Kupuj używane Hyundai Terracan na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Samochód terenowy Hyundai Terracan konstruowany od 2001 do 2006 roku

Marka Hyundai produkująca na licencji Forda i Mitsubishi już od początku swojej historii dynamicznie rozwijała się, zyskując pozycję wiodącego dostawcy samochodów w swojej ojczyźnie, Korei Południowej. Wraz z wkroczeniem na światowy rynek w latach 90. Azjaci zaczęli rozbudowywać ofertę własnych limuzyn w segmencie małych samochodów oraz w klasie średniej. W kwestii produkcji aut terenowych zdecydowano się jednak na podtrzymanie współpracy z Japończykami. Znamienitym przykładem był Hyundai Galloper, w którym wykorzystano technologię zaczerpniętą od Mitsubishi Pajero. Galloper był montowany przez spółkę-córkę przedsiębiorstwa o nazwie Hyundai Motor Company aż do 2003 roku. W 2001 roku Koreańczycy na nowo zorganizowali produkcję terenówki. Następca Gallopera powstawał tylko w zakładach koncernu i trafił na rynek jako Hyundai Terracan, dopóki auta terenowe zostały wyparte przez nową generację bardziej komfortowych Sport Utility Vehicles (SUV-ów), które w 2006 roku pojawiły się na ulicach w postaci Hyundaia ix55.

Hyundai Terracan i skojarzenia z SUV-em

Podobnie jak poprzednik Hyundai Galloper również Terracan został oparty na platformie Mitsubishi Pajero drugiej generacji. Design nowego modelu został poddany przeróbkom i sygnalizował przejście od samochodu terenowego do SUV-a. Mimo to pozostawiono charakterystyczny kanciasty kształt karoserii oraz surową stylistykę tylnej części pojazdu. Z przodu Hyundai Terracan zyskał jednak nieco zaokrągleń. Efekt podkreślono reflektorami w kształcie elips. W 2004 roku Hyundai Terracan został poddany niewielkiemu liftingowi, który skutkował modyfikacją grilla.

Hyundai Terracan w technologii samochodu terenowego

Mimo zapożyczeń z klasy SUV-ów Hyundai Terracan zachował cechy pojazdu terenowego. Za taki efekt odpowiadał seryjnie montowany napęd na cztery koła oraz typowa dla terenówek konstrukcja ramy drabinowej zapewniającej stabilność podczas offroadowej jazdy. Dzięki takiej budowie przeszło 2,1-tonowego Hyundaia Terracan można było wykorzystywać także jako pojazd roboczy.

Hyundai Terracan oferowany tylko w wersji pięciodrzwiowej

Podczas gdy poprzednik Hyundai Galloper montowany był jeszcze w dwóch wersjach nadwoziowych jako auto trzy- i pięciodrzwiowe, w przypadku Hyundaia Terracan Koreańczycy ograniczyli się do pięciodrzwiowej odsłony o rozstawie kół około 2,75 m i całkowitej długości 4,70 m nawiązującej do Gallopera. W porównaniu z tym modelem Hyundai Terracan różnił się jednak pod względem szerokości wynoszącej 1,86 metra. Tym samym Terracan był o 10 cm szerszy.

Hyundai Terracan dostępny z silnikiem benzynowym i Diesla

Hyundai Terracan w Europie sprzedawany był z napędem benzynowym i Diesla do wyboru. Wysokoprężny silnik z układem common rail dysponował pojemnością skokową 2,9 l i na początku produkcji zapewniał terenówce moc 150 KM (110 kW). Po faceliftingu w 2004 roku osiągi pojazdu z silnikiem Diesla wzrosły do 163 KM (120 kW). Koreańczycy wyposażyli auto również w silnik V6 w wersji benzynowej o mocy 194 KM (143 kW).