- Strona startowa
- Samochod
- Ford
- Ford Taurus
Ford Taurus Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Ford Taurus, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla Ford Taurus
-
Ford Taurus SHO
€ 21 999,-Możliwość odliczenia VAT-u - 74 999 km
- 01/2013
- 268 kW (364 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-74585 Rot am See -
Ford Taurus Limited
€ 17 990,-Możliwość odliczenia VAT-u - 139 260 km
- 08/2013
- 217 kW (295 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-53919 Weilerswist -
Ford Taurus 3.5L V6 TIVCT 2WD
€ 14 990,-- 78 486 km
- 02/2016
- 217 kW (295 KM)
- Używany
- 1 użytkownik
- Automatyczna
- Benzyna
- - (l/100 km)
-
0 g/km (c.miesz)
Więcej informacji na temat oficjalnych wartości zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO2 nowych samochodów osobowych można znaleźć w „Przewodniku na temat zużycia paliwa, emisji CO2 oraz zużycia prądu nowych samochodów osobowych”, który można otrzymać we wszystkich punktach sprzedaży oraz w Deutsche Automobil Treuhand GmbH pod www.dat.de.
Dealer, DE-79312 Emmendingen
Europejskie spółki-córki amerykańskiego Forda w latach 70. i 80. są aktywne przede wszystkim w segmencie aut klasy średniej, oferując na rynku nowoczesne limuzyny i kombi. Ford Granada i Ford Scorpio dostępne były wyłącznie na Starym Kontynencie z powodu swoich kompaktowych wymiarów, które w USA nie odpowiadały parametrom pojazdów klasy średniej. W Ameryce wciąż w ogromnych ilościach produkowano nieco już przestarzały model Forda LTD , który zjeżdżał z tamtejszych taśm produkcyjnych od lat 60. Mimo zmniejszenia jego gabarytów w latach 80. auto wciąż jeszcze było typowym amerykańskim krążownikiem szos. Z tą tradycją zerwano dopiero w roku 1986, kiedy zaprezentowana została zupełnie nowa klasa średnia. Na rynku pojawia się wtedy zarówno limuzyna , jak kombi pod nazwą Ford Taurus. Mniejsze silniki, nowe wzornictwo i zaawansowana technologia oraz opcjonalny napęd na obie osie stanowiły zdecydowanie krok ku unowocześnieniu segmentu klasy średniej.
Pierwsze limuzyny modelu Ford Taurus
Wizualnie Ford Taurus pierwszej generacji z lat 1986-1991 nawiązywał do europejskich modeli Forda z tamtego okresu. Ford Taurus otrzymał znane z Forda Scorpio, który wszedł na rynek europejski w roku 1985, prostokątne reflektory i wąską atrapę chłodnicy. Podobne były także nieco bardziej zaokrąglone nadwozia obu sedanów. Różnice dotyczyły głównie wymiarów. Ford Taurus o długości pierwotnie 4,78 m potwierdzał swoją przynależność do amerykańskiej klasy średniej. Druga generacja modelu produkowana w latach 1992-1995 wydłużyła się jeszcze o prawie dziesięć centymetrów.
Ford Taurus staje się flagową limuzyną producenta
Od rocznika 1999 długie na ponad 5 metrów sedany otrzymały nową stylistykę, którą charakteryzowały bardziej owalne kształty. Taka koncepcja utrzymana została w kolejnej generacji produkowanego w latach 2000-2007 Forda Taurusa, zaliczanego do klasy full-size. Limuzyny zniknęły na rok z oferty producenta, który w 2008 roku zaprezentował kolejną generację sedana. Tym razem zbudowano go na innej płycie podłogowej, a rok później kolejna generacja zmieniła się wizualnie i została unowocześniona technologicznie. Długi na 5,15 m Ford Taurus przejął rolę flagowej limuzyny marki.
Wersje kombi Forda Taurus
Do 2007 roku Amerykanie w każdej generacji oferowali też warianty kombi. Pięciodrzwiowe kombi miały długi tył i duże przeszklenia boczne, które od generacji 1996 przechodziły w ”łezkowate” okna tylne. Długie kombi oraz limuzyny Ford Taurus prezentowały stylistykę zwaną przez producenta New Edge.