Kupuj używane Hyundai Santa Fe na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Hyundai Santa Fe - przyjazny samochód dla całej rodziny

Santa Fe to model marki Hyundai, który pojawił się na rynku w 2001 roku i do tej pory miał trzy odsłony. Jego pierwsza generacja była odpowiedzią na rozwijający się w światowej motoryzacji trend związany z autami wielofunkcyjnymi, czyli takimi, które świetnie sprawdzą się w mieście, na wycieczkach i jako pojazdy rodzinne. Pierwsza edycja Hyundaia Santa Fe stylistycznie nawiązywała jeszcze do mody z lat 90. Kształt nadwozia oraz reflektory były głęboko zanurzone w dominującym w tamtym okresie stylu. Kolejna generacja tego modelu weszła do produkcji w 2006 roku, zaś zmiany wizualne, jakie wprowadzili koreańscy konstruktorzy, były widoczne gołym okiem. Bardziej kompaktowa bryła, podwyższona linia dachu, uniesiony tył, a także przebudowany przód, w tym rozciągnięte i łagodnie zarysowane reflektory, świadczyły o tym, że koncern Hyundai poszedł z duchem czasu. Pojazd ten był także większy od poprzednika oraz oferował więcej przestrzeni pasażerskiej i bagażowej, dzięki czemu był jeszcze bardziej praktyczny. Hyundai Santa Fe w trzecim wydaniu zasilił rynek motoryzacyjny w 2012 roku. W przypadku tego samochodu widać szereg optycznych zmian, które dodały mu wyjątkowego stylu i elegancji. W 2015 roku Hyundai Santa Fe przeszedł facelifting i w takiej wersji został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie. Auto zyskało przede wszystkim zmodernizowany system rozrywki infotainment, a także modyfikację kilku elementów nadwozia i wnętrza. Koncepcja karoserii i jej kształtu odpowiadała filozofii marki - Hyundai Fluidic Sculpture, której nadrzędną zasadą jest nadanie pojazdowi przyjaznej dla oka, łagodnej formy o zaokrąglonych krawędziach i która w pełni harmonizuje z potrzebami kierowcy i pasażerów. Auto jest w ciągłej produkcji, a koncern z Korei Południowej nieustannie pracuje nad udoskonaleniami i tak pięknie prezentującego się samochodu, którego następca zapowiadany jest na rok 2017.

Hyundai Santa Fe trzeciej generacji - elegancki SUV

SUV-y stają się coraz bardziej popularnymi samochodami. Łączą one w sobie cechy różnych pojazdów, ale przede wszystkim są przestrzenne i wytrzymałe. Inżynierowie koncernu Hyundai, projektując najnowsze dziecko z serii Santa Fe, poszli o krok dalej, dokładając do ogólnej koncepcji SUV-a elementy cechujące wygodne miejskiej limuzyny. Model Sante Fe, którego produkcja rozpoczęła się w 2012 roku, otrzymał niezwykle eleganckie nadwozie z wyraźnie zaznaczonym, ale też idealnie wkomponowanym w całość grillem. Reflektory, podobnie jak w przypadku pojazdu z poprzedniej generacji, rozciągnięto i lekko zwężono po zewnętrznych stronach, dzięki czemu auto otrzymało atrakcyjny i delikatnie zadziorny "koci look". Można więc rzec, że Santa Fe w trzeciej odsłonie to wóz z pazurem. Samochód dostępny był w kilku wersjach wyposażenia: Style, Premium, Executive, Sport, GLS, Limited. Natomiast każdy model w opcji podstawowej miał napęd na cztery koła, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania i kamerę cofania, podgrzewaną kierownicę oraz siedzenia kierowcy i pasażera, a także obsługiwane elektrycznie okna i lusterka boczne, dwa gniazda 12 V i 200 V, złącza AUX i USB oraz Bluetooth. Ciekawostką był kompas zamontowany we wstecznym lusterku. Samochód z trzeciej edycji modelu Sante Fe to auto eleganckie, dopracowane stylistycznie, a także niezwykle praktyczne w codziennym użytkowaniu.

Hyundai Santa Fe trzeciej generacji - dane techniczne i spalanie

Nawet samochód używany z najnowszej edycji Santa Fe może stanowić atrakcyjny pojazd, choćby ze względu na to, że na rynku dostępne są modele zaopatrzone w silniki o zróżnicowanych mocach i pojemnościach. Hyundai Santa Fe produkowany od 2012 roku był dostępny z silnikami benzynowymi oraz z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi. Tych pierwszych odbiorcy mieli do wyboru aż pięć, a były to następujące warianty: R4 2.0 Turbo (o mocy 264 KM i spalaniu w cyklu miejskim na poziomie 11 l/100 km), R4 2.4 (jego moc to 174 KM, a spalanie wynosi 10 l/100 km), R4 2.4 (dysponujący mocą 190 KM i konsumujący 11,5 l paliwa na 100 km), V6 3.3 (jego moc to 267 KM, a spalanie 13,3 l/100 km), a także V6 3.3 (moc tej jednostki to imponujące 290 KM, zaś spalanie paliwa to 13,1 l na 100km). Dostępne były także dwa silniki Diesla, bardziej ekonomiczne, lecz o słabszych osiągach. Wariant R4 2.0 CRDi dysponuje mocą 148 KM, a spala jedynie 5-6 l ropy na 100 km, z kolei wersja 2.2 ma moc 200 KM, a w cyklu miejskim spala od 6 do 7 l na setkę. Hyundai Santa Fe otrzymał także dwa rodzaje przekładni. Była to sześciostopniowa manualna, a także sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów.