Kupuj używane Ford Fiesta na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Ford Fiesta liderem wśród małych samochodów miejskich

Ford Fiesta jest produkowany od 1976 roku i od tego czasu nieprzerwanie stanowi jeden z najbardziej popularnych i chętnie kupowanych samochodów. Niewielkie gabaryty, liczne opcje wyposażenia, szeroka gama jednostek napędowych i niskie koszty utrzymania sprawiają, że to samochód uniwersalny, który dobrze zaspokaja potrzeby mieszkańców miast. Początkowo Fiesty były wyłącznie 3-drzwiowymi hatchbackami, dopiero po 1989 roku oferta została uzupełniona o samochody z pięcioma drzwiami, a następnie rozszerzona o auta o nadwoziu typu sedan. Na potrzeby małych przedsiębiorców stworzono także niewielki samochód dostawczy - Ford Fiesta Courier. Równolegle do modeli miejskich pojawiają się auta o charakterze sportowym, takie jak Fiesty z linii XR2 czy RS, a także Ford Puma z 1997 roku. W ofercie nie brakuje również edycji limitowanych, jak Ford Fiesta Zetec S 30th Anniversary, wariant zaprojektowany na trzydzieste urodziny modelu, który wyróżnia się żółtym kolorem karoserii i dachem w szachownicę. Przemyślana konstrukcja wszystkich modeli sprawia, że nie tylko te najnowsze cieszą się uznaniem nabywców. Wciąż niemałym powodzeniem szczycą się modele, które zeszły z linii produkcyjnej. Samochód używany oznacza przede wszystkim niższą cenę, co przyczynia się do tego, że zainteresowanych nie brakuje.

 

Dekady sukcesu - historia Forda Fiesty

Od 1976 roku z taśm montażowych zjechało ponad 15 milionów Fordów Fiesta. Tym samym jest to najlepiej sprzedający się model należący do koncernu Forda, który można spotkać na szosach na całym świecie. Początki Fiesty sięgają 1972 roku, kiedy powstał prototypowy model niewielkiego samochodu, który - według zamysłu ówczesnego prezesa firmy, Henry'ego Forda II - miał być ogólnodostępną propozycją dla zmotoryzowanych odbiorców na całym świecie. Projekt otrzymał nazwę roboczą "Bobcat", a jego realizacja trwała 4 lata. Produkcję samochodu przeniesiono do hiszpańskiej Walencji, czemu zawdzięcza on swoją nową nazwę. "Fiesta" nie tylko miała podkreślić nowe związki koncernu z Hiszpanią, ale przede wszystkim kojarzyć się ze świętowaniem i czerpaniem przyjemności z życia. Oficjalna data rozpoczęcia produkcji seryjnej Forda Fiesty przypadła na jesień 1976 roku. Auto było produkowane w nadwoziu typu hatchback, a 3-drzwiowy model pierwszej Fiesty miał do wyboru silniki o pojemności 1.0, 1.1, 1.3, oraz 1.6 litra. Od tego momentu zaczęła się intensywna sprzedaż modelu - już w 1979 roku z wytwórni wyjechał milionowy Ford Fiesta. W tym samym roku auto po raz pierwszy wzięło udział w rajdzie samochodowym w Monte Carlo - z tej okazji powstała specjalna sportowa wersja popularnej Fiesty. Doświadczenie stało się inspiracją do zaprojektowania pierwszego usportowionego Forda Fiesty XR2 w 1981 roku. Pojazd stylistycznie nawiązywał do samochodów wyścigowych, został także wyposażony w sztywniejsze zawieszenie oraz silnik, który nadawał jednostce prędkość 160 km/h. Druga generacja standardowego Forda Fiesty powstała w 1983 roku - od poprzedniej różniła się poprawioną aerodynamiką. Do oferty wprowadzono również sześć silników benzynowych, a także silnik diesla. Co więcej, od tego momentu można było zalać auto benzyną bezołowiową. Premiera trzeciej generacji Fiesty nastąpiła w 1989 roku, model w tej odsłonie nosi nazwę Ford Fiesta Classic. Nowość stanowi wprowadzenie wersji 3- i 5-drzwiowej. Auto jest również nieco większe, a wyposażono je w ekonomiczne silniki przystosowane do spalania ubogiej mieszanki. W trosce o bezpieczeństwo podróżujących samochód został wyposażony w układ ABS i poduszki powietrzne. W 1991 na rynek wprowadzono dostawczy Ford Fiesta Courier, skonstruowany na podstawie Fiesty III. Można go było nabyć w trzech wersjach, jako vana przystosowanego do przewożenia towarów, osobowo-towarowe combi oraz pick-upa. Czwarta odsłona Fiesty miała miejsce w 1996 roku - wtedy nadwozie zyskało opływowy kształt, a wyjątkowo miękka linia sylwetki idealnie pasowała do ówczesnych trendów w projektowaniu aut. Oprócz tradycyjnie produkowanych 3- i 5- drzwiowych hatchbacków, pojawiła się również wersja sedan przeznaczona na rynek indyjski. Rok 1997 to premiera sportowego coupe pod nazwą Ford Puma, który wykorzystywał ramę podwozia i podstawowe rozwiązania konstrukcyjne Fiesty. Ford Fiesta V był produkowany w latach 2002-2008, wyposażono go w nową gamę jednostek napędowych, szczególnie innowacyjnie wyglądała w tym zakresie opcja silnika wysokoprężnego TDCi.

Jak zmieniał się Ford Fiesta na przestrzeni lat?

Ford Fiesta VI jest produkowany od 2008 roku, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. W tej chwili do oferty należy szeroki wybór silników benzynowych i diesla, które współpracują z 4-biegową automatyczną, 5-biegową manualną lub 6-biegową półautomatyczną skrzynią biegów, można przebierać także wśród kilku wersji wyposażenia. W 2013 i 2015 model doczekał się faceliftingu, po którym nastąpiły niewielkie modyfikacje stylistyczne w wyglądzie nadwozia. Ponadto, w ostatnich latach wprowadzono silniki spełniające normę emisji spalin Euro 6. Metamorfozy, którym poddawana była Fiesta, dotyczyły rozwiązań technologicznych, usprawniających funkcjonowanie pojazdów i podnoszących bezpieczeństwo podróżujących. Zasadniczo jednak nie uległa zmianie główna zasada, według której powstawały kolejne wersje modelu. Wciąż jest to niewielkie gabarytowo auto miejskie, z wieloma różnorodnymi opcjami wyposażenia, dlatego tak atrakcyjne dla bardzo dużej liczby odbiorców. Z tego względu nawet starszy wariant, samochód używany jest chętnie kupowany przez klientów. Dużą zaletą takiego wyboru jest przystępna cena oraz ogromna liczba Fiest na rynku - oznacza to, że nawet w przypadku awarii naprawa czy wymiana części nie jest problemem.