Kupuj używane Ford Windstar na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Minivan rodem z Ameryki

Przyjęło się sądzić, że w Stanach Zjednoczonych wszystko jest większe i bardziej masywne. Reguła ta dotyczy zwłaszcza samochodów. USA słynie z aut o wręcz niespotykanych wśród europejskich producentów gabarytach. Ford Windstar to właśnie model, który wielu użytkownikom może się wydać ogromny. Pochodzi z Ameryki i widać to już na pierwszy rzut oka. Samochód ma pięć metrów długości, prawie dwa metry szerokości oraz 1,7 m wysokości. Takie rozmiary oczywiście utrudniają poruszanie się w przestrzeni miejskiej. Pozwalają jednak zaprosić do środka znaczną ilość pasażerów. W pojeździe komfortowo może bowiem podróżować aż osiem osób. Za przednimi fotelami znajdują się jeszcze dwie składane kanapy. Ford Windstar wydaje się być autem wręcz stworzonym dla dużych rodzin. Podczas wypadów w długie trasy każdy będzie siedział w najwyższym komforcie, a w przestronnym bagażniku zmieszczą się wszelkie potrzebne rzeczy. Kufer jest na tyle pojemny, że samochód używany może być także podczas drobnych przeprowadzek. Warto też wspomnieć, że wnętrze Windstara wyposażono w schowki rozlokowane w bardzo wygodnych, ale często zaskakujących miejscach. Podczas dalekiej wycieczki nie zabraknie więc miejsca na napoje, przekąski oraz gry podróżne. Użytkownicy modeli rodzinnych zazwyczaj patrzą nie tylko na pakowność, ale też poziom bezpieczeństwa. Potężne nadwozie posiada kilka stref zgniotu, a na wyposażeniu znajdują się poduszki powietrzne oraz ABS. Dodatkowe panowanie nad autem na drodze pomaga zachować system kontroli trakcji TCS.

Ford Windstar - historia i konkurencja

Jest to drugi minivan wyprodukowany przez Forda. Wprowadzony do sprzedaży w roku 1994 Windstar zastąpił Aerostara. Starszy model bardziej przypominał z wyglądu furgon lub niewielką ciężarówkę. Odznaczał się też dosyć kanciastymi liniami karoserii. Ford Windstar ma już natomiast opływowe i przyjemne dla oka kształty. W czasie debiutu auta niezwykle popularne na rynku były minivany produkowane przez Chryslera - Voyager oraz Grand Voyager. Ten wóz został stworzony, aby przejąć kawałek rynku dużych samochodów rodzinnych. Już pierwsza generacja Windstara wyprzedziła pojazdy Chryslera pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy. Oficjalnie Ford Windstar doczekał się tylko dwóch odsłon. Na przestrzeni lat wprowadzano jednak drobne zmiany w nadwoziu oraz wyposażeniu. W roku 1995 do sprzedaży trafiły wersje wyposażeniowe GL, LX oraz cargo van. W roku 1997 do oferty dodano nowy silnik - Vulcan V6. Siedzenie kierowcy otrzymało także o wiele bardziej wydajną możliwość regulacji. Zmiany wprowadzone w 1997 można uznać za czysto kosmetyczne. Właśnie wtedy pojawiła się opcja zakupu modelu z zamontowanym odtwarzaczem CD. W roku 1998 premierę odbyła druga generacja Forda Windstar. Warto zaznaczyć, że jest to jeden z pierwszych pojazdów stworzonych według założeń New Edge. Maska nabrała odrobinę bardziej orientalnego charakteru. O wiele ciekawszy kształt zyskały także przednie reflektory. Zmian dokonano nie tylko w wyglądzie. Minivan od 1998 był budowany na płycie Ford V. Jeśli interesuje nas tego typu samochód używany drugiej generacji, możemy nastawiać się na o wiele bardziej nowoczesne wyposażenie. Od roku 2000 niektóre wersje posiadały ekrany LCD dla pasażerów zasiadających na tylnych siedzeniach. W 2001 ponownie doszło do faceliftingu. Poprawiony został wygląd tylnej części Windstara. Do oferty wyposażeniowej dołączył także SE Sporty. Wraz z kolejną generacją przyszedł czas na rebranding. W roku 2003 do sprzedaży wkroczył model o kroju karoserii niemal identycznym jak Windstar. Nazywał się już jednak Freestar. W tym samym roku wprowadzono nowe generacje wielu produkowanych już modeli. Zdecydowanej większości z nich nadano nowe nazwy zaczynające się na literę "f". Przemianowany Ford Windstar dzielił silnik z innym produkowanym w swoim czasie pojazdem. Chodzi mianowicie o model Ford Mustang. Trzecia generacja minivana przestała zjeżdżać z taśmy w 2007 roku. Jej miejsce w ofercie koncernu zajął Taurus X.

Silnik pod maską amerykańskiego giganta

Na rynku znajdziemy najwięcej Windstarów z dwoma rodzajami napędu. Dostępna jest więc jednostka benzynowa o pojemności 2,9 l oraz mocy 152 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi tutaj 231 Nm, a prędkość 100 km/h uzyskamy w czasie 13,3 sekundy. Z tym silnikiem rozpędzimy potężne auto do 180 km/h. Zużycie paliwa wynosi około 13 l na 100 km. Samochód możemy nabyć także z motorem benzynowym o większej pojemności 3,8 litra. Jego moc wynosi 203 KM a moment obrotowy 312 Nm. Tę jednostkę należy pochwalić za dużą dynamikę i wydajność. Pojazd rozpędzimy do setki w czasie 12 sekund. Potężny silnik będzie spalał aż szesnaście litrów podczas jazdy po mieście. Jeżeli jednak wyruszymy w trasę, zużycie benzyny spadnie do dziesięciu litrów. Ford Windstar odznacza się znacznym komfortem jazdy. Nie chodzi tutaj jedynie o jakość foteli i tylnych kanap. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Nawet przy dużych prędkościach pasażerowie czują się komfortowo. Skrzynia biegów działa sprawnie, ale dla wielu kierowców będzie wymagała sporej dozy nauki. Ford Windstar wyposażony został w czterobiegową przekładnię automatyczną. Zamontowano ją przy kolumnie kierownicy. Większość polskich użytkowników przywykła do drążka manualnego umieszczonego pomiędzy przednimi siedzeniami. Windstar to zdecydowanie auto, którym powinni zainteresować się posiadacze dużych rodzin. Należy niestety wspomnieć o pewnej kluczowej wadzie modelu. Był on sprzedawany w Europie jedynie w ograniczonym zakresie. Dlatego właśnie zakup tego samochodu będzie wiązał się z długimi poszukiwaniami lub sprowadzaniem go ze Stanów.