Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mazda-xedos-l-01.jpg

Mazda Xedos

Mazda Xedos Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mazda Xedos, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mazda Xedos to samochód osobowy należący do segmentu D produkowany w latach 1992-1999 przez koncern Mazda Motor Corporation. Model ten stanowił odpowiedź japońskiego producenta na ekskluzywne auta Hondy i Nissana, czyli Acurę oraz Infinity. Pojazd został zbudowany na platformie Mazdy 626. I chociaż w pierwotnych założeniach miał podbić rynek amerykański, sukces odniósł w Europie oraz Azji. W krajach europejskich sprzedawany był pod nazwą Mazda Xedos 6, w Japonii natomiast jako Eunos 500. Co ciekawe, auto nigdy oficjalnie nie trafiło do polskich salonów, co sprawia, że dostępny dziś na rynku wtórnym samochód używany będzie pochodził zza granicy. To, co wyróżniało Mazdę Xedos była klasyczna, elegancka linia nadwozia oraz bardzo bogate wyposażenie w standardzie. Ponadczasowa stylistyka o łagodnym zarysie do dziś prezentuje się elegancko i zaskarbia uwagę prawdziwych koneserów poszukujących ciekawego auta, które wyróżnia się w tłumie. Luksusowa limuzyna ceniona była także za niezawodność oraz doskonałe osiągi. Wygodne wnętrze, wykończone dobrze spasowanymi materiałami wysokiej jakości, gwarantowało komfort jazdy pięciu osobom i zapewniało dużo miejsca na nogi oraz nad głową. Przestrzeni nie brakowało przy tym zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Mazda Xedos kusiła też dość sporym bagażnikiem o pojemności 407 litrów. Samochód dostępny był w jednej wersji nadwozia jako czterodrzwiowy sedan. Na uwagę zasługuje dobre zabezpieczenie przed korozją. Za najpoważniejszych konkurentów Mazdy Xedos, oprócz wspomnianych Infinity oraz Acury, uważane są Lexus GS oraz BMW 3.

Mazda Xedos - dla miłośników oryginalnych samochodów

Mazda Xedos po raz pierwszy trafiła do salonów samochodowych w 1992 roku, zaskakując fanów motoryzacji nie tylko ciekawą sylwetką, ale przede wszystkim bogatym wyposażeniem w standardzie. Pojazd reprezentował klasę aut premium, dlatego przykuwał uwagę szeregiem udogodnień zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Zapewniał jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Oprócz systemu ABS czy poduszki powietrznej kierowcy, przyszły właściciel mógł liczyć na elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz półautomatyczną klimatyzację. Na wyposażeniu auta znalazły się też podgrzewane fotele przednie, skórzana tapicerka, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, tempomat i elektrycznie sterowany szyberdach. W podstawowej wersji znalazły się ponadto aluminiowe felgi Enkei. Należy pamiętać, że przez siedem lat produkcji Mazda Xedos nie przechodziła żadnych poważnych ewolucji, poza dodaniem do oferty nowej gamy silników. W 1994 roku samochód został poddany faceliftingowi, przy czym modyfikacje miały kosmetyczny charakter. Nieznacznie przemodelowano lampy, zamontowano nowe, bardziej nowoczesne i ergonomiczne koło kierownicy. W kwestiach technicznych dodano immobiliser oraz poduszkę powietrzną dla pasażera. Ostatni egzemplarz auta zjechał z taśmy produkcyjnej w 1999 roku po sprzedaniu 72 tysięcy sztuk tego modelu. Za jego następcę uważana jest niezwykle popularna i równie niezawodna Mazda 6.

Bezproblemowa w eksploatacji, dynamiczna i wygodna

Mazda Xedos była bezkonkurencyjna pod względem komfortu jazdy. Doskonale zestrojone, miękkie zawieszenie idealnie tłumiło drgania nawet na bardzo nierównej nawierzchni. Nie bez znaczenia pozostawała także bardzo dobrze wyciszona kabina. Ta luksusowa limuzyna przekonuje do siebie także prostą konstrukcją. Dzięki temu nawet jeśli samochód będzie wymagał drobnych napraw, nie będzie generował wysokich kosztów eksploatacji. Z przodu w zawieszeniu znalazły się klasyczne kolumny MacPhersona, z tyłu natomiast układ niezależnych wahaczy. Warto też wspomnieć o łatwym dostępie do części zamiennych. Większość z nich można zapożyczyć z innych modeli japońskiego koncernu. Wśród silników największą popularnością cieszy się motor 2.0 V6 o mocy od 140 do 144 KM. Oprócz świetnej dynamiki, jednostka ta zachęcała znakomitym dźwiękiem. Warto dodać, że we wczesnym okresie produkcji Mazda Xedos była dostępna na rynku japońskim ze wzmocnioną wersją motoru V6 osiągającą moc 170 KM. Dobre spalanie i wysoką kulturę pracy zagwarantuje też 1,6-litrowy silnik R4, osiągający moc od 107 do 113 KM i rozpędzający samochód do 100 km/h w niecałe 12 sekund. Wybierając wariant o pojemności 2 litrów można osiągnąć "setkę" w 9,3 sekundy. Wszystkie motory wyróżniają się bezawaryjnością oraz niezawodnością nawet po kilkunastu latach eksploatacji, dzięki czemu bez problemu mogą konkurować ze swoimi rywalami klasy premium, pochodzącymi z Japonii, Niemiec czy Stanów Zjednoczonych. Należy pamiętać, że samochody produkowane po 1994 roku posiadają obniżoną moc silnika, a to ze względu na konieczność dostosowania parametrów spalania do norm czystości emisji spalin Euro2. We wszystkich wariantach silnikowych napęd przekazywany jest wyłącznie na przednie koła za pomocą pięciobiegowej skrzyni manualnej. Oferowane były także egzemplarze z czterostopniową przekładnią automatyczną, niemniej jednak ich dostępność na rynku wtórnym jest mocno ograniczona.