcjonalne auto, więc warto rozważyć jego zakup także z drugiej ręki jako samochód używany. Za poprzednika pojazdu uznawany jest model Daewoo Nexia. Pierwsza generacja, która trafiła na rynek w 1997 roku dostępna była w wersji hatchback i sedan, przy czym ten pierwszy typ nadwozia oferowano jako auta trzy- i pięciodrzwiowe do wyboru. Daewoo Lanos bił rekordy sprzedaży w Polsce, a tym samym deklasował konkurentów. Ciekawostką jest fakt, że ze względu na sukces Lanosa sprzedano mniej niż połowę wyprodukowanych w 1998 roku konkurencyjnych modeli Fiata Sieny oraz Palio Weekend. Dodatkowo nie sposób pominąć ważnej roli Lanosa w historii polskiej motoryzacji, bowiem przez długi czas model montowano w rodzimej warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych. Co więcej, z biegiem lat wykorzystywano coraz więcej polskich części, którymi zastąpiono koreańskie pierwowzory.

Ponadczasowy Daewoo Lanos w wielu odsłonach

Na przełomie millenium producent zdecydował się na pierwszy facelifting Lanosa. W sedanie zmodyfikowano światła i pokrywę bagażnika, zaś hatchback zyskał nową stylistykę dzięki przyciemnionym reflektorom. W 2000 roku producent zdecydował o wygaszaniu produkcji sedanów, które początkowo wyłączono z oferty w Europie, a następnie także w Korei. Daewoo Lanos był dostępny w kilku opcjonalnych wersjach wyposażenia. Chcąc uzyskać więcej niż proponowano w standardzie, można było za dopłatą wybrać ABS czy poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Dodatkowo Lanos dysponował klimatyzacją, elektrycznie otwieranymi szybami z przodu i wspomaganiem kierownicy. W niektórych (choć rzadko spotykanych) wersjach montowano także elektrycznie otwierane szyby z tyłu. Nabywcy Lanosa mogli zdecydować się na 14- lub 15-calowe alufelgi do wyboru. Ponadto za dopłatą dostępny był centralny zamek oraz wygodne, elektrycznie sterowane prawe lusterko. Wiosną 2007 roku z taśmy zjechał Daewoo Lanos Plus, który cechował się dużo bardziej atrakcyjnym wyposażeniem, więc z pewnością warto kupić go jako samochód używany. Dlaczego ten model jest godny uwagi? Przede wszystkim zapewnia on bezpieczeństwo i komfort dzięki czujnikowi parkowania i światłom przeciwmgielnym. Dodatkowo model wyposażono w tylny spoiler, a także skórzaną kierownicę. W 2006 roku producent zdecydował się na produkcję auta typu furgon znanego jako ZAZ Lanos Pick-up, którego konstrukcję oparto na Lanosie. Część z kabiną kierowcy jest całkowitym odwzorowaniem pierwotnego modelu, natomiast z tyłu domontowano część bagażową.

Paleta silników Daewoo Lanos

Daewoo Lanos zaproponowano początkowo z trzema silnikami do wyboru. Ich pojemność oscylowała w przedziale od 1,4 do 1,6 l. Już w 1999 roku producent wprowadził na rynek szesnastozaworowy silnik 1,5 l. Takie pojemności pozwalały na osiągnięcie mocy od 63 do nawet 106 KM. Auto dostępne było z pięciobiegową skrzynią biegów i czterobiegowym automatem do wyboru. Zdecydowanie najlepsze osiągi zapewniał motor 1,6 16V, który rozwijał prędkość maksymalną 182 km/h. Auto z tą wersją napędu rozpędzało się do setki w ponad 11 sekund, ale i tak było uwielbiane przez właścicieli Lanosa. Warto jednak zauważyć, że była to opcja dla wybranych - na takie osiągi mogli liczyć jedynie posiadacze modelu Lanos Plus, który w wersji sedan dostępny był z silnikiem 1,6 l. Model z plusem dostępny był w wersji hatchback z silnikiem o pojemności 1,4 l, jednak niezbyt imponujące osiągi rekompensowane były przez atuty dodatkowego wyposażenia, które w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku mogło robić duże wrażenie. Wprowadzony na rynek w 2006 roku ZAZ Lanos Pick-up dysponował w Polsce jedynie silnikiem o pojemności 1,5 l. Pojazd osiągał moc 100 KM, która pozwalała na rozwinięcie prędkości maksymalnej rzędu 176 km/h. Przyspieszenie do setki w ciągu niespełna 12 sekund dawało mu jednak przyzwoity wynik jak na tę klasę.