Kupuj używane Mercedes-Benz CLS na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Luksus na czterech kołach

Mercedes CLS to owoc starań projektantów niemieckiego koncernu, znanego na całym świecie z aut o ikonicznym wręcz standardzie. Zapoczątkowana w 2004 roku produkcja szturmem wdarła się w świadomość współczesnych estetów i miłośników nieprzeciętnych aut i sprawiła, że CLS błyskawicznie stał się ucieleśnieniem marzeń o miejskim aucie z segmentu E. Sukces pierwszej generacji modelu, znanego także pod nazwą C219, polegał na niezwykle eleganckim i intrygującym designie oraz zmyślnym wykorzystaniu sportowych parametrów jako głównego atutu auta. Mercedes CLS w swojej pierwszej wersji bazował na prototypie Vision CLS, zaprezentowanym rok wcześniej na fraknfurckich targach, stąd tak wyraźna inspiracja sportowym zacięciem w tym pozornie miejskim aucie. Imponujące rozmiary nadwozia rekompensowały dostępne wersje coupé, które śmiało przenosiły C219 z podklasy E do sportowego autosegmentu G, co dodatkowo rozgrzewało serca miłośników niepokornych maszyn o eleganckim designie. Lata świetności pierwszej generacji podsumowało wiele nagród, w tym przyznana przez stację BBC i legendarny program "Top Gear" wygrana plebiscytu na najlepsze auto luksusowe. Zachęceni sukcesami pojazdu producenci postanowili postawić o krok dalej i w 2011 roku wypuścili na rynek drugą odsłonę niebanalnego auta, tym razem znaną jako Mercedes CLS C218. Nowy model zdecydowanie różnił się od swojego poprzednika zarówno parametrami technicznymi, jak i zmodyfikowaną stroną wizualną, która oparta była na masywnej, przedniej części maski, poszerzonych osiach i nieznacznie zmodyfikowanym tyle.

Sportowy luksus

Rok 2004 zapewnił niemieckiemu koncernowi szereg korzyści w przyszłych latach. Stało się to za sprawą premiery pierwszej generacji nowego auta, zaprezentowanego szerszej publiczności na New York International Auto Show 2004 jako Mercedes CLS w wersji C219. Imponujący wygląd modelu bazował na rok młodszym od siebie prototypie Vision CLS i niemal w całości wchłonął jego koncept, który jednak nieznacznie wzbogacono i dość odważnie zmodyfikowano pod kątem możliwości oraz osiągów. Pierwsze wrażenie na widok eleganckiego samochodu z podklasy E było prawdziwie zaskakujące, bo design nijak miał się do opisywanego sportowego potencjału C219, jednak już wstępne testy przyprawiły krytyków o przyjemny zawrót głowy i zaledwie rok po premierze Mercedes CLS zaczął święcić pierwsze oficjalne tryumfy. Ukoronowaniem prezentacji auta było przyznanie w 2005 roku prestiżowego tytułu najlepszego auta luksusowego, nadawanego przez kultowy i opiniotwórczy program "Top Gear" emitowany w stacji BBC. Przez cztery lata auto nie zmieniało swojej postaci, pozwalając się nacieszyć swoją pierwotną wersją, lecz w 2008 roku producenci zdecydowali się na subtelne odświeżenie modelu. Mercedes CLS C219 przeszedł delikatny facelifting, który nadał całości efektownego, dyskretnego blasku. Dobra passa niemieckiego auta trwała nieprzerwanie do 2010 roku, gdy chwilowo zaprzestano jego produkcji. Rok później na rynek dumnie wkroczyła druga generacja CLS, model C218 o drapieżnym, ekscytującym designie oraz imponującej zawartości silnika. Produkowany po dziś dzień wariant C218 w 2014 roku przeszedł nieznaczny facelifting, który bezapelacyjnie podniósł estetyczna stronę pojazdu do rangi luksusowej oraz sprawił, że Mercedes CLS stał się ikoną luksusowych aut klasy E.

Nieskrywany potencjał

Mercedes CLS od pierwszych chwil swojego istnienia imponuje nie tylko dobrze przemyślanym designem, ale także perfekcyjnie zaprojektowanym silnikiem oraz intrygującymi nowinkami technicznymi. Samochód używany w tej klasie dodatkowo zachowuje wszelkie atuty prezentowane w chwili premiery, co zdecydowanie przekłada się na chęć posiadania tego typu pojazdu. Pierwsza generacja CLS, oznaczona C219, dostępna była w kilku wersjach silnikowych, z czego najniższa wartość, proponowana przez producentów to pokaźne 3 litry w wersji motoru zasilanego benzyną, jak i w wersji wysokoprężnej. Co ciekawe, trzylitrowy silnik to jedyny Diesel wyprodukowany przez Mercedes-Benz dla C219, dlatego nabywcy tej nietuzinkowej maszyny zdecydowanie skupiali się na popularnych "benzyniakach", które jak najbardziej zaspokajały apetyt na imponujące wartości pod maską. Na tle najpopularniejszych silników o pojemności 3.5 DOHC czy 5.4 SOHC nie sposób nie dostrzec prawdziwego lidera, którego moc opiera się na fascynujących 6.2 litrach pojemności i 300 koniach mechanicznych! Takie parametry gwarantowały rozpęd do 100km/h w zaledwie 4,2 sekundy, co zdecydowanie stawia CLS w czołówce aut o zbliżonych możliwościach technicznych. Druga generacja niebanalnego Mercedesa, C218, zachowana jest w nieco skromniejszych wariantach silnika, jednak jego perfekcyjnie przemyślany projekt w zupełności to rekompensuje. Produkowany od 20111 roku samochód można nabyć w benzynie lub Dieslu i – w przeciwieństwie do pierwszego modelu – druga generacja pozostawia wybór miłośnikom motorów wysokoprężnych między wartością 2.1 a 3.0, natomiast "benzyniaki" występują w pojemnościach od 3.5 litra, poprzez 4.7 do 5.5 DOHC bi-turbo.