Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-expedition-l-01.jpg

Ford Expedition

Ford Expedition Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Expedition, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Moda na majestatyczne SUV-y trwa w najlepsze, a przodują w niej przede wszystkim mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Samochody te łączą w sobie walory limuzyny oraz właściwości terenowe. Przykładem takiego pojazdu jest model Ford Expedition, który zadebiutował w 1997 roku. Pojazd przypadł do gustu użytkownikom. W szczególności pokochały go kobiety, bo mimo obszernych gabarytów pomagał im w codziennym rodzinnym życiu. Bezpieczny, duży i wygodny, szybko stał się flagowym SUV-em marki Ford, zaś w 2004 roku otrzymał prestiżowy tytuł North American Truck of the Year. Pierwsza generacja tego modelu był produkowana w latach 1997-2002. W tej pierwotnej wersji pod względem wizualnym Ford Expedition nawiązywał do amerykańskich klasyków, które wyróżniały takie elementy designu jak szeroki chromowany zderzak, duże reflektory, prostokątny grill. Kolejna edycja, która zjechała z taśmy montażowej w 2002 roku, została przemodelowana wedle ówczesnej motoryzacyjnej mody. Zniknęły kanty, nadwozie wyoblono, równocześnie zaokrąglając reflektory i osłonę chłodnicy. Samochód wyglądał na nieco lżejszy, zaś konstrukcję pozbawiono listwy bocznej, co sprawiło, że optycznie bryła stała się nieco bardziej zwarta. Zachowano przestrzeń we wnętrzu i komfortowe fotele. Poza tym auto lekko uniesiono, co dało większy prześwit. Trzecia, i jak dotąd ostatnia generacja tego pojazdu, miała swoją premierę w 2006 roku i jest produkowana do dziś. Wartym uwagi jest fakt, że aż 20% amerykańskiej produkcji modelu Ford Expedition sprzedaje się w stanie Texas. Czyżby był to samochód dla południowców? Z pewnością nie tylko.

Ford Expedition trzeciej generacji - bestia z klasą

Wystarczy jedno spojrzenie na model Expedition trzeciej generacji, aby wiedzieć, że ma się do czynienia z wyjątkowym pojazdem, nawet jeśli jest to samochód używany. Śmiało można go określić mianem bestii, ale nie można odmówić mu klasy. Na pierwszy rzut oka widać przede wszystkim masywny przód. Solidnie wyciągnięta maska nawiązuje do klasyki sprzed lat - wróciły kanty i mocno zarysowane linie, a pancerny charakter pojazd zawdzięcza przede wszystkim szerokiemu i długiemu grillowi, na którego końcach umieszczono reflektory - nie prostokątne, ale z widocznym wcięciem u dołu. Wnętrze pojazdu wygląda zupełnie tak, jakby zaczerpnięto je z limuzyny klasy S. Skórzana tapicerka oraz dodatkowo montowany system rozrywki dla pasażerów tylnej kanapy, estetycznie wykończony schowek na rękawiczki oraz szeroka i ciekawie zaprojektowana konsola centralna ze sporą ilością przycisków i monitorem sprawiają, że można poczuć się raczej jak we wnętrzu kokpitu pilotów. Ale dziś takie wyposażenie to norma - SUV-ami coraz częściej jeżdżą gwiazdy kina i muzyki, więc nie ma tu kompromisów. Samochód używany, jakim jest Ford Expedition to luksus do miasta i na wycieczki. W wyposażeniu auta można znaleźć również LED-owe światła, elektrycznie sterowane szyby, automatyczną klimatyzację dwufazową oraz liczne systemy bezpieczeństwa.

Ford Expedition trzeciej generacji - dane techniczne

W modelach Expedition produkowanych od 2003 roku montowano przede wszystkim silnik w układzie V8. Była to jednostka o pojemności 5,4 l, która na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym potrzebowała średnio ok. 9 l paliwa. Jej moc wynosząca 300 KM pozwalała na holowanie innego pojazdu do masy oscylującej wokół ok. 4000 kg. Trzeba przyznać, niezły wyczyn. Wśród silników, z jakimi Fordy z linii Expedition ruszały w świat, można jeszcze wymienić jednostkę napędową o pojemności skokowej 4,6 l i mocy 300 KM w wersji hybrydowej oraz 4,4-litrowego Diesla. Wszystkie silniki współpracowały z inteligentnymi automatycznymi przekładniami o sześciu biegach. Model ten skonstruowano, korzystając z platformy T zaprojektowanej i wykonanej przez firmę Ford, z niezależnie działającym tylnym zawieszeniem. Warto jeszcze wspomnieć o imponujących wymiarach tego samochodu. Długość to 5227 mm, zaś szerokość 1999 mm. Ford Expedition to zatem prawdziwy gigant, ale doskonale wpisuje się w aktualne rynkowe zapotrzebowania za oceanem, a i w Europie jest coraz chętniej wybieranym SUV-em, który znajduje zastosowanie jako samochód rodzinny, wygodny i bezpieczny.