Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
mitsubishi-asx-l-01.jpg

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Mitsubishi ASX, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Jako sprzedawca pojazdów terenowych japoński producent samochodów i silników Mitsubishi od początku lat 80. jest obecny na europejskim rynku motoryzacyjnym. Od tego czasu Mitsubishi Pajero należy do klasyków offroadu, a z uwagi na swoje właściwości jezdne podobny jest do oferowanego w Azji od 1978 roku Mitsubishi L200, które z kolei w klasie pick-upów służyło często za pojazd transportowy. Wzrastająca potrzeba komfortu oraz zapotrzebowanie na nowe właściwości sprawiły, że Japończycy pod koniec lat 90. wprowadzili na rynek wóz, który zasilił rozwijający się segment Sports Utility Vehicle, czyli SUV-ów. Krótko po pojawieniu się na rynku modelu Pajero Sport konstruktorzy z Mitsubishi pokazali światu swojego pierwszego kompaktowego SUV-a, którym był Mitsubishi Outlander, zaś później na bazie jego konstrukcji i w ramach partnerskiej współpracy powstał model siostrzany Peugeota. Chociaż downsizing silników w SUV-ach postępował, w szczególności w Europie Japończycy liczyli na wysoką sprzedaż swojego mniejszego i bardziej oszczędnego modelu, który jako pojazd typu crossover w założeniu miał odpowiadać potrzebom kupujących spoza kręgu miłośników klasycznych SUV-ów. Produkcja nowego modelu rozpoczęła się w 2010 roku w Japonii, gdzie samochód ten otrzymał nazwę Mitsubishi RVR. Na innych rynkach producent posłużył się znaną już nazwą Outlander i nowe auto reklamował, używając nazwy Mitsubishi Outlander Sport. Na Starym Kontynencie model ten był dostępny od 2010 roku jako Mitsubishi ASX.

Napęd na jedną lub obie osie w Mitsubishi ASX

Z długością prawie 4,3 m, rozstawem osi 2,67 m i szerokości wynoszącą 1,77 m Mitsubishi ASX odbiegał od typowych dla swojej klasy wymiarów. Także z wysokością 1,6 m odróżniał się od wyraźnie wyższych klasycznych SUV-ów, które były dostępne na rynku. Projektując Mitsubishi ASX, Japończycy oparli się na sprawdzonym połączeniu kanciastej sylwetki i zaokrąglonych wykończeń. Chociaż Mitsubishi ASX jako typowy softroader nie stanowił pojazdu terenowego, a to ze względu na swoje „codzienne” właściwości, konstruktorzy zaproponowali obok seryjnie montowanego napędu na przednią oś także wariant z napędem 4x4. Taka opcja jednak dostępna była tylko w kombinacji z silnikiem wysokoprężnym. Dla rynków w Europie producent skonstruował pojazdy dostępne w dwóch opcjach silnikowych. Obie spełniały normy Euro5. Jednostki Diesla o pojemności skokowej 1,8 l generowały moc 110 kW (150 KM) i spalały średnio 5.5 l paliwa, produkując tym samym 145 gram CO2 na kilometr. Silnik benzynowy posiadał moc 86 kW (117 KM), a w cyklu mieszanym zużywał co najmniej 5,9 l paliwa, przy równoczesnej emisji do atmosfery 135 gram dwutlenku węgla na kilometr.