Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-ranger-l-01.jpg

Ford Ranger

Ford Ranger Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Ranger, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Seria Ranger została zaprezentowana w 1998 roku przez amerykański koncern Ford. Amerykanie znani są ze swojej miłości do pojazdów dużych o mocarnych silnikach, które sprawdzają się również jako auta do przewozu większych ładunków. Ford Ranger pierwszej generacji idealnie wpisywał się w te wymogi, ale potrzeba było czegoś więcej, aby mógł zaistnieć także na europejskim rynku. Pickup miał premierę w Barcelonie, a producent zadbał o to, aby jego nowe dziecko spodobało się także Europejczykom, którzy w samochodzie cenią przede wszystkim wygodę i bezpieczeństwo. Kolejna edycja tego modelu pojawiła się w sprzedaży w 2006 roku. Podczas azjatyckiej premiery w Bangkoku Ford zaprezentowały pojazd o przearanżowanej formie. Dało się zauważyć, że wszystkie krawędzie uległy zaokrągleniu i samochód dzięki temu zyskał na lekkości. Po liftingu wóz otrzymał krótszy grill i wydłużone przednie reflektory, co nadało mu wizualnego dynamicznego charakteru. W 2013 roku Ford stworzył dwie wersie modelu Ranger specjalnie z myślą o najtrudniejszym rajdzie świata - Rajdzie Dakar. Auta te miały lżejszą konstrukcję oraz spore, bo pięciolitrowe, jednostki napędowe. Ford Ranger numer trzy zastał pokazany światu w Sydney. W tym przypadku mamy do czynienia z piękną i lekką sylwetką, która zachowuje swoje podstawowe walory. Ford Ranger zda egzamin na pozamiejskim gruncie, gdzie liczy się dobra przyczepność i możliwości wożenia ładunku.

Ford Ranger trzeciej generacji - siła designu

Ranger numer trzy, którego produkcję uruchomiono w 2011 roku, cechuje się uniesioną, ale wciąż muskularną sylwetką. Łagodna linia nadwozia wspina się ku górze, a boczny profil pojazdu elegancko załamuje się, tworząc dynamiczny look. Projektanci z firmy Ford postawili na nowoczesny design, który kojarzy się przede wszystkim z tym, co oferują współczesne SUV-y. Pojazd udostępniono w czterech wersjach wyposażenia: Xl, XLT, Limited, Wildtrack. Najpopularniejsza tak zwana "dwukabinówka" w wersji Ranger okazała się być przestronna i wygodna. Tylne siedzenia można łatwo unieść i złożyć, dzięki czemu zyskuje się dodatkową przestrzeń ładunkową. Deska rozdzielcza i konsola centralna zostały zaprojektowane w przejrzysty sposób. Ford Ranger w przestrzeni kierowcy i pasażerów oferuje także liczne praktyczne schowki, które pomogą utrzymać w pojeździe porządek. Ranger otrzymał aż siedem poduszek powietrznych, w tym kurtyny powietrzne oraz poduszkę kolanową kierowcy. Koło zapasowe montowane jest bezpośrednio na podwoziu samochodu. Producent zaproponował też w opcji specjalną roletę, która zamyka pakę - w ten sposób przestrzeń ładunkowa Rangera staje się bagażnikiem.

Ford Ranger trzeciej edycji - dane techniczne i spalanie

W modelu tym implementowano cztery silniki wysokoprężne do wyboru oraz tylko jeden silnik benzynowy. Z bliska warto przyjrzeć się jednostce 3.2 TDCi Duratorq o mocy 190 KM. To silnik, który jest w stanie rozpędzić ważącego ponad 2 tony giganta to prawie 175 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi natomiast 10,4 s - nieźle jak na takiego ciężarowca. Pięciocylindrowy silnik jest głośny, więc spodoba się miłośnikom mechanicznego ryku, ale to już taka cecha każdego dużego Diesla. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to Ford Ranger potrzebuje co najmniej 8 l oleju napędowego na przejechanie 100 km. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi ponad 10 l paliwa. Dzięki specjalnemu wyświetlaczowi na desce rozdzielczej kierowca na bieżąco informowany jest o tym, na ile kilometrów starczy mu zawartość baku, którego objętość wynosi 80 l. Silniki w modelu Ford Ranger zostały sparowane z pięcio- i sześciobiegowymi manualnymi przekładniami lub z sześciostopniowym automatem. Pojazd ten dostępny był w wersji z napędem na jedną lub obie osie. W tym drugim wypadku producent zaproponował dodatkowe wyposażenie w postaci asystenta ruszania na wzniesieniu oraz asystenta zjazdu ze wzniesienia. Inne dostępne systemy bezpieczeństwa to adaptacyjna kontrola obciążenia samochodu i asystent hamowania awaryjnego. Ranger to prymus i gwiazda wśród pickupów - wielokrotnie nagradzany, cieszy się coraz większą popularnością.