Kupuj używane Ford Taurus na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

W 1986 roku Ford unowocześnia modele klasy średniej, wypuszczając na rynek Forda Taurus

Europejskie spółki-córki amerykańskiego Forda w latach 70. i 80. są aktywne przede wszystkim w segmencie aut klasy średniej, oferując na rynku nowoczesne limuzyny i kombi. Ford Granada i Ford Scorpio dostępne były wyłącznie na Starym Kontynencie z powodu swoich kompaktowych wymiarów, które w USA nie odpowiadały parametrom pojazdów klasy średniej. W Ameryce wciąż w ogromnych ilościach produkowano nieco już przestarzały model Forda LTD, który zjeżdżał z tamtejszych taśm produkcyjnych od lat 60. Mimo zmniejszenia jego gabarytów w latach 80. auto wciąż jeszcze było typowym amerykańskim krążownikiem szos. Z tą tradycją zerwano dopiero w roku 1986, kiedy zaprezentowana została zupełnie nowa klasa średnia. Na rynku pojawia się wtedy zarówno limuzyna, jak kombi pod nazwą Ford Taurus. Mniejsze silniki, nowe wzornictwo i zaawansowana technologia oraz opcjonalny napęd na obie osie stanowiły zdecydowanie krok ku unowocześnieniu segmentu klasy średniej.

Pierwsze limuzyny modelu Ford Taurus

Wizualnie Ford Taurus pierwszej generacji z lat 1986-1991 nawiązywał do europejskich modeli Forda z tamtego okresu. Ford Taurus otrzymał znane z Forda Scorpio, który wszedł na rynek europejski w roku 1985, prostokątne reflektory i wąską atrapę chłodnicy. Podobne były także nieco bardziej zaokrąglone nadwozia obu sedanów. Różnice dotyczyły głównie wymiarów. Ford Taurus o długości pierwotnie 4,78 m potwierdzał swoją przynależność do amerykańskiej klasy średniej. Druga generacja modelu produkowana w latach 1992-1995 wydłużyła się jeszcze o prawie dziesięć centymetrów.

Ford Taurus staje się flagową limuzyną producenta

Od rocznika 1999 długie na ponad 5 metrów sedany otrzymały nową stylistykę, którą charakteryzowały bardziej owalne kształty. Taka koncepcja utrzymana została w kolejnej generacji produkowanego w latach 2000-2007 Forda Taurusa, zaliczanego do klasy full-size. Limuzyny zniknęły na rok z oferty producenta, który w 2008 roku zaprezentował kolejną generację sedana. Tym razem zbudowano go na innej płycie podłogowej, a rok później kolejna generacja zmieniła się wizualnie i została unowocześniona technologicznie. Długi na 5,15 m Ford Taurus przejął rolę flagowej limuzyny marki.

Wersje kombi Forda Taurus

Do 2007 roku Amerykanie w każdej generacji oferowali też warianty kombi. Pięciodrzwiowe kombi miały długi tył i duże przeszklenia boczne, które od generacji 1996 przechodziły w ”łezkowate” okna tylne. Długie kombi oraz limuzyny Ford Taurus prezentowały stylistykę zwaną przez producenta New Edge.