Kupuj używane Mercedes-Benz Sprinter na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Mercedes Sprinter - dostawczak potrzebny od zaraz!

Marka Mercedes poza luksusowymi samochodami osobowymi ma w swojej bogatej ofercie także auta, które mają zgoła inne zadania. Mercedes Sprinter to duży wóz dostawczy, pieszczotliwie zwany blaszakiem, który zadebiutował na rynku w 1995 roku. Oferował odbiorcom różne układy wnętrza, rozstawy osi i wymiary nadwozia, dzięki czemu szybko stał się pojazdem uniwersalnym do zadań specjalnych. Pierwsza generacja tego modelu była produkowana w latach 1995-2006 w różnych wersjach, w tym także z opcją nadbudowy w formie pojazdu specjalnego. Sprintery rozgościły na dobre się głównie we flotach firm kurierskich i dostawczych oraz w przedsiębiorstwach przewozowych. Były dostępne jako pickupy, busy, modele ze zintegrowaną częścią kierowcy i przestrzeni ładunkowej. Służyły także jako samochody specjalne - jako ambulansy i radiowozy. Najmniejsze wymiarowo modele stawały się autami kempingowymi - po niezbędnych przeróbkach przeistaczały się w atrakcyjne domy na kółkach z pełnym podróżniczym wyposażeniem. Pierwsza edycja cechowała się wyraźnie zaznaczoną linią boczną i prostym układem pokrywy silnika - wkomponowane w nią reflektory miękko zamykały całą kompozycję. W drugiej generacji maska uległa optycznemu skróceniu, także znacznie wcześniej i bardziej gwałtownie podrywała się ku górze. Cała sylwetka natomiast zyskała tak bardzo potrzebną lekkość, której zabrakło w pierwszej wersji Mercedesa Sprintera. Linia boczna tym razem unosiła się lekkim łukiem i rozszerzała w swojej tylnej części. To stylistyczny detal, który pozytywnie wpłynął na wizualny odbiór tego samochodu. Mercedes Sprinter jako samochód używany ma wiele plusów. Przyda się przede wszystkim wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba wożenia ludzi lub sprzętu. To doskonały wybór dla młodego przedsiębiorcy, który musi zainwestować w sprawny, zwinny, a przede wszystkim trwały pojazd do zadań specjalnych.

Mercedes Sprinter drugiej generacji - prostota elegancji

Mercedes Sprinter w drugiej edycji trafił na rynek w 2005 roku i podobnie jak jego poprzednik znalazł zastosowanie w firmach przewozowych, ale także w pogotowiu ratunkowym, policji oraz jako auto przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. W wyposażeniu Sprintera znalazły się między innymi system ABS z systemem stabilizacji toru jazdy ESP oraz EBD, kierunkowskazy umieszczone w lusterkach bocznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, alarm antywłamaniowy, asystent ruszania, poduszka powietrzna kierowcy i boczne poduszki z przodu pojazdu, asystent hamowania, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz Immobiliser. Fotele zostały wyprofilowane tak, aby właściwie podpierać kręgosłup. Poza tym można je było dowolnie regulować, podobnie jak zagłówki. Praktyczne schowki na drzwiach i w innych miejscach umożliwiały zachowanie porządku w kabinie kierowcy. Mercedes Sprinter został solidnie wykończony wysokiej jakości materiałami, a tapicerka siedzeń była odporna na zabrudzenia i łatwa w czyszczeniu. Model był do wyboru w kilkunastu kolorach, ale biały był tym najczęściej wybieranym. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, to auto otrzymało polepszoną stylistykę, a użytkownik możliwość maksymalnego dopasowania pojazdu do swoich własnych potrzeb. W opcji dostępny był zintegrowany przedni zderzak, listwy boczne w kolorze nadwozia oraz chromowana atrapa chłodnicy. Mercedes Sprinter drugiej generacji jest produkowany do dziś, a samochód używany z tej serii to wydajne i dające pewność dotarcia do celu auto.

Mercedes Sprinter drugiej generacji - dane techniczne i spalanie

Jako, że Sprinter to pojazd dostawczy, producent wyposażył go głównie w silniki Diesla, które mają tę przewagę nad benzynowymi, że są bardziej oszczędne. W gamie tej znalazły się cztery jednostki. Trzy o pojemnościach 2,2 l i mocach od 82 do 129 KM, dla których zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km plasowało się pomiędzy 9 a 10,5 litra. Wśród propozycji Mercedesa był jeszcze jeden silnik wysokoprężny - motor o pojemności 2,7 l i gwarantujący moc 156 KM. Konsumpcja oleju napędowego w tym przypadku wynosiła mniej więcej 10-11 litrów na 100 km, także w cyklu mieszanym. Silniki te współpracowały z sześciobiegowymi manualnymi przekładniami lub sześciostopniowymi skrzyniami automatycznymi.