Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
fiat-500-l-01.jpg

Fiat 500

Fiat 500 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Fiat 500, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Bezkompromisowy, okrągły Fiat 500, którego obraz zaczął wtapiać się w ulice Włoch w latach 50., należał przez dekady do najbardziej charakterystycznych modeli koncernu Fiat. Jednak pierwszą generację samochodów wycofano już w okresie przedwojennym, kiedy konstruktorzy z Turynu stworzyli Fiata 500 nazwanego Topolino. Ten w dosłownym znaczeniu stał się pierwszym europejskim Volkswagenem. Jego następca był budowany prawie bez wprowadzania zmian przez następne dwadzieścia lat aż do końca 1970 roku. Żaden model wyprodukowany później, jak na przykład Fiat 126 lub Fiat Panda nie wzbudzał takiej sympatii jak Fiat 500. Gdy w nowym tysiącleciu ogłoszono nagle powrót do stylu retro w klasie małych samochodów osobowych, Fiat nie musiał długo zastanawiać się, jaki historyczny model powinien być wzięty za wzór, aby nadążyć za modą na auta retro.

Fiat 500 został wskrzeszony jako model retro w 2007 roku

Przy pomyśle na następcę pierwszej generacji Fiata 500 włoski producent położył niewielki nacisk na emocje. Te najmniejsze modele Fiata powinny być w tym czasie przede wszystkim praktyczne i nie przegrać konkurencji cenowej z pojazdami z Francji. Przy modelu retro zamysł był nieco inny. Tutaj zadaniem było przede wszystkim znaleźć sposób, aby przetłumaczyć nostalgiczny styl na aktualną formę. Również nowoczesna technologia w kwestii napędu i bezpieczeństwo musiało być zapewnione w tym małym samochodzie osobowym, który miał być postrzegany jako auto lifestylowe. Wynikiem tych rozważań był Fiat 500 nowej generacji, który wyprodukowany w 2007 roku po raz pierwszy trafił do sprzedaży.

Fiat 500 jako mała limuzyna i lifestylowy kabriolet

Design Fiata 500 ze swoją okrągłą formą i oczami jak spodki spełniał warunki, które decydowały przy seriach produkcyjnych modeli historycznych o powodzeniu lub niepowodzeniu realizacji wzornictwa w konwencji retro. Definitywnie przypominał on Fiata 500, nawet kiedy ta mała limuzyna przy długości prawie 3,55 metra i szerokości 1,62 metra była znacznie większa w porównaniu z klasycznym Fiatem 500 drugiej generacji. Fiat 500 od 2007 roku technicznie przypominał pod wieloma względami samochód Fiat Panda. W odróżnieniu od niego Fiat 500 powinien sprawiać wrażenie bardziej sportowej alternatywy w klasie małych samochodów osobowych. Do tego przyczyniła się jeszcze wersja Fiata 500 z 2009 roku z szeroko otwieranym materiałowym dachem. Przypominał prawie kabrioleta, jednak pod względem techniki budowy Fiat 500 z takim wyposażeniem był określany raczej jako limuzyna z szyberdachem.

Silniki Fiata 500

Od 2007 roku Fiat 500 oferowany był najpierw w dwóch wariantach benzynowych o mocy 51 kW (69 KM) i 74 kW (100 KM), które przyspieszały Fiata 500 do 182 km/h. Najlepsze modele wyposażone były, jak zwykle u Fiata, w sportowe silniki. Pojawiły się na rynku jako Fiat 500 Abarth i mogły osiągnąć do 118 kW (160 KM). Potem doszły dwa modele Diesel o pojemności skokowej 1,3 litra, osiągające do 70 kW (95 KM).