Kupuj używane Hyundai i40 na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Hyundai i40 zostaje zaprezentowany w roku 2011 jako kombi i limuzyna

Przy przedstawieniu nowego modelu większość producentów kieruje się zasadą: najpierw limuzyna, potem kombi. Czasami obie wersje nadwozia wprowadzane są na rynek w tym samym czasie. Inną kolejność wybrał południowokoreański producent samochodów Hyundai, kiedy w 2011 roku skierował po raz pierwszy swoją serię produkcyjną klasy średniej Hyundai i40 do salonów sprzedaży w Europie. Początkowo latem 2011 roku zadebiutował Hyundai i40 z nadwoziem kombi, a około pół roku później zaprezentowano limuzynę. Było to tym bardziej znaczące, kiedy w przypadku poprzedniego modelu Hyundai Sonata Koreańczycy zrezygnowali z zaprojektowania wersji kombi i zadowolili się klasycznym kształtem limuzyny typu sedan. Na zmianę nastawienia w polityce dotyczącej modeli istotny wpływ mogło mieć to, że na podstawie analizy wyników sprzedaży dużej wersji kombi na rynkach europejskich przypisywano wzrastające znaczenie. Dlatego właśnie strategia marki Hyundai była ukierunkowana głównie na Stary Kontynent, zaś model Hyundai i40 miał być postrzegany jako w pełni europejski samochód.

Stylistyka lifestyle‘owa i downsizing modelu Hyundai i40

Do zadania Koreańczyków nie należało tylko dostosowanie nowo zaprojektowanego modelu Hyundai i40 do europejskiego gustu estetycznego. W Europie ulokowano także produkcję kombi i limuzyny, wyposażając czeski zakład producenta w urządzenia do produkcji nowej serii samochodów. Docelowy kierunek Koreańczyków? Chcieli uzupełnić swój program oparty o lifestyle’ową wersję Hyundaia i40 Kombi, która przy długości aż 4,77 m oprócz dynamicznej stylistyki oferowała jednocześnie powyżej 1700 litrów przestrzeni ładunkowej. Ponadto wyposażona w silniki o mniejszej pojemności seria produkcyjna i40 – jako następczyni generacji Hyundai Sonata o mocniejszych silnikach – miała bardziej przemówić do zwracających uwagę na zużycie paliwa klientów.

Wersje silnika w modelu Hyundai i40

W momencie wejścia na rynek Hyundai i40 dostępny był każdorazowo z dwoma opcjami jednostek benzynowych i wysokoprężnych do wyboru. W modelu podstawowym silnika benzynowego pracował zespół napędowy 1,6 l, który w samochodzie i40 oferował moc do 135 KM (99 kW). Przy większym silniku o klasie pojemności skokowej 2,0 l Hyundai i40 osiągał maksymalnie 177 KM (130 kW). W przypadku silników o zapłonie samoczynnym producent postawił na 1,7 l silniki Common Rail. Przy wyposażeniu w słabszy silnik Hyundai i40 miał do dyspozycji moc do 115 KM (85 kW). Mocniejszy silnik wysokoprężny osiągał w samochodzie i40 do 136 KM (100 kW). Ponadto Koreańczycy pracowali nad wprowadzeniem na rynek dla modelu Hyundai i40 wersji hybrydowej silnika wysokoprężnego o wartościach zużycia paliwa wynoszących średnio 3 litry na 100 km.
Mehr anzeigen