Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-puma-l-01.jpg

Ford Puma

Ford Puma Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Puma, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Ford Puma to sportowy pojazd coupé, którego premiera odbyła się w 1997 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pojawienie się nowego modelu Forda było nie lada zaskoczeniem, ponieważ przed debiutem znano niewiele informacji na jego temat. Samochód, który do 2001 roku był produkowany przez amerykański koncern Ford Motor Company. był dostępny w kilku wersjach w zależności od wyposażenia. Na rynku wtórnym można spotkać samochód używany w wydaniu Black, charakteryzujący się czarnym lakierem i ciemnoszarą, skórzaną tapicerką, Thunder w srebrnych odcieniach i z ciemnoszarym wykończeniem wnętrz czy Millenium, o nadwoziu w żółtym kolorze, w którym tradycyjne siedziska zastąpiono fotelami Recaro. Dosyć bogate standardowe wyposażenie samochodu obejmowało systemy ABS i ASR, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, immobilizer, poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy i wiele innych, zwiększających funkcjonalność pojazdu dodatków. Ford Puma zdobył kilka nagród, wśród których na wyróżnienie zasługuje nadany przez Top Gear w 1997 tytuł Samochodu Roku, a także Sportowe Auto Roku, przyznany w 2001 przez brytyjski magazyn "What Car". Światło dzienne ujrzała także jednostka przeznaczona do startów w samochodowych rajdach. Była wyposażona w silnik 1.6 Zetec SE o mocy przekraczającej 200 KM. Głównym rywalem Pumy na rynku motoryzacyjnym jest Opel Tigra.

Nowoczesność w parze z charakterem

Ford Puma montowany był w niemieckiej fabryce Forda w Kolonii. Do ciekawostek należy fakt, że 40% jego elementów było składanych ręcznie. Pierwszy i jedyny facelifting samochód przeszedł w 1999 roku. Zmiany obejmowały nie tylko jednostkę napędową, ale dotyczyły także kilku detali we wnętrzu pojazdu, między innymi zegarów. Jeszcze tego samego roku wyprodukowano limitowaną edycję Ford Racing Puma. W 2001 roku z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni egzemplarz samochodu. Ford Puma został skonstruowany na bazie podzespołów zapożyczonych z kilku innych modeli Forda: Escorta, Ka i Fiesty. Oryginalna, sportowa sylwetka pojazdu do dziś cieszy się dużą popularnością. To samochód dynamiczny, z designem do dziś uznawanym za nowoczesny. Forda Pumy nie można jednak zaliczyć do aut o rodzinnym charakterze. To trzydrzwiowe coupé przeznaczone jest do przewozu czterech pasażerów. Mimo dwóch miejsc z tyłu, wygodnie usiądą tam jedynie niewysokie osoby. Niewielki jest również bagażnik, z małym otworem załadunkowym, mieszczący 240 litrów. Cechująca się opływowymi kształtami bryła Pumy została zaprojektowana w zgodzie z charakterystyczną dla nowych samochodów Forda filozofią New Edge. Sportowy charakter Pumy akcentują detale we wnętrzu, takie jak kubełkowe fotele, chromowane wstawki, wyraziste zegary czy drążek zmiany biegów wykonany z aluminium. Zawieszenie pojazdu zapożyczono z Forda Fiesty, jednak jego właściwości są bardziej sportowe. Dzięki temu łatwiej o dynamiczne prowadzenie. Ford Puma to samochód ze względów ekonomicznych i funkcjonalnych odpowiedni dla kierowców, którzy potrafią docenić solidną mobilność i nietuzinkowy styl. W przypadku tego modelu nie sprawią problemu dostępność i koszty zamienników, ponieważ w Pumie wykorzystano podzespoły wielu innych popularnych modeli.

Ford Puma - moc sportowych wrażeń

Samochód używany tego typu najczęściej można spotkać z silnikiem 1.7 VCT o mocy 125 KM. Jest to zdecydowanie najkorzystniejsza propozycja ze wszystkich jednostek modelu, dla użytkowników pragnących cieszyć się komfortem dynamicznej jazdy oraz stawiających na ekonomiczne rozwiązania. Ford Puma z tą jednostką może rozpędzić się do prędkości przekraczającej 200 km/h. Pozostałe motory benzynowe z wielopunktowym wtryskiem paliwa to silniki 1.4 o mocy 90 KM i 1.6 - 103 KM. Jeśli mowa o zawieszeniu pojazdu, to z przodu wykorzystano kolumnę MacPhersona, natomiast z tyłu zastosowano belkę skrętną. Na rynku można spotkać tylko modele posiadające pięciobiegową, manualną skrzynię biegów z napędem jedynie na przednie koła. Do atutów auta należy zaliczyć przede wszystkim niskie koszty serwisowania związane ze wspólną konstrukcją z innymi modelami Forda, dobre właściwości jezdne, przyczepność, skuteczne hamulce oraz trwałość i prostą budowę układu napędowego. Również zużycie paliwa nie jest wysokie, co przekłada się na dosyć korzystne koszty utrzymania auta.