- Strona startowa
- Samochod
- Ford
- Ford Capri
Ford Capri Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Capri, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Ford Capri
-
Ford Capri V6 / H-Kennzeichen / HU/AU bis 06/25
€ 7 900,-- 99 000 km
- 03/1982
- 84 kW (114 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-70569 Stuttgart -
Ford Capri Coupe 2.8 Liter Sechszylinder/ALU/66 700KM
€ 16 490,-- 66 789 km
- 09/1982
- 118 kW (160 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-72458 Albstadt -
Ford Capri
€ 37 500,-- 5 000 km
- 02/1977
- 147 kW (200 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-42551 Velbert -
Ford Capri
€ 9 200,-- 126 300 km
- 11/1981
- 74 kW (101 KM)
- Oldtimer
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, ES-28050 Madrid -
Ford Capri V6 3000 GT
€ 35 000,-- 66 000 km
- 12/1972
- 101 kW (137 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, IT-10024 Moncalieri - Torino - To -
Ford Capri
€ 12 250,-- 69 000 km
- 10/1982
- 74 kW (101 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-95460 Bad Berneck -
Ford Capri 2.8 i V6
€ 28 000,-- 90 000 km
- 01/1973
- 129 kW (175 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, BE-2650 Edegem -
Ford Capri 2.8 i Injektion SSD Recaro H-Kennzeichen
€ 25 990,-- 89 000 km
- 10/1982
- 118 kW (160 KM)
- Używany
- 3 właśc. samochodu
- Manualna
- - (Rodzaj paliwa)
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-80689 München -
Ford Capri MK III 2,8 Super Injektion V6
€ 22 950,-- 70 613 km
- 10/1984
- 118 kW (160 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-57636 Mammelzen
Kiedy pod koniec lat 60. XX wieku w USA rozpoczęła się wielka era samochodów Pony, sportowych coupé w korzystnej cenie z silnikami do jazdy wyścigowej, Ford Mustang stał się jednym z najbardziej prominentnych przedstawicieli klasy samochodów. Sukces ten chcieli powtórzyć na Starym Kontynencie stratedzy Forda – zaprojektowanym specjalnie na rynki europejskie modelem. I kalkulacja urzeczywistniła się. Opracowany przez niemieckiego projektanta Uwe Bahnsena jako bardziej elegancki niż muskularny coupé Ford Capri przeżył w latach od 1968 od 1986 dwie nowe edycje, a jego sprzedaż wynosiła około dwóch milionów.
Fani sportów motorowych doceniają możliwości tuningu Forda Capri
Sukces komercyjny skłonił w końcu producenta do zaoferowania w USA modelu Capri produkowanego przede wszystkim w niemieckich zakładach Forda. Podczas gdy coupé stał się tam jednym z najczęściej sprzedawanych importowanych samochodów, Capri dbał w Europie o to, aby sprzedawca mógł i tam pozyskać nowe rzesze kupujących, szczególnie spośród młodszych kierowców. Ford Capri nie stał się jednak znanym na całym świecie kultowym samochodem jak chociażby Ford Mustang. Niemniej jednak wśród amatorów tuningu i entuzjastów sportów rajdowych coupé – zwłaszcza w wyposażonej już fabrycznie w 150 koni mechanicznych wersji Capri RS – cieszył się jednak dobrą sławą jako samochód sportowy, którego moc można było dowolnie modyfikować bez dużych nakładów. Gwiazdami sceny – oprócz Forda Capri RS 2600 – stały się produkowane w małym nakładzie Capri Turbo z silnikiem V6 oraz wyposażone w elementy Forda Mustanga modele z zespołem napędowym V8, które osiągały moc aż do 375 KM.
W 1970 roku wchodzi na rynek pierwszy Ford Capri RS z wyposażeniem sportowym
W pierwszej serii produkcyjnej w latach od 1968 do 1974 sportowy coupé Forda oferowany był na rynku w siedmiu różnych wariantach silnika. Modelem wejściowym był Ford Capri 1300 z silnikiem V4 o mocy 50 KM (37 kW), którego porównywano z samochodami coupé o pojemności skokowej 1,5 l i 1,7 l i mocy do 75 KM ( 55 kW). Wyjątkowo dynamiczne były modele V6, jednostki 125-konne (92 kW) o pojemności 2,0 do 2,6 l, które pozwalały na osiągnięcie w coupé prędkości maksymalnej do 190 km/h. Główny model Ford Capri RS 2600 dotarł do dealerów w 1970 roku w wersji 150-konnej (110 kW). Niżej osadzona i wyposażona w sportowe siedzenia wersja RS pozwalała na przyspieszenie od zera do stu kilometrów w ciągu 9 sekund i osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej niewiele ponad 200 km/h. W 1972 roku produkcji producent uzupełnił program o Forda Capri 1600 GT oraz Capri 3000 (z 140-konnymi silnikami).
Wzrost sportowego znaczenia Forda Capri w drugiej generacji modelu od 1974 roku
W 1974 roku Ford wprowadził na rynek swoją sportową wersję coupé drugiej generacji, ze zmodyfikowanym przodem i dużą pokrywą tylną. Prostokątne reflektory zostały zastąpione podczas metamorfozy modelu w 1978 roku dwoma okrągłymi. Najmniejszy silnik nowej generacji zastosowany w modelu Ford Capri posiadał pojemność skokową 1,6 l i moc 70 KM (51 kW). Program został uzupełniony o dwie wersje 2-litrowe o mocy do 101 KM (74 kW) oraz o Capri V6 o pojemności skokowej 2,3 i 2,8 litra, osiągające moc do 160 KM (118 kW). Głównym modelem był Ford Capri 2,8 Turbo w wersji 188-konnej (138 kW), który przekraczał „setkę” w ciągu 8 sekund i uzyskiwał maksymalną prędkość 220 km/h. W 1986 roku w Niemczech zeszły z taśmy ostatnie samochody coupé tej serii produkcyjnej.