Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-focus-l-01.jpg

Ford Focus

Ford Focus Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Focus, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

{{< juxtapose left="images/cm/nowandthan/focus-viejo.jpg" right="images/cm/nowandthan/focus-nuevo1.jpg" llbl="1998" rlbl="2016" >}} Ford Focus uznawany jest za jeden z najbardziej udanych modeli amerykańskiego koncernu samochodowego. Następca Forda Escorta olbrzymią popularność w motoryzacyjnym świecie zyskał już w 1998 roku, a więc w roku swojej premiery. Niewiele później zdobył europejską nagrodę "Car of the Year 1999" oraz "Car of the Year 2000" przyznawaną w USA. Poszczególne generacje (I, II, III) należą do najlepiej sprzedających się w kategorii samochód używany, na co wpływ niewątpliwie mają wysoka jakość podzespołów i wykończenia, a także komfort użytkowania oraz nowoczesna sylwetka. Każdą z trzech generacji cechuje duża różnorodność modeli. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych, pokrewnych wariantów jest Ford C-Max, czyli van nawiązujący do Focusa poprzez jednostki napędowe i płytę podłogową.

Na przestrzeni lat dużą popularnością cieszy się pięciodrzwiowy hatchback, świetnie sprawdzający się w roli kompaktowego samochodu rodzinnego. Jeśli mowa o nadwoziu, Ford Focus występuje także w innych wersjach. Oferta Forda obejmuje również sedany i kombi, a także produkowane w ofercie limitowanej modele stricte sportowe. O skali jego popularności świadczy liczba sprzedanych samochodów. Ford Focus znalazł na całym świecie miliony nabywców.

Fokus na Focusa

Trzy generacje modelu zdecydowanie odmieniły postrzeganie marki na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Pierwszy Ford Focus zadebiutował w 1998 roku - w wydaniu hatchback, pozytywnie wyróżniając się na tle konkurencyjnych marek oryginalnym, niezależnym zawieszeniem oraz wyznaczającą nowe trendy w motoryzacyjnym designie sylwetką nadwozia. W 1999 roku na rynku pojawiły się ciepło przyjęte przez fanów motoryzacji wersje kombi i sedan. Dwa lata później Ford Focus po raz pierwszy przeszedł kilka kosmetycznych modyfikacji wnętrza, zderzaków oraz reflektorów, a w 2002 roku jego gamę poszerzono o sportową wersję ST170. Jej duża popularność skłoniła projektantów marki o stworzenie wersji RS, z dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 215 KM. Na fali popularności pierwszej generacji, w 2004 roku entuzjastycznie został powitany Ford Focus oznaczony cyfrą II. W wyborach "Car of the Year 2005" samochód znalazł się na podium. Oprócz tradycyjnej wersji hatchback na rynku dostępne były także wersje sedan i kombi. W 2007 roku miało miejsce przeprojektowanie modelu w oparciu o autorską stylistykę marki, zgodną z najnowszymi trendami aranżacji nadwozia i wnętrza samochodu, czyli Kinetic Design. Odświeżony wygląd zyskał przód pojazdu wzbogacony o nowe reflektory. Kosmetycznej zmianie uległy również tylne lampy oraz wskaźniki na desce rozdzielczej. Także w przypadku tego modelu inżynierowie Forda pokusili się o stworzenie sportowego egzemplarza RS, o jeszcze większej mocy niż poprzednik - 305 KM, charakteryzującego się dwulitrowym, pięciocylindrowym silnikiem benzynowym turbo. Wariant terenowy X Road stworzony w oparciu o wersję kombi został przedstawiony w 2009 roku.

Warto podkreślić, że modele przeznaczone na rynek europejski i amerykański znacznie się od siebie różniły. Na rynku amerykańskim zamiast klasycznych wersji pojawiła się wersja coupe. 2010 rok to data światowej premiery Forda Focusa III. Tym razem warianty przeznaczone na poszczególne rynki zostały ujednolicone. Stylistyka pojazdu nawiązywała do stosowanych już wcześniej założeń Kinetic Design. W 2011 roku po raz pierwszy światło dzienne ujrzała wersja elektryczna samochodu, czyli Ford Focus Electric. Seryjna produkcja modelu z napędem elektrycznym nastąpiła dopiero w 2013 roku. W 2012 roku został on doceniony podczas wyborów "Car of the Year 2012", zajmując trzecie miejsce. Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, także i w nowych egzemplarzach przeprowadzono facelifting. Miało to miejsce w 2014 roku. Idąc z duchem filozofii "One Ford" zmianie uległy elementy nadwozia, stylistycznie korespondując z najpopularniejszymi modelami Forda. Udoskonalono także elektroniczne systemy wspomagania oraz zwiększono funkcjonalność elementów wnętrza pojazdu. W 2015 roku tradycyjnie została zaprezentowana kolejna wersja RS z silnikiem Ecoboost o jeszcze większej mocy i lepszych parametrach niż poprzedniczka.

Samochód, który sprosta Twoim oczekiwaniom

W 2002 roku Ford Focus znalazł się w czołówce zestawienia najmniej awaryjnych pojazdów, przygotowanego przez niemiecki TÜV, czyli Stowarzyszenie Dozoru Technicznego. Focus zaliczany jest do pojazdów, które już od pierwszych modeli cieszą się innowacyjnymi, technologicznymi zastosowaniami. Uznanie i zaufanie miłośników motoryzacji na całym świecie zdobył nie tylko precyzyjnie zaprojektowanym wyglądem, ale także komfortem jazdy oraz bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Doskonałe właściwości jezdne gwarantuje zawieszenie wielowahaczowe osi. Dzięki temu pojazd prowadzi się o wiele pewniej niż modele marki sprzed ery Focusa. Dlaczego samochód używany tej marki wyposażony w silnik diesla nieustannie cieszy się dużym zainteresowaniem? Podstawowym wariantem wykorzystanym w modelach I generacji jest ekonomiczny silnik 1.8 TD o mocy 75 KM lub 90 KM. W nowszych typach zastosowano bardziej zaawansowane silniki TDCI o większej mocy - odpowiednio: 100 KM i 115 KM, w których wykorzystano wtrysk Common Rail. W ich przypadku możemy mówić o lepszych osiągach i wyższej kulturze pracy. Silniki benzynowe także posiadają atuty, do których należy zaliczyć niską awaryjność oraz stosunkowo niskie koszty eksploatacji. Silniki o pojemności 1.4 i 1.6 to jedne z najbardziej pożądanych wariantów w modelach II generacji. Z powodzeniem łączą bezawaryjność i wysokie osiągi. Natomiast do najpopularniejszych jednostek diesla tej generacji należą 1.6 TDCi oraz 2.0 TDCi. Ponadto warto mieć na uwadze, że Ford Focus nie jest problematyczny, jeśli chodzi o dostępność poszczególnych elementów oraz zamienników.