Kupuj używane Ford Capri na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Coupé Ford Capri ma spopularyzować samochody Pony w Europie

Kiedy pod koniec lat 60. XX wieku w USA rozpoczęła się wielka era samochodów Pony, sportowych coupé w korzystnej cenie z silnikami do jazdy wyścigowej, Ford Mustang stał się jednym z najbardziej prominentnych przedstawicieli klasy samochodów. Sukces ten chcieli powtórzyć na Starym Kontynencie stratedzy Forda – zaprojektowanym specjalnie na rynki europejskie modelem. I kalkulacja urzeczywistniła się: opracowany przez niemieckiego projektanta Uwe Bahnsena jako bardziej elegancki niż muskularny coupé Ford Capri przeżył w latach od 1968 od 1986 dwie nowe edycje, a jego sprzedaż wynosiła około dwóch milionów.

Fani sportów motorowych doceniają możliwości tuningu Forda Capri

Sukces komercyjny skłonił w końcu producenta do zaoferowania w USA modelu Capri produkowanego przede wszystkim w niemieckich zakładach Forda. Podczas gdy coupé stał się tam jednym z najczęściej sprzedawanych importowanych samochodów, Capri dbał w Europie o to, aby sprzedawca mógł i tam pozyskać nowe rzesze kupujących, szczególnie spośród młodszych kierowców. Ford Capri nie stał się jednak znanym na całym świecie kultowym samochodem jak chociażby Ford Mustang. Niemniej jednak wśród amatorów tuningu i entuzjastów sportów rajdowych coupé – zwłaszcza w wyposażonej już fabrycznie w 150 koni mechanicznych wersji Capri RS – cieszył się jednak dobrą sławą jako samochód sportowy, którego moc można było dowolnie modyfikować bez dużych nakładów. Gwiazdami sceny – oprócz Forda Capri RS 2600 – stały się produkowane w małym nakładzie Capri Turbo z silnikiem V6 oraz wyposażone w elementy Forda Mustanga modele z zespołem napędowym V8 , które osiągały moc aż do 375 KM.

W 1970 roku wchodzi na rynek pierwszy Ford Capri RS z wyposażeniem sportowym

W pierwszej serii produkcyjnej w latach od 1968 do 1974 sportowy coupé Forda oferowany był na rynku w siedmiu różnych wariantach silnika. Modelem wejściowym był Ford Capri 1300 z silnikiem V4 o mocy 50 KM (37 kW), którego porównywano z samochodami coupé o pojemności skokowej 1,5 l i 1,7 l i mocy do 75 KM ( 55 kW). Wyjątkowo dynamiczne były modele V6, jednostki 125-konne (92 kW) o pojemności 2,0 do 2,6 l, które pozwalały na osiągnięcie w coupé prędkości maksymalnej do 190 km/h. Główny model Ford Capri RS 2600 dotarł do dealerów w roku 1970 w wersji 150-konnej (110 kW). Niżej osadzona i wyposażona w sportowe siedzenia wersja RS pozwalała na przyspieszenie od zera do stu kilometrów w ciągu 9 sekund i osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej niewiele ponad 200 km/h. W roku produkcji 1972 producent uzupełnił program o Forda Capri 1600 GT oraz Capri 3000 (z 140-konnymi silnikami).

Wzrost sportowego znaczenia Forda Capri w drugiej generacji modelu od 1974

W 1974 roku Ford wprowadził na rynek swoją sportową wersję coupé drugiej generacji, ze zmodyfikowanym przodem i dużą pokrywą tylną. Prostokątne reflektory zostały zastąpione podczas metamorfozy modelu w 1978 dwoma okrągłymi. Najmniejszy silnik nowej generacji zastosowany w modelu Ford Capri posiadał pojemność skokową 1,6 l i moc 70 KM (51 kW). Program został uzupełniony o dwie wersje 2-litrowe o mocy do 101 KM (74 kW) oraz o Capri V6 o pojemności skokowej 2,3 i 2,8 litra, osiągające moc do 160 KM (118 kW). Głównym modelem był Ford Capri 2,8 Turbo w wersji 188-konnej (138 kW), który przekraczał „setkę” w ciągu 8 sekund i uzyskiwał maksymalną prędkość 220 km/h. W roku 1986 w Niemczech zeszły z taśmy ostatnie samochody coupé tej serii produkcyjnej.