Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mercedes-benz-gla-l-01.jpg

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz GLA, oznaczony fabrycznym kodem X 156, jest kompaktowym SUVem, którego Daimler wprowadził na rynek 15 marca 2014, razem z nową generacją klasy C (W205). Jako młodszy brat modelu GLK stanął w szranki z Audi Q3, BMW X1 i Range Roverem Evoque. Daimler nie nazwał GLA SUV-em, czyli Sport Utility Vehicle, lecz nadał mu określenie SUC – Sport Utility Cruiser. Jako czwarty z rodziny kompaktów, produkowany na platformie z przednim napędem, GLA otrzymał całą gamę silników aktualnie oferowanych w segmencie A (W176) i w segmencie B (W246). Mocniejsze silniki zamiast napędu przedniego posiadają napęd na wszystkie koła.

GLA – osiągi

Kiedy Mercedes-Benz klasy GLA wchodził na rynek, wyposażony był w trzy różne jednostki benzynowe i jeden silnik wysokoprężny na dwóch poziomach mocy. Najsłabsze GLA 200 i GLA 200 CDI mają jako jedyne, napęd przedni (z wyłączeniem GLA 200) i sześciobiegową ręczną skrzynię biegów, wyposażoną w automatyczną funkcję start-stop. Za dopłatą można otrzymać wersję z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów 7G-DCT, w którą seryjnie wyposażone są wszystkie mocniejsze modele. Ponadto we wszystkich silnikach wysokoprężnych oraz w przypadku GLA 250 istnieje możliwość wyboru napędu przedniego lub na wszystkie koła. GLA 250 AMG –w wersji fabrycznie tuningowanej – jest wyposażony w napęd na wszystkie koła. Wyjściowe wersje z silnikami benzynowymi to przede wszystkim rzędowy silnik z czterema cylindrami GLA 200 z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 l i mocy 156 KM (115 kW) z maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm i średnim zużyciem paliwa 5,9 l na 100 km. GLA 250 także posiada cztery cylindry, ale o pojemności 2 l, mocy 211 KM (155 kW), 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego i wyższe średnie zużycie o 0,2 l w przypadku wersji z przednim napędem. Topowy model GLA 250 AMG posiada dwulitrowy silnik biturbo i generuje moc 360 KM (265 kW) z maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm i przyspieszeniem 4,8 s do 100 km/h. Obie wersje z Dieslem mają turbodoładowany silnik o pojemności 2,2 l z czterema cylindrami. Model GLA 200 CDI osiąga moc 136 KM (100 kW) z momentem obrotowym 300 Nm, model GLA 220 CDI 170 KM (125 kW) z momentem obrotowym 350 Nm. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 4,4 do 4,5 l na 100 kilometrów i jest w obu wersjach niemal identyczne, także o około pół litra większe w przypadku modelu z napędem na wszystkie koła.

Technologia modelu Mercedes-Benz GLA

Współczynnik oporu powietrza w serii GLA wynosi 0,29 cW, co jest najlepszym wynikiem wśród kompaktowych SUVów. Poza tym GLA jest pierwszym modelem Mercedesa z unowocześnionym zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. System „4MATIC” przenosi napęd pomiędzy osią przednią i tylną.

Wyposażenie i komfort użytkownika modelu Mercedes-Benz GLA

Tak jak w modelach GL i GLK, także model GLA posiada sportową osłonę chłodnicy, podkreślającą jego off-roadowy charakter. Kompaktowemu SUV-owi nie brakuje miejsca bagażowego: bagażnik szybko da się powiększyć po złożeniu siedzeń do 1235 litrów. Auto wyposażono w relingi dachowe. Model ten jest atrakcyjny przede wszystkim dla tych, którzy siedząc w wysokim SUV-ie, nie chcą rezygnować z dynamicznej jazdy i aktualnej nowoczesnej stylistyki. Jeśli chodzi o wyposażenie, to warto wspomnieć o tempomacie i zintegrowanym systemie audio w standardzie, a także wielu innych detalach, które można otrzymać za dopłatą, takich jak felgi ze stopu metali lekkich, podgrzewane siedzenia, asystent toru jazdy, asystent zmiany pasa ruchu, asystent parkowania oraz dwustrefowa automatyczna klimatyzacja.