Kupuj używane Ford Kuga na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Kuga to samochód SUV typu crossover od Forda

Amerykański producent samochodów Ford wprowadził w 2008 roku na rynek linię Ford Kuga, zlokalizowaną pod względem klasy pomiędzy minivanem, a Sport Utility Vehicle (SUV). Ford Kuga stanowił nowość, ale i następcę będącego już na rynku od 1993 roku SUV-a, Forda Maverick. Ten samochód typu crossover produkowany był na taśmach zakładów Forda w Saarlouis i miał wzmocnić obecność producenta w segmencie SUV-ów w Europie, oraz na rynkach poza Ameryką Północną. W trakcie kryzysu sprzedaży dużych SUV-ów w USA stratedzy Forda jednak szybko postanowili, żeby tego – zbudowanego na płycie podłogowej kompaktowego vana Forda C-Max – Forda Kuga wprowadzić też do USA, aby zaoferować na tamtym rynku bardziej oszczędną alternatywę na przykład dla większego Forda Explorera.

Napęd przedni lub na cztery koła z silnikami Diesla do wyboru

Pierwsze Fordy Kuga zostały wyprodukowane na początku 2008 roku najpierw na europejskich drogach wyłącznie z silnikami Diesla. Wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych Common Rail Diesel o mocy 100 kW (136 KM) wypróbowany był już od roku produkcji, czyli od 2003, w Fordzie C-Max i powstał na bazie współpracy badawczej z francuskim producentem Peugeot. Wersje Diesla z sześciobiegową skrzynią biegów dostarczane były do wyboru z napędem przednim albo z napędem na cztery koła. Producent podawał zużycie paliwa w postaci 6,1 litra na sto kilometrów, co odpowiadało wartości emisji CO2 równej 159 g na kilometr jazdy. Ford Kuga z napędem na cztery koła zużywał średnio 6,4 litra ropy (przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 169 g/km).

Samochód z silnikiem benzynowym z napędem na cztery koła uzupełnia program Forda Kuga

Pod koniec pierwszego roku produkcji Ford uzupełnił program silników do Forda Kuga o jeden model benzynowy o pojemności skokowej 2,5 litra i mocy 147 kW (200 KM). Podczas gdy samochód z napędem Diesla zapewniał temu modelowi przyspieszenie do klasycznych 180 km/h, to silnik benzynowy potrafił rozpędzić tego kompaktowego SUV-a, ważącego niemal 1,6 tony, do ponad 200 km/h. Prędkość do stu kilometrów pojazdy z silnikami benzynowymi osiągały w 8,2 sekundy. Podczas gdy w samochodzie standardowym przeciętne zużycie paliwa wynosiło około 9,9 litrów benzyny Super (emitując 234 g CO2 na kilometr), to przy automatycznej skrzyni biegów zużycie wzrastało średnio do 10,3 litrów (przy emisji CO2 na poziomie 244 g/km). W wersjach benzynowych Forda Kuga produkowano wyłącznie modele z napędem na cztery koła.

Dodatki specjalne podnoszące bezpieczeństwo Forda Kuga

W crashtestach EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) Ford Kuga otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Bezpieczeństwo podczas jazdy w terenie i na drogach zapewniły oprócz standardowego programu stabilizacyjnego ESP także system kontroli trakcji (ASR) oraz elektronicznie regulowany system ochrony przed dachowaniem (Roll Over Protective Structure, w skrócie ROPS). By używać Forda Kuga jako pojazd ciągnący, można było wyposażyć go w funkcję Trailer Stability assist (TSa). Razem z nią na pokładzie auta została też zamontowana kontrolka ciśnienia w oponach, a także kurtyny powietrzne chroniące głowę i ramiona pasażerów podróżujących z przodu i z tyłu pojazdu. We wnętrzu Forda Kuga znajduje się miejsce na pięć osób i dodatkowo na 410 litrów bagażu. Po przestawieniu dzielonej rozkładanej tylnej kanapy udaje się też powiększyć przestrzeń bagażową do niemalże 1400 litrów.