Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-cx-5-l-01.jpg

Mazda CX-5

Mazda CX-5 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda CX-5, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Praktycznie wszyscy japońscy producenci aut troszczyli się w okresie rozkwitu kraju od lat 50. XX wieku o to, by poprzez współpracę, umowy licencyjne i udział kapitału zyskać dostęp do nowych technologii i procesów produkcji. Nauka przebiegała wyjątkowo szybko i wkrótce potem japońskie przedsiębiorstwa służyły producentom z Ameryki i Europy za wzór pod względem innowacyjności produkcji i konstruowania. Mazda dłużej niż w przypadku konkurencji była związana z amerykańskim partnerem, od końca lat 70. aż do 2010 znajdowała się bowiem pod władzą Forda. Daleko idące zespolenie mogło mieć również wady, które uwypukliły się około 2008 roku. Mazdzie nie udało się odpowiednio wcześnie stworzyć modeli, które bardziej niż duże SUV-y serii CX-9 lub CX-7 byłyby dopasowane do rynku europejskiego. Konkretnie oznaczało to, że akurat w dynamicznie rozwijającym się segmencie kompaktowych SUV-ów Mazda nie miała żadnego modelu do zaoferowania. Japończycy zapełnili tę lukę w 2012 modelem CX-5, który w Europie stał się flagowym autem Mazdy w klasie SUV.

Gabaryty i design CX-5 dopasowują Mazdę do europejskich oczekiwań

Japońscy konstruktorzy nie zaprojektowali jednak CX-5 tylko dla europejskich klientów. Niemniej jednak gdy pierwsze nowe auta wyjechały na ulice w 2012 roku, było widać wyraźnie, że Mazda chce za sprawą CX-5 zająć inną pozycję na rynku SUV-ów. Podczas gdy poprzednik CX-7 pod względem wymiarów i designu karoserii nawiązywał kierunkiem do zbudowanego w pierwszej linii na rynek amerykański CX-9, model CX-5 miał wkroczyć w sposób niezależny i dynamiczny. To zaś oznaczało jednocześnie, że CX-5 był skierowany silniej ku europejskim kryteriom. Pod względem długości wynoszącej 4,55 m, był on o 15 cm krótszy niż model siódmej generacji. Według europejskich standardów można w związku z tym zaklasyfikować go jako kompaktowego SUV-a. To właśnie w tym segmencie Japończycy mieli nadzieję na najwyższe obroty, gdy określali statystyki dopuszczające pojazdy do sprzedaży. Jednocześnie designerzy mieli zadbać o dynamiczne wejście na rynek CX-5, z którym europejscy klienci łączyli sportowy profil marki.

W 2015 Mazda nadaje CX-5 offroadowy wygląd i mocniejszy benzynowy napęd

Nic więc dziwnego, że CX-5 przede wszystkim z przodu wykazuje cechy designu, na które Mazda postawiła już w przypadku limuzyn i kombi trzeciej i szóstej serii. Japończycy nazwali mianem Kodo koncepcję, która miała połączyć płynne linie z muskularnym charakterem. Duży otwór chłodnicy w kształcie trapezu, długie wąskie reflektory i zagięcia blachy na bokach, a także stromo opadająca linia dachu wizualnie spełniają sportowe oczekiwania. W dość konwencjonalnie zaprojektowanej tylnej części kompaktowego SUV-a Mazdy zwraca uwagę przede wszystkim szeroki spojler dachowy. Po liftingu w 2015 nowe auta CX-5 wzbogacono o zmodyfikowane kratki chłodnicy z chromowaną szyną i szeroki krzyżak, a także charakterystyczne offroadowe elementy takie jak nadkola pokryte syntetycznym materiałem. Do wyposażenia włączono w 2015 nowość w postaci mocniejszej jednostki napędowej o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 141 kW (192 KM). CX-5 zarówno jako samochody nowe, jak i używane można nadal znaleźć z silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l oraz z silnikiem Diesla o pojemności 2,2 l.