- Strona startowa
- Samochod
- Ford
- Ford Taunus
Ford Taunus Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Taunus, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Ford Taunus
-
Ford Taunus Knudsen Coupe GXL 2,3L V6*Schiebedach*
€ 8 900,-- 34 068 km
- 12/1971
- 79 kW (107 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-59269 Beckum -
Ford Taunus Knudsen 2000 V6 GXL*Schiebedach*
€ 8 500,-- 23 876 km
- 12/1971
- 66 kW (90 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-59269 Beckum -
Ford Taunus 4p 1.6 GL
€ 5 600,-- 58 725 km
- 07/1980
- 66 kW (90 KM)
- Oldtimer
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
-
1 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, IT-37023 Grezzana - Verona - Vr -
Ford Taunus H zullassung
€ 9 000,-- 50 326 km
- 09/1977
- 50 kW (68 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-88097 Eriskirch -
Ford Taunus 1600 GXL Automatic 1973 - 71.000KM
€ 9 500,-- 71 000 km
- 07/1973
- 74 kW (101 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-26818 Villanova del Sillaro -
Ford Taunus *RARITÄT* *2 türige* *GXL V6* *LIMOUSINE*!!!
€ 59 900,-- 26 000 km
- 04/1973
- 66 kW (90 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Manualna
- Benzyna
-
10 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, AT-4240 Freistadt -
Ford Taunus TC 1300 XL
€ 11 500,-- 64 100 km
- 01/1974
- 43 kW (58 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
-
8 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. -
200 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, FR-24680 Gardonne -
Ford Taunus 1.6 GXL 1973
€ 11 250,-- 76 500 km
- 06/1973
- 65 kW (88 KM)
- Oldtimer
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Autogaz (LPG)
-
10 l/100 km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de. - - (g/km)
Osoba prywatna, IT-60030 Monte Roberto -
Ford Taunus 4p 1.3 GL BERLINA KM 95000 1 PROPRIETARIO
€ 5 800,-- 95 000 km
- 06/1979
- 43 kW (58 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
-
1 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, IT-10121 Torino - To
Zanim amerykańscy producenci samochodów Ford zaczęli sprzedawać swoje auta w Niemczech pod własną marką, w usytuowanych wokół Kolonii zakładach producenta w latach od 1939 do 1966 pod szyldem marki Taunus zeszło z taśmy kilka generacji całkiem różnych samochodów klasy średniej. Mniejsze modele pojawiały się na rynku od 1952 roku pod nazwą Taunus 12 M i 15 M, a większe pod nazwą Taunus 17 M lub 20 M. Zamiast owalnego, niebieskiego logo ze znakiem firmowym Forda większość limuzyn, kombi, coupé i kabrioletów tych serii produkcyjnych posiadało własne czerwono-białe logo. Dzięki temu przez długi czas Taunus uchodził w Niemczech za synonim projektów Forda. Dopiero w 1966 roku nazwa producenta pojawiła się na samochodach. W latach od 1970 do 1982 kolończycy używali tradycyjnej nazwy dla swojej serii produkcyjnej klasy średniej Ford Taunus TC.
Początek ery Taunusa
Tradycja samochodu Ford Taunus rozpoczęła się w roku produkcji 1939 od modelu znanego później jako Taunus Garbus, który w przypadku niemieckiego Forda ukształtował jednocześnie pierwsze lata produkcji (1948-1952) bezpośrednio po drugiej wojnie światowej. W 1952 roku zaprezentowano następcę modelu Taunus 12 M/15 M, który można było nabyć jako limuzynę, kombi i kabrioleta i który zamiast czerwono-białego loga Taunus posiadał małą kulę ziemską, która zdobiła chłodnicę. Po modelu Taunus, w 1962 roku nastąpiła nowa generacja Taunus 12 M, która wytwarzana była z kolei w trzech wersjach nadwozia. Model Taunus 12 M ostatniej generacji produkowano w latach od 1966 do 1970 jako limuzynę, kombi i coupé.
Ford Taunus wyższej klasy średniej
Pierwszy model Taunusa wyższej klasy średniej kolończycy zaprezentowali w 1957 roku jako Taunus 17 M, który wyjechał na ulice z chromowanymi elementami i charakterystycznymi skrzydłami na tylnym błotniku, w stylistyce amerykańskich krążowników szos. Produkowany był jako limuzyna, kombi i w małym nakładzie także jako kabriolet. Projektant Forda Uwe Bahnsen, który później stworzył także model Ford Capri, był odpowiedzialny za produkowany w latach 1960-1968 następny model, wyróżniający się po raz pierwszy swoimi okrągłymi kształtami od projektów nadwozia amerykańskiej matki Forda. Nowy Taunus 17 M schodził z taśmy jako dwu- i czterodrzwiowa limuzyna oraz jako kombi. Ponadto na bazie modelu 17 M w niewielkiej liczbie sztuk produkowano kabriolety i coupé. Zaprezentowany w 1968 roku następca pojazdu po raz pierwszy nie posiadał nazwy marki Taunus, a zamiast tego wprowadzony został na rynek z umieszczonym z tyłu i na chłodnicy napisem Ford. Do czasu zaprzestania produkcji w 1971 roku wytwarzany był w różnych wersjach silnika jako Ford 17 M, 20 M i 26 M w wersji limuzyny, kombi, kabrioleta i coupé.
Ford Taunus TC
Od 1970 roku tradycję Taunusa kontynuowano z nowo zaprojektowanym modelem Ford Taunus TC, który produkowany był jako limuzyna i kombi oraz do 1976 także jako coupé. Podczas dwunastu lat produkcji Ford Taunus TC został – odpowiednio do współczesnej mody – lekko zmieniony z zewnątrz w ramach dwóch większych modyfikacji modelu w latach 1976 i 1980. Natomiast pod względem technicznym Ford prawie w ogóle nie zmodernizował w tym czasie swojego auta klasy średniej. Jako model początkowy oferowano Taunusa TC z tylnym napędem i silnikiem 1,3 l, osiągający moc 55 KM (40 kW). Główny model posiadał 2,3-litrowy silnik V6 o mocy 108 KM (79 kW). W połowie roku 1982 zakończyła się era Taunusa w firmie Ford, kiedy to Taunus TC zastąpiony został przez model Ford Sierra.