Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mercedes-benz-vito-l-01.jpg

Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Vito Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mercedes-Benz Vito, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Mercedes Vito był odpowiedzią niemieckiej marki na konkurencję produkującą lekkie samochody dostawcze, które w zależności od układu siedzeń i konstrukcji mogły służyć jako mikrobusy lub pojazdy transportowe. Vito pierwszej generacji pojawił się w sprzedaży w 1995 roku, a swoją nazwę zawdzięczał hiszpańskiej miejscowości Victoria, w której był produkowany. Trzeba wspomnieć, że rynkowy debiut zbiegł się z pierwszą poważną nagrodą. Mercedes Vito otrzymał tytuł Van of the Year 1996, czyli samochodu dostawczego roku. Kolejna edycja pojawiła się w 2003 roku. Na pierwszy rzut oka było widać znaczne zmiany stylistyczne. W porównaniu z poprzednikiem kolejny model Vito otrzymał bardziej opływową i aerodynamiczną sylwetkę. Pokrywa silnika uległa skróceniu, a reflektory lekko wyciągnięto i wyoblono na brzegach. Delikatny, rozszerzający się ku tyłowi profil linii bocznej dodawał temu pojazdowi dyskretnej elegancji. Po liftingu Vito otrzymał zintegrowane zderzaki, które doskonale wkomponowały się w jego sylwetkę. Producent poszerzył też gamę silników, zwłaszcza w zakresie jednostek wysokoprężnych. Model ten był dostępny zarówno jako furgon towarowy, jak i furgon osobowy - oba w wersji ze zwykłym i wysokim dachem. W trzeciej generacji Mercedesa Vito ponownie doszło do modyfikacji przedniej części - została unowocześniona i otrzymała jeszcze bardziej kompaktowy wygląd. Dynamiczna sylwetka łagodnie wspinała się do góry, wspierając się na ledwie widocznej linii bocznej. Mercedes Vito, także jako samochód używany, to mocny pojazd, który jest dobrym wyborem i do firmy transportowej, i dla dużej rodziny.

Mercedes Vito trzeciej generacji - elegancki transportowy furgon

Mercedes Vito trzeciej generacji łączy w sobie nieprzeciętną urodę i doskonałe właściwości techniczne, a komfort jazdy jest nie do przecenienia. Marka Mercedes postarała się, aby edycja typu bus była wygodnym i przestrzennym pojazdem dla wszystkich pasażerów. Auto trafiło na rynek w 2014 roku w pięciu wersjach: Van, Vito Mixto, Vito Tourer Base, Vito Tourer Pro, Vito Tourer Select oraz Vito Marco Polo Activity. Ten ostatni to samochód kempingowy - wyposażony i do jazdy, i nocowania. Odbiorca w komplecie otrzymywał łóżko przeznaczone dla trzech osób, składany stolik, a także dobudowaną przestrzeń do spania umieszczoną nad przestrzenią kierowcy i pasażera. W standardowym wyposażeniu Mercedes Vito posiadał całkiem sporo udogodnień. Konstruktorzy zaimplementowali mu osiem poduszek powietrznych - ich ilość i rozmieszczenie były zależne od wersji pojazdu. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to producent zadbał o hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, ESP, układ korygujący tor jazdy przy wietrze z boku i układ odpowiedzialny za czuwanie nad zmęczeniem kierowcy. W opcji dodatkowej dostępny był także system ostrzegający przed kolizją, który na bieżąco monitorował ruch przed pojazdem. Poza tym kierowca miał do dyspozycji asystenta parkowania, asystenta martwego punktu i asystenta utrzymywania pasa ruchu. Vito z trzeciej edycji to solidny samochód, który nie tylko jest dobrym wyborem pod względem technicznym, ale także estetycznie w niczym nie ustępuje innym autom ze swojego segmentu rynku.

Parametry techniczne Mercedesa Vito trzeciej generacji

Samochód używany Mercedes Vito z 2014 roku otrzymał pięć silników wysokoprężnych do wyboru. Były to dwie mniejsze jednostki o pojemności 1,6 l i mocach 88 KM i 114 KM. Trzy kolejne motory cechowały się pojemnością 2,5 l o mocach 136 KM, 163 KM i 190 KM. W przypadku pierwszej grupy silników spalanie plasowało się na poziomie około 7-8 l na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. Z kolei w przypadku większych motorów było to już 8-10 l na 100 kilometrów, także w cyklu mieszanym. Skrzynie biegów implementowane w tych modelach to dwie przekładnie manualne, pięcio- i sześciobiegowe, oraz siedmiobiegowe skrzynie automatyczne 7G-TRONIC Plus. Ta ostatnia wpływa na redukcję spalania paliwa i odpowiada za mniejszą emisję CO2. Świetna trakcja w różnych warunkach zapewniona była dzięki napędowi na wszystkie cztery koła. Ładowność, zależnie od wersji, wynosiła od 1269 do 1369 kg.