Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
fiat-marea-l-01.jpg

Fiat Marea

Fiat Marea Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Fiat Marea, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Od początku lat 60., kiedy zaprezentowano Fiata 1400, włoski producent oferował w klasie średniej tradycyjnie dwie wersje nadwozia: limuzyny oraz kombi. Ta zasada dotyczyła też Fiata Marea, który powstał na bazie kompaktowego modelu Fiat Brava i zastąpił w klasie średniej niższej model Tempra. Pierwszy Fiat Marea zjechał z taśmy produkcyjnej zakładów w Cassino w 1996 roku, a produkcję zakończono w 2002 roku. W Brazylii Fiat Marea okazał się największym hitem sprzedażowym producenta i ze względu na utrzymującą się przez długi czas stabilną sprzedaż montowano go tam z przeznaczeniem na rynki południowoamerykańskie aż do roku 2007, czyli po zakończeniu produkcji w Europie. We Włoszech limuzyna była obecna na ulicach miast jako pojazd policyjny aż do końca lat 90.

Fiat Marea jako kombi i limuzyna

Wersję kombi poprzednika Marei Fiata 1400 oferowano głównie jako auto dla rzemieślników potrzebujących miejsca do przewozu narzędzi. W latach 80. duża Marea z bagażnikiem całkowicie zmieniła image. Kierunek zmian sugerowała nazwa: Weekend. To właśnie w spędzaniu wolnego czasu miała towarzyszyć pojemna Marea. Fiat oferował model ze specjalnym składanym tylnym zderzakiem, dzięki któremu załadunek stawał się znacznie łatwiejszy, gdyż przestrzeń załadunkowa była obniżona.

Facelifting Fiata Marea w wersji limuzyna i kombi

W latach 1998 i 2002 w ramach faceliftingu zmieniono niektóre elementy takie jak materiały wykończeniowe wnętrza oraz tylne lampy wersji kombi. W roku 2002 kombi został zastąpiony wersją Multi Wagon serii Fiat Stilo. Wśród limuzyn Marea została zastąpiona w roku 2007 Fiatem Linea.

Jednostki napędowe Fiata Marea

Pierwszy model z roku 1998 dysponował jednostką o pojemności 1,2 l i mocy 80 KM (59 kW). Silnik o pojemności 1,6 l o mocy 103 KM (76 kW) z możliwością eksploatacji na gaz oferowana była od 1997 roku w wersji BiPower. Topowa wersja benzynowa 2.0 z pięcioma cylindrami generowała moc 154 KM (113 kW). Oferowano trzy wersje modeli z napędem Diesla o pojemności 1,9 l o mocy 75 KM (55 kW) i 105 KM (77 kW) oraz od 1998 roku wersję JTD o mocy 110 KM (81 kW). Topowa wersja, Fiat Marea 2.4 JTD, była wyposażona w jednostkę napędową o mocy 131 KM (96 kW).