Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
ford-tourneo-l-01.jpg

Ford Tourneo

Amerykański koncern Ford wraz ze swoimi europejskimi filiami w Wielkiej Brytanii i Niemczech był jednym z pionierów pod względem rozwoju segmentu vanów. Już od początku lat 50. Ford Transit kształtował image klasy małych samochodów dostawczych. Na pierwszym planie w segmencie minivanów do użytku firmowego w ofercie tego producenta był także Ford Courier obecny w ofercie od lat siedemdziesiątych. Podczas gdy europejska konkurencja w latach 90. rozbudowywała swoje programy i wprowadzała na rynek początkowo skromne, wysokie kombi przystosowane dla rodzin i do spędzania czasu wolnego dzięki komfortowi i dużej ilości przestrzeni, Amerykanie podnieśli poprzeczkę, prezentując na przełomie millenium nową generację modelu. W 2002 roku zaprezentowano minivana jako zamknięty furgon, który był przeznaczony do profesjonalnego użytku transportowego. Pod względem opodatkowania auto zaklasyfikowano do samochodów ciężarowych. W 2002 roku serię uzupełniono o drugi model, który w wielu krajach trafił na rynek pod nazwą Ford Tourneo Connect jako minibus lub auto do użytku w czasie wolnym zaklasyfikowane do samochodów osobowych. Ciekawostkę stanowił fakt, iż Tourneo było oferowane z rozstawem kół w dwóch wersjach do wyboru.

Ford Tourneo Connect z mniejszym rozstawem osi

Podczas gdy poprzednik Ford Courier dzielił platformę konstrukcyjną z małym samochodem, jakim był Ford Fiesta, do zbudowania Forda Tourneo Connect inżynierowie wykorzystali płytę podłogową kompaktowego Forda Focusa. W myśl koncepcji pojazdu dostosowanego do spędzania czasu wolnego oraz minibusa konstruktorzy opracowali Forda Tourneo Connect w dwóch wersjach karoserii o różnej długości. Krótsza odsłona Forda Tourneo w zależności od okresu produkcji miała około 4,28 m długości i zapewniała miejsce dla pięciu pasażerów.

Dłuższy wariant Forda Tourneo Connect

Jako minibus Ford Tourneo Connect mierzył natomiast prawie 30 cm więcej i dysponował tym samym długością 4,55 metra. Zaletą konstrukcji była wystarczająca ilość miejsca dla trzeciego rzędu siedzeń. W takiej konfiguracji Ford Tourneo Connect jako minibus mógł przewieźć nawet ośmiu pasażerów. W 2006 i 2009 roku Ford Tourneo przeszedł facelifting, który pociągnął za sobą nieznaczne zmiany w przedniej części pojazdu. Kolejna modyfikacja miała miejsce w 2010 roku i skutkowała zwiększeniem długości większej wersji Forda Tourneo do niemal 4,60 metra. Ford Tourneo Connect zjeżdżał z taśmy w tureckich i rumuńskich zakładach, gdzie pod maską montowano benzynowy silnik o pojemności 2,0 litrów i jednostka napędowa Diesla o pojemności skokowej 1,8 litra.