Kupuj używane Hyundai i10 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Hyundai i10 pojawia się w roku 2008 jako następca Atosa

Kiedy południowokoreański producent samochodów Hyundai zaprezentował w latach 90. po raz pierwszy swój mały samochód Atos, wówczas ten pojazd niewielkich gabarytów zwracał na siebie uwagę za sprawą wysokości wynoszącej prawie 1,62 m. Ponieważ Hyundai Atos ponadto miał 1,5 m szerokości, jego proporcje przypominały miniaturowego vana. Te wymiary wyszły jednak na dobre wolnej przestrzeni nad miejscami siedzącymi. Dla swobody kolan i wygody pleców rozmiary te nie były jednak optymalne, dlatego następne modele były coraz niższe i szersze. Poszerzenie długości oraz rozstawu kół przyczyniło się do zwiększenia miejsca wewnątrz pojazdu. Atos wyzbył się więc ostatecznie swojego wizerunku minivana, kiedy to południowokoreański producent wprowadził na rynek w roku 2008 kolejną generację pod zupełnie nową nazwą Hyundai i10.

Pięciodrzwiowy Hyundai i10 jest produkowany w Indiach z przeznaczeniem światowe rynki

Zmiana nazwy z Atos na Hyundai i10 była następstwem nowo ukierunkowanej polityki w produkcji kolejnych modeli. Zapoczątkował ją model kompaktowy Hyundai i30 w roku 2007, podczas gdy klasyfikowany między nim a Hyundai i10 w klasie małych samochodów Hyundai i20 pojawił się w roku 2008. Jako nowy model w klasie małych samochodów Hyundai i10 mierzył prawie 1,60 m szerokości; było to dobre siedem centymetrów więcej niż w przypadku poprzednika. W długości wynoszącej 3,56 m nie było prawie żadnej różnicy. Do harmonijnych proporcji przyczyniło się natomiast zredukowanie wysokości modelu Hyundai i10 o 3 cm. Cechą szczególną małego samochodu pięcioosobowego było to, że produkowano go wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Jeszcze jeden fakt z okresu produkcyjnego, który jak na tamte czasy nie należał do codzienności, jest wart wspomnienia. Południowokoreański producent samochodów montował Hyundai i10 w swojej fabryce w Indiach i stamtąd eksportował go na całą Europę.

Silniki dla Hyundai i10 były produkowane w dwóch zakresach mocy i o pojemności skokowej 1,1 l oraz 1,2 l. Dla tych dwóch motorów była przewidziana opcjonalnie manualna pięciobiegowa skrzynia biegów oraz czterobiegowa przekładnia automatyczna. W wersji podstawowej silnik dawał Hyundaiowi i10 moc 67 KM (49 kW), dzięki czemu mógł on osiągnąć prędkość maksymalną 150 km/h. W bardziej rozbudowanej wersji silnik dawał Hyundaiowi i10 moc 78 KM (57 kW) i pozwalał mu się rozpędzić do 164 km/h. Silniki o obu zakresach mocy w trybie mieszanym zużywały według danych producenta średnio 5 litrów paliwa. Odpowiadało to emisji CO2 w granicach 119 g/km. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów wskaźnik emisji CO2 wzrastał do 139 g/km.

Hyundai i10 był także produkowany fabrycznie z silnikami zasilanymi LPG

Poza obiema wersjami z silnikami benzynowymi południowokoreański producent samochodów oferował także Hyundaia i10 z silnikiem spalinowym na gaz płynny. Ta wersja LPG była oferowana dla wszystkich zakresów mocy oraz rodzajów przekładni. W eksploatacji samochodu na gaz z ręczną skrzynią biegów emisja CO2 spadała do 105 g/km. W przypadku modelu LPG z automatyczną przekładnią wskaźnik ten wzrastał to 122 g/km.