Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-murano-l-01.jpg

Nissan Murano

Nissan Murano Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Murano, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Od dawna wiadomo, że dla marki Nissan jednym z najważniejszych rynków zbytu są Stany Zjednoczone. Próba podboju jeszcze się nie udała w takim stopniu, aby mówić o przejęciu amerykańskich klientów, ale modele japońskiej marki za Oceanem radzą sobie całkiem nieźle. Jednym z pojazdów opracowanych właśnie w USA dla północnoamerykańskich klientów był model Nissan Murano, który miał swoją premierę w 2003 roku. Znając słabość Amerykanów do dużych i przestronnych, a także wygodnych i rodzinnych samochodów, inżynierowie z Nissana opracowali pojazd typu crossover, który łączył w sobie cechy modnego SUV-a i kombi. Cóż, takie połączenia mieszkańcy USA lubią najbardziej, ze względu na komfort jazdy, mnogość udogodnień oraz to, że samochód tego typu sprawdzi się w codziennym użytkowaniu przez czteroosobową rodzinę. Nissan Murano pierwszej generacji po amerykańskiej premierze trafił do Europy i zarówno na Starym, jak i na Nowym Kontynencie dostępny był tylko w jednej wersji wyposażenia z dużymi benzynowymi silnikami pod maską. Kolejna edycja tego wozu zjechała z taśm montażowych w 2008 roku i w tym wypadku producenci zaproponowali odbiorcom - poza mocnymi motorami na benzynę - także jednostkę wysokoprężną. W 2014 roku podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie dziennikarze i fani motoryzacji mogli przyjrzeć się trzeciej odsłonie tego modelu. Nissan Murano, zarówno jako samochód używany lub nowy, to świetny wybór na rodzinne, przestronne i wygodne auto.

Nissan Murano drugiej generacji - największy japoński SUV na europejskich drogach

Nissan Murano w drugiej edycji trafił do produkcji w 2008 roku i na rynku królował przez następne sześć lat. Marka Nissan, która w swojej palecie ma także inne pojazdy typu SUV, mówiła o modelu Murano, że jest miastoodporny. I nie chodziło bynajmniej o to, że wóz ten nie daje sobie rady w mieście. Wręcz przeciwnie - warunki miejskie nie stanowią dla niego najmniejszego problemu. Mimo terenowego wyglądu, dużego prześwitu czy opcjonalnego napędu na obie osie, Nissan Murano świetnie porusza się po ruchliwych miejskich ulicach. Poza tym jest to auto eleganckie, o miękko zarysowanej bocznej linii i wizualnym poczuciu lekkości, zapewnionym dzięki łagodnie uniesionej tylnej części. Przód modelu Murano miał nieco futurystyczny wygląd. Stylistyczną dominantę stanowił grill, symetrycznie zwężający się ku zewnętrznym stronom, które zamykały wydłużone reflektory. Wypracowany, zaokrąglony i podniesiony tył po obu stronach wieńczyły subtelnie wkomponowane w nadwozie wyciągnięte światła, a u góry płynna forma spoilera niejako wypływała z zakończenia linii dachu. Wnętrze tego modelu było spójne, eleganckie i dopracowane w każdym calu. Zegary umieszczono w osobnych tubach, co wpływało na sprawne przeprowadzanie odczytu bieżących parametrów. Konsola centralna natomiast wysuwała się w kierunku środka pojazdu, tworząc swoim kształtem swojego rodzaju klif, który kończył się gwałtowanie tuż nad dźwignią skrzyni biegów. Schowki pojazdu - kolorystycznie zgrane z tonacją wnętrza - były pojemne, a także łatwe i intuicyjne w obsłudze. Każdy model tej serii, bez względu czy wykończony w jasnych, czy w ciemnych kolorach, cechował się starannie wykonaną elegancką tapicerką. Samochód używany Nissan Murano drugiej generacji to pojazd, który sprawdzi się na wakacjach, w mieście i w terenie.

Parametry techniczne i spalanie silników Nissana Murano

W przeciwieństwie do pierwszej edycji, druga otrzymała poszerzoną gamę silników. Murano numer dwa, którego produkcja rozpoczęła się w 2008 roku, miał implementowane dwa silniki benzynowe, oba o pojemności skokowej wynoszącej 3,5 litra, z mocami 234 KM oraz 255 KM, a także jeden silnik Diesla o pojemności 2,5 litra i mocy 190 KM. Motory benzynowe cechowały się zużyciem paliwa wynoszącym odpowiednio około 10-11 litrów oraz 12-13 litrów na 100 km w cyklu mieszanym. Bardziej ekonomiczny silnik Diesla na przejechanie takiego samego dystansu konsumował średnio 8-10 litrów oleju napędowego. Silniki w modelu Murano współpracowały z automatyczną, bezstopniową skrzynią CVT, która była odpowiedzialna na płynną zmianę przełożeń i lekkie przyspieszanie.