Kupuj używane Kia Magentis na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Kia Magentis w roku 2001 staje się flagowym modelem marki Kia w klasie średniej

 

Południowokoreański producent aut Kia w trzy lata po wprowadzeniu na rynek europejski małego auta miejskiego Pride i SUV-a Kia Sportage podjął wyzwanie wejścia z nowościami w najbardziej konkurencyjny segment klasy średniej. W roku 1996 pojawiły się w Europie limuzyny klasy średniej Kia Clarus, a dwa lata później można już było kupić wersję kombi drugiej generacji, której premiera zbiegła się z trudnym dla producenta okresem. Kryzys umożliwił konkurentowi, koncernowi Hyundai, połączenie sił i stworzenie wielkiego południowokoreańskiego koncernu samochodowego. Kia współpracowała dotychczas z Fordem i Mazdą. Po połączeniu z Hyundaiem koncepcję nowego modelu klasy średniej opracowywano już wspólnie. Zrezygnowano z kombi, natomiast seryjna produkcja limuzyny ruszyła w roku 2001.

 

W roku 2005 Kia Magentis wchodzi do sprzedaży po raz pierwszy w wersji z silnikiem Diesla

 

Flagowy model marki Kia w klasie średniej wykazywał duże podobieństwo do produkowanych przez Hyundaia od lat 90. modelu Hyundai Sonata, obecnego także na rynku europejskim. Kia Magentis bardzo widocznie nawiązywała do trzeciej generacji Sonaty. Dwa lata po premierze producent postanowił nadać modelowi Magentis bardziej indywidualny charakter i zmienił stylistykę przodu, montując podwójne reflektory. W dalszym ciągu Kia dzieliła płytę podłogową i podzespoły z Sonatą Hyundaia, ale druga generacja z roku 2005 stylistycznie pokazała zdecydowanie własne oblicze. Odświeżenie modelu w roku 2009 jeszcze bardziej podkreśliło jego odmienność. Najważniejszą nowością generacji 2005 była strona techniczna. Pojawiła się pierwsza wersja z silnikiem Diesla.

 

Kia Magentis – gama jednostek napędowych pierwszej generacji

 

Wersja podstawowa pierwszej generacji posiadała dwulitrowy silnik benzynowy, który generował moc maksymalną 136 KM (100 kW). W ofercie znajdował się także silnik V6 o pojemności 2,7 l i mocy 185 KM (136 kW). W drugiej odsłonie, produkowanej od roku 2005, w wersjach benzynowych nie zmieniło się wiele, natomiast pojawiła się wersja z dwulitrową jednostką wysokoprężną o mocy 140 KM (103 kW).