Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-5-side

Mazda 5

Mazda 5 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda 5, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mazda 5 to model, który wielu fanów motoryzacji może pamiętać jako Premacy. Pod powyższą nazwą został bowiem wprowadzony na rynek w roku 1999. Pierwsza generacja samochodu była produkowana w Japonii. Zyskała jednak wielu zwolenników w Azji oraz Europie. Mazda 5 to typowy minivan. Posiada pakowny bagażnik, w którym w niektórych wersjach umieszczano dodatkowe rzędy foteli. Model świetnie sprawdza się jako auto rodzinne. Może nim komfortowo podróżować duża ilość osób – nawet do siedmiu. W większości wypadków ostatni i przedostatni rząd da się zdemontować. Tak powiększona przestrzeń bagażnika pozwala nawet na przewożenie niewielkich mebli. Jednocześnie Mazda ta jest zwrotna, kompaktowa i świetnie sprawdza się w warunkach miejskich. Należy zwrócić uwagę, że producent już zakończył wytwarzanie tego samochodu. W 2015 roku koncern definitywnie ogłosił, że model nie doczeka się kolejnych wersji. Właśnie dlatego każdy, kto planuje nabyć Mazdę 5, musi nastawiać się, że będzie to samochód używany.

Najlepszy przykład japońskiej precyzji

W czasie swojego debiutu w roku 1999 Mazda Premacy była jednym z najtańszych dostępnych na rynku samochodów siedmioosobowych. To pewnie ten fakt w połączeniu z legendarną już niezawodnością japońskich aut zadecydował o jej znacznej popularności. Podstawę konstrukcji stanowiła rama CP, której wcześniej używano głównie do budowy sedanów. Fakt ten paradoksalnie należy uznać za zaletę. Mazdy tego typu są wyjątkowo łatwe w prowadzeniu. Producenci oferowali wybór pomiędzy napędem na przednie i na cztery koła. Należy zwrócić uwagę, że nie każdy samochód, który ma wygląd i parametry identyczne z Mazdą 5, musi nią być. Na niektórych rynkach azjatyckich był sprzedawany Ford Ixion – auto oparte na takim samym silniku i nadwoziu. Analogicznie w Chinach w dalszym ciągu wytwarza się pojazd Haima Freema, który z Mazdą Premacy nie dzieli jedynie nazwy. W roku 2001 – w dwa lata po premierze – producent zdecydował się na drobny facelifting. Prawdziwe zmiany przyniosło jednak dopiero wprowadzenie drugiej generacji samochodu. Pojawiła się ona w roku 2005. Formalnie dopiero w tym momencie pojawiła się na rynku Mazda 5. Wcześniejszą nazwę Premacy zastąpiono numerem. Tutaj do konstrukcji użyto zapożyczonej od Forda ramy C1. Pojawiły się wątpliwości co do klasyfikacji samochodu. Producent sprzedawał go jako minivana. Na wielu rynkach jednak model konkurował z kompaktowymi pojazdami MPV. W Stanach z kolei ochrzczono go mini-minivanem. W roku 2008 firma ponownie dokonała faceliftingu uwzględniającego również drobne zmiany technologiczne. Już dwa lata później do sprzedaży wprowadzono jednak kolejną generację. Tym razem pojawiły się wątpliwości co do jej nazewnictwa. Samochód był określany jednocześnie jako Mazda Premacy III i Mazda 5 II. Premiera miała miejsce podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie. Zmianie uległo wiele elementów. Znawcy na pewno zauważą drobne korekty linii karoserii. Nie są one wielkie, ale i tak pozwoliły na znaczne zmniejszenie oporu powietrza. Ponadto maska nachylająca się w formie klina nadała pojazdowi sportowego charakteru. Pojawiło się także wiele nowoczesnych elementów wyposażenia. Ten model Mazdy już nie wróci do produkcji, jednak za jego nieoficjalnego następcę uznaje się kompaktowy crossover CX-5.

Mazda 5 – auto dedykowane użytkownikom miejskim

"Piątka" to idealny kompromis pomiędzy pojazdem kompaktowym i vanem. Posiada znaczną pakowność, ale też nie stwarza problemów w warunkach miejskich. Ten samochód używany może być do podróży do pracy, jak i zamiejskich wycieczek. Obecnie na rynku znajdziemy wiele odmian tego auta. Mogą się one różnić między innymi napędem. Już od pierwszej generacji Mazda 5 była produkowana zamiennie z silnikami spalinowymi oraz Diesla. Podczas faceliftingu w roku 2007 wprowadzono na rynek również wersję z jednostką Wankela – zasilaną wymiennie benzyną i wodorem. Hybrydowe Mazdy 5 to jednak rzadkość. Dostępne są także wersje wyposażone w różne odmiany skrzyń biegów – manualne oraz automatyczne. Masa własna tego pojazdu oscyluje wokół 1400 kilogramów przy rozstawie osi 2,7 metra. Auto jest długie na 4,58 metra oraz szerokie na 1,75 metra, zaś jego wysokość to 1,61 metra. Mazda 5 jest pojazdem pięciodrzwiowym. Przednie drzwi otwierają się uchylnie, natomiast te prowadzące na tylne fotele – przesuwnie, co stanowi znaczny ukłon w kierunku użytkowników korzystających z auta w zatłoczonych miastach. Obecnie samochód można nabyć z licznymi udogodnieniami poprawiającymi komfort jazdy. Nawet w starszych modelach klimatyzacja jest właściwie standardem. Przeglądając oferty aut używanych, możemy się natknąć na Mazdy 5 z wieloma innymi usprawnieniami. Jako przykład można tutaj podać wprowadzony podczas reedycji w 2010 roku system i-stop start/stop technology, który zdecydowanie zmniejsza zużycie paliwa i tym samym pozwala dbać o środowisko.