Kupuj używane Hyundai Getz na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Hyundai Getz - pogromca miejskiej dżungli

Hyundai Getz to samochód miejski należący do segmentu B. Produkowany jest od 2002 roku przez południowokoreański koncern motoryzacyjny jako następca modelu Hyundai Atos. Niewielkie, lecz komfortowe auto o ponadczasowym designie okazało się dla producenta sporym sukcesem komercyjnym. Warto podkreślić, że ponad połowa egzemplarzy, które zjechały z taśmy produkcyjnej, znalazła nabywców na rynku europejskim. I chociaż Hyundai Getz nie był szczególnie popularny na polskich drogach, napływ aut z zagranicy sprawia, że dziś bez problemu można znaleźć samochód używany w dobrym stanie technicznym i bardzo konkurencyjnej cenie w porównaniu z analogicznymi autami kompaktowymi. Model dostępny jest w dwóch wariantach nadwozia - jako trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback, przy czym druga opcja cieszy się zdecydowanie większym zainteresowaniem kierowców. Tym, co zdecydowanie świadczy na korzyść auta, jest bezawaryjność. Prosta konstrukcja nie przysparza problemów, a ewentualne usterki można łatwo naprawić. Kusi również łatwa dostępność części zamiennych. Fani spokojnej miejskiej jazdy docenią także uniwersalną, opierającą się zawirowaniom mody stylistykę. Klasyczny profil i zdecydowane linie sprawiają, że Hyundai Getz do dziś prezentuje się elegancko i nowocześnie. Należy pamiętać, że model dobrze sprawdza się także pod względem bezpieczeństwa. W testach Euro NCAP uzyskał 4 gwiazdki. Elementy stalowe o podwyższonej wytrzymałości świetnie amortyzują wstrząsy podczas zderzenia, a jednoczęściowy boczny panel zewnętrzny oraz zamontowane po bokach belki zwiększają sztywność nadwozia. Za największych rywali pojazdu uważane są na przykład Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 206, Fiat Punto, Seat Ibiza, Toyota Yaris czy Citroën C3.

Bezawaryjny i ponadczasowy

Hyundai Getz zadebiutował podczas Salonu Samochodowego odbywającego się w 2002 roku w Genewie. Już rok później trafił do pierwszych właścicieli. W 2008 roku producent zaprezentował jego następcę - Hyundaia i20, niemniej jednak Getz nie zniknął z rynku. Nowe egzemplarze dostępne są w Korei pod nazwą Click, w Japonii jako TB, zaś w Wenezueli jako model Dodge Brisa. W 2006 roku samochód przeszedł drobny facelifting. Zaokrągleniu uległ kształt atrapy chłodnicy oraz przednich i tylnych reflektorów, które zyskały bardziej łagodny zarys. Zmodyfikowano również zderzak. Poprawki wprowadzono też we wnętrzu auta. Zmieniono profil deski rozdzielczej, a dotychczasowe elementy wykończenia zostały zastąpione materiałami nowocześniejszymi i bardziej odpornymi na eksploatację. Pod maską znalazł się z kolei nowy, 1,5-litrowy silnik Diesla, posiadający cztery cylindry. W 2008 roku z okazji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, których głównym sponsorem był koreański koncern samochodowy, do salonów trafiła wersja limitowana Getza o nazwie Euro 2008. W wyposażeniu modelu znalazła się klimatyzacja z filtrem przeciwpyłowym, dwie poduszki powietrzne, radio CD, centralny zamek oraz elektrycznie regulowane przednie szyby i lusterka. Nie zmienia to jednak faktu, że niewielka ilość egzemplarzy spowodowała, że dziś samochód używany tej serii jest praktycznie nieosiągalny. Warto zaznaczyć, że Hyundai Getz otrzymał szereg prestiżowych nagród. W 2003 w plebiscycie magazynu ""What Car"" został okrzyknięty najlepszym małym autem roku, a w 2004 zdobył tytuł Samochodu Roku.

Hyundai Getz - dla miłośników spokojnej jazdy

Stosunkowo wysoki Hyundai Getz to auto, które wbrew pozorom doskonale radzi sobie w slalomie, za co odpowiada dość twardo zestrojone zawieszenie i doskonałe właściwości jezdne, niwelujące odchylanie się nadwozia na zakrętach. Przy niewielkich prędkościach auto dobrze spisuje się również na wyboistym terenie. Na uwagę zasługuje także cicha praca silnika na niskich obrotach. Pod maską modelu najczęściej można znaleźć 66-konny silnik benzynowy o pojemności 1,1 litra, kuszący niską ceną i niewysokim spalaniem. Wśród jednostek wysokoobrotowych bezkonkurencyjne są natomiast silniki 1.3 i 1.4 oraz motor 1.6 będący flagowym silnikiem Getza. Na uwagę zasługuje także Diesel. W Polsce przez długi czas dostępna była jedynie jednostka o pojemności 1.5 CRDi i mocy 88 KM, wyróżniająca się satysfakcjonującą dynamiką oraz niskim zużyciem oleju napędowego, wahającym się w okolicach 4,5 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Warto także zaznaczyć, że Hyundai Getz doskonale prezentuje się jako komfortowe auto do jazdy miejskiej. W wersji pięciodrzwiowej odpowiednią ilość miejsca posiada nie tylko kierowca, ale również pasażerowie. Użytkownicy docenią także funkcjonalny bagażnik, który przy rozłożonych siedzeniach dysponuje 255-litrową przestrzenią. Bardzo proste złożenie tylnej kanapy powoduje jednak, że samochód zyskuje przestrzeń załadunkową o pojemności blisko 1000 litrów i prostej podłodze, co jeszcze bardziej zwiększa praktyczność auta.