Kupuj używane Hyundai Genesis na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Od roku 2008 Hyundai Genesis zostaje wprowadzony na światowe rynki

Wraz z wprowadzeniem małych samochodów, takich jak Hyundai Getz, lub kompaktowych modeli Sport Utility Vehicles (SUV), jak na przykład Hyundai Santa Fe , spółka Hyundai Motor Company po fuzji z firmą Kia, będąc największym producentem pojazdów w Korei Południowej, ugruntowała swą pozycję jako globalny sprzedawca z programem obejmującym prawie wszystkie klasy samochodów. Istotne dla rynków w Europie stały się cieszące się tam tradycyjnie dużym zainteresowaniem modele klasy kompaktowej, w której Hyundai wraz z serią produkcyjną taką jak Pony i Hyundai Lantra przedstawiał oferty charakteryzujące się korzystnym stosunkiem jakości do ceny. Jednak Hyundai chciał porzucić łączący się z tym wizerunek. Od teraz miał cel w byciu postrzeganym jako producent bezpiecznych samochodów najwyższej jakości i pokazywaniu kompetencji w produkcji silników. Pomocna była przy tym kooperacja z innymi producentami takimi jak Daimler i Mitsubishi. Przedstawiając generacje samochodów serii Hyundai i, w których zmieniono stare nazwy modeli, Koreańczycy wyrazili jednocześnie samoświadomość wprowadzenia międzynarodowych akcentów marki także w wyższej klasie średniej. Limuzyny takie jak Hyundai Equus były bowiem dotychczas przeznaczone przede wszystkim dla rodzimego rynku. Na eksportowych obszarach zbytu konstruktor obecny był natomiast z zakorzenioną tam limuzyną Hyundai Grandeur, którą w końcu od roku produkcji 2008 miał stopniowo zastąpić na różnych rynkach nowo zaprojektowany model Hyundai Genesis.

Hyundai Genesis produkowany jest jako limuzyna i coupé

Od roku 2008 rozpoczęła się sprzedaż modelu Hyundai Genesis na rynku południowokoreańskim, a zaraz po tym północnoamerykańskim, na którym producent – oprócz branży samochodów luksusowych japońskich konkurentów – wykalkulował sobie szanse na model premium azjatyckiej produkcji. Flagowy samochód koncernu Hyundai produkowany był w dwóch wersjach nadwozia jako limuzyna oraz coupé, który w Europie wszedł na rynek w roku 2010. Limuzyna i coupé bazowały na tej samej platformie montażowej i były promowane przez markę Hyundai jako zdecydowanie sportowe modele o cechach klasy wyższej. Należały do nich zwłaszcza – oprócz dostępnego zawieszenia pneumatycznego dla zwiększenia komfortu jazdy – liczne systemy dotyczące bezpieczeństwa.

Wyposażenie silników w modelu Hyundai Genesis

Odpowiednio do sportowego wizerunku limuzyny i coupé producent wyposażył samochód Hyundai Genesis w mocne silniki benzynowe w klasie pojemności skokowej od 2,0 do 4,6 l. W podstawowym wariancie silnika Hyundai Genesis posiadał moc ponad 214 KM (157 kW), zespół napędowy o pojemności 3,8 l dostępny był w wersji do 303 KM (223 kW). Dzięki niemu Hyundai Genesis w wersji coupé osiągał prędkość od 0 do 100 km w 6,3 sekund.