Kupuj używane Kia Optima na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

W Europie do 2010 roku Kia Optima była sprzedawana jako Kia Magentis

Południowokoreański producent samochodów Kia, jak żaden inny kojarzony z małymi samochodami, rozpoczął na początku lat 90. XX wieku ekspansję na Starym Kontynencie. Tym samym Koreańczyk coraz bardziej uniezależniał się od swoich partnerów – Forda i Mazdy – którzy w latach 80. XX wieku wnieśli swoją technologiczną wiedzę do produkcji samochodów osobowych. Jako przedsiębiorstwo o nastawieniu międzynarodowym Kia stopniowo poszerzała paletę modeli. Szczególnie ważne z perspektywy obecności marki na rynku północnoamerykańskim i europejskim były limuzyny klasy średniej, które jednocześnie uznawano za auta korzystnie wpływające na wizerunek przedsiębiorstwa. Po fuzji z południowokoreańską konkurencyjną marką Hyundai Kia wykorzystała serię jej limuzyn Hyundai Sonata, aby pod nazwą Kia Optima stworzyć na pierwszy rzut oka niezależny pojazd pod własnym szyldem. Model świętował premierę rynkową jako Kia Optima w roku 2001. Na wielu europejskich rynkach dwie generacje limuzyn sprzedawano jako Kia Magentis. W 2010 producent ujednolicił w końcu nazewnictwo i stworzył własne modele klasy średniej pod szyldem Kia Optima dostępne również w Europie od 2011 roku.

Linie coupé limuzyny Kia Optima

Wraz z ujednoliceniem nazewnictwa Koreańczycy zmienili także wygląd i prezentację modeli. O ile konstruktorzy Kia Magentis stawiali jeszcze na przestronne, wszechstronnie wyposażone seryjnie produkowane limuzyny dla rodzin oraz na długie trasy, o tyle Kia Optima miała na pierwszy rzut oka prezentować się jako auto sportowe i dynamiczne. W koncepcji czterodrzwiowej limuzyny nic się nie zmieniło. Niemniej jednak niemiecki designer Peter Schreyer wybrał karoserię, której linia przywodzi na myśl modele coupé – dzieje się tak za sprawą spadzistego dachu. Takie wrażenie potęgowały zmienione gabaryty: pod względem długości Kia Optima zyskała około 10 cm, co po modyfikacjach dało 1, 83 m, podczas gdy szerokość i wysokość uległy ograniczeniu w stosunku do poprzedników. Kia Optima ponownie współdzieliła platformę konstrukcyjną między modelem Hyundai Sonata i koncernem macierzystym.

Silniki Kia Optima

Gdy Kia Optima wkraczała na rynek, była początkowo dostępna z silnikiem benzynowym o osiągach w dwóch klasach. Model początkowy wyposażono w silnik o pojemności 2,0 l, który pozwalał autu na osiągnięcie mocy rzędu 122 kW (165 KM). Limuzyna przyspieszała od 0 do 100 km/h w ciągu 10,9 s. Te osiągi zostały jednak poprawione przez model z silnikiem benzynowym 2,4 l, który pozwalał autu rozpędzić się do setki w ciągu 9,5 s i dysponował mocą do 132 kW (180 KM). Silniki Kia Optima współpracowały z manualną sześciobiegową skrzynią biegów oraz sześciobiegowym sportowym automatem. Ponadto dla modelu zaplanowano jednostkę z turbodoładowaniem, a także wersję hybrydową. Co ważne w szczególności dla europejskich odbiorców, Kia Optima sprzedawana była także z napędem Diesla.