Kupuj używane Ford Sierra na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Ford Sierra - klasyk, który podbił serca Europejczyków

Ford Sierra to samochód osobowy klasy średniej, należący do segmentu D. Produkowany był w latach 1982-1994 przez koncern Ford Motor Company. Na rynku zastąpił niezawodne i cieszące się dużą popularnością modele Cortina oraz Taunus. Bezawaryjność, doskonałe osiągi i świetne właściwości jezdne sprawiły, że Ford Sierra szybko przypadł do gustu miłośnikom motoryzacji. Szacuje się, że z taśmy produkcyjnej zjechało ponad 2,7 miliona egzemplarzy, co sprawia, że dziś nie jest trudno znaleźć zadbany samochód używany, który przez najbliższe lata zagwarantuje swojemu właścicielowi bezproblemową eksploatację. Samochód produkowany był w trzech wersjach nadwozia: jako trzy- i pięciodrzwiowy liftback, czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. Producent zaprezentował także dwudrzwiowego pick-upa. Warto zaznaczyć, że poza Europą model ten oferowany był jako Mazda Sierra lub Merkur XR4Ti. Tym co wyróżnia model jest bardzo niski współczynnik oporu powietrza Cx=0,34, który można było osiągnąć dzięki zaokrąglonej karoserii oraz klasycznemu układowi napędu, umożliwiającemu maksymalne obniżenie maski. Za największych konkurentów Forda Sierry uważa się Hondę Accord, Opla Vectrę oraz Volkswagena Passata. Na uwagę zasługuje ponadto fakt, że rok po premierze auto zajęło drugie miejsce w Plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1983, plasując się zaraz za Audi 100 C3.

Sukces amerykańskiego koncernu

Produkcja Forda Sierry rozpoczęła się w 1982 roku. Samochód zaskakiwał nowoczesnym designem i doskonałymi osiągami. Bogata gama jednostek napędowych umożliwiała dostosowanie odpowiedniego modelu do oczekiwań przyszłego właściciela. Pierwsza generacja produkowana była do 1986. Już rok później zaprezentowano Sierrę drugiej generacji, która była produkowana głównie w zakładach w Walencji. Zmodyfikowano wystrój wnętrza, zastosowano materiały bardziej odporne na eksploatację. Zmieniono także przednią atrapę. Do oferty trafiły modele z nadwoziem typu sedan. W lutym 1990 roku auto przeszło lifting. Pokrywa silnika uległa skróceniu, dzięki czemu w przedniej części pojawił się grill. Pojawiły się białe kierunkowskazy z przodu, w tylnej części z kolei zamontowano przyciemniane lampy. Modyfikacji uległa także dolna część deski rozdzielczej. Kolejne zmiany przeprowadzono w 1991 roku. Z zewnątrz auto zyskało zderzaki w kolorze nadwozia. W wyposażeniu wnętrza znalazła się z kolei bardziej okrągła i nowoczesna deska rozdzielcza oraz nowe wykończenie drzwi. Wersje Ghia, Cosworth oraz XR4i wyposażono w elektrycznie sterowany szyberdach. Ostatnie egzemplarze Forda Sierry zjechały z taśmy produkcyjnej w 1993 roku, kiedy na rynku pojawił się jego następca - Ford Mondeo.

Aerodynamiczne nadwozie, miękkie zawieszenie i bogata gama jednostek napędowych

Ford Sierra to samochód posiadający prostą, ale niezawodną konstrukcję. Miękko zestrojone zawieszenie doskonale tłumi drgania, sprawiając, że auto znakomicie sprawdza się zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych dystansach. Na uwagę zasługuje ponadto przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik, który w wersji sedan pomieści 420 litrów. Dostępność części zamiennych sprawia, że Sierra nie generuje dużych nakładów finansowych w chwili, kiedy pojawią się ewentualne usterki. Model ten dostępny był w wielu wariantach silnikowych. Najsłabsza jednostka benzynowa posiadała pojemność 1,3 litra i osiągała moc 61 KM. Na drugim biegunie znalazł się 2,8-litrowy motor o mocy 150 KM oraz 145-konny silnik 2.9. Warto wspomnieć także o turbodoładowanej, dwulitrowej jednostce benzynowej montowanej w wersji Cosworth, posiadającej moc 220 KM. Popularnością cieszyły się także silniki Diesla. Dziś bez trudu można znaleźć samochód używany wyposażony w jednostkę wysokoprężną 2.3 o mocy 67 KM, czy oszczędny i zarazem dynamiczny 75-konny motor o pojemności 1.8. Ford Sierra oferowany był także z napędem na cztery koła. Dwulitrowy silnik z wtryskiem o mocy 125 KM rozwijał maksymalną prędkość 190 km/h, a przyspieszenie do setki zajmowało zaledwie 10 sekund. Ford Sierra zaskakiwał ponadto ciekawym wyposażeniem. W standardowej wersji GL posiadał elektrycznie sterowane szyby przednie, boczne listwy ozdobne, regulację wysokości fotela kierowcy, centralny zamek, zagłówki na tylnej kanapie oraz ręcznie sterowany szyberdach.