Kupuj używane Hyundai i20 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Hyundai i20 – dostępny na rynku motoryzacyjnym od 2008 roku

Wykorzystując ogólnie rozumiany język i kładąc szczególny nacisk na recepcję w Europie, południowokoreański producent samochodów Hyundai w 2007 roku postawił na odświeżenie swoich projektów. W nowej koncepcji zawarto nie tylko nawiązanie do lubianej w Europie stylistyki, ale także przeniesienie części produkcji na Stary Kontynent do nowo otwartych zakładów. Także nazwy modeli, jak np. Hyundai Elentra lub Lantra, miały zostać zastąpione nowymi nazwami po to, aby firma mogła rozwijać swój nowy wizerunek. Pierwszym wypuszczonym przez koreańską markę modelem był następca niedużego samochodu Elentra, łączący w sobie cechy limuzyny i pojazdy typu kombi, który otrzymał nazwę Hyundai i30. Nieco później, w tym samym roku do rodziny dołączyły dwa mniejsze modele, czyli Hyundai i10 oraz Hyundai i20.

Hyundai i20 oferuje pasażerom więcej przestrzeni niż jego poprzednik Hyundai Getz

Jako następca tworzonej od 2002 generacji modeli Hyundai Getz,Hyundai i20 miał za zadanie ugruntować na nowo pozycję południowokoreańskiego producenta na rynku małych samochodów . Model Getz oferował właściwie tylko przejrzystą formę małego samochodu, zaś Hyundai i20 był w stanie sprostać bardziej wymagającym gustom. Dzięki długości 3,94 m, był o 10 cm dłuższy od swojego poprzednika, a wyróżniając się szerokością 1,71m – był o 5 cm szerszy. Hyundai i20 już swoimi powiększonymi wymiarami zwiastował nową jakość.

Hyundai i20 jest dostępny w dwóch wersjach nadwozia

Projektanci nowego modelu dołożyli starań, aby nowa limuzyna także pod względem dynamicznego designu wyraźnie odróżniała się od swojego poprzednika. Znakami szczególnymi modelu Hyundai i20 były stożkowo przebiegająca część przednia, zintegrowany zderzak z szerokimi wlotami powietrza oraz duże, mocno zaakcentowane reflektory. Model Hyundai i20 był dostępny w dwóch wersjach – trzy- i pięciodrzwiowej. Bagażnik cechował się objętością wynoszącą 300 l. Dzięki temu, że tylna kanapa łatwo dawała się całkowicie rozłożyć, objętość przestrzeni transportowej wzrastała do 1000 l.

Hyundai i20 oferowany jest z silnikami benzynowymi w trzech poziomach mocy

Hyundai i20 był dostępny w opcji z silnikiem benzynowym w trzech poziomach mocy, ale także w wersji z silnikiem Diesla. W gamie modeli z silnikiem benzynowym, flagowcem koreańskiego producenta okazał się Hyundai i20 z jednostką napędową o pojemności 1,2 l, która generowała moc 57 kW (78 KM). Średnie zużycie paliwa w najmniejszym z dostępnych silników (w modelach z manualną 5-biegową przekładnią), oscylowała wokół 5,2 l na 100 km. Takiemu spalaniu odpowiadała emisja CO2 na poziomie 124g/km. Pojazd Hyundai i20 z silnikiem o pojemności 1,4 l osiągał moc 74 kW (101 KM) i pozwalał rozwinąć prędkość do 180 km/h. W tym zestawieniu model ten konsumował 6 litrów benzyny wysokooktanowej na 100 km oraz emitował 142 g CO2 na kilometr. Najmocniejszy w gamie silników benzynowych montowanych w modelach z serii i20, była jednostka o pojemności 1,6 l i mocy 93 kW (125 PS), która cechowała się prawie identycznym zużyciem paliwa i produkcją dwutlenku węgla, co silnik 1,4 l.

Hyundai i20 z silnikiem Diesla

W pierwszych dwóch latach produkcji Hyundai i20 był dostępny także w wersjach z silnikiem Diesel Euro-4 o pojemności 1,6l, który generował moc 85 kW (116PS), a średnie zużycie paliwa wynosiło 4,4 l na 100 km (emisja CO2: 117 g/km), co stawiało go w rzędzie najbardziej oszczędnych pojazdów w swojej klasie. W 2010 roku silnik ten został zastąpiony nową jednostką napędową – Euro-5 o mocy 66 kW (90 KM).