Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-navara-side

Nissan Navara

Nissan Navara Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Navara, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Nissan Navara po praz pierwszy opuścił fabrykę trzydzieści lat temu. W 1986 roku był to pojazd składający się z niezbyt obszernej kabiny pasażerskiej i przyczepy ładunkowej. Typowy wóz popularny w tamtych czasach na drogach praktycznie całej Azji. W takiej wersji rozjechał się po bezdrożach świata, służąc w charakterze auta do wszystkiego - jako pojazd rodzinny, auto do przeprowadzek i do transportu. Przez prawie dekadę model ten nie trafił z powrotem na kreślarskie deski japońskich inżynierów. Dopiero w 1997 roku pochylono się nad nim ponownie. Efektem była druga generacja pojazdu Nissan Navara o kompletnie przemodelowanej sylwetce, która wizualnie doskonale wpisywała się w ówczesną motoryzacyjną modę. Navara numer dwa otrzymał sporą pakę zintegrowaną z kabiną, ale występował też w wersji ze znaną od poprzednika przyczepką. Ale masywny przód, szeroki zderzak, bull bar oraz duże reflektory zdradzały przynależność do nowej ery w motoryzacyjnej stylistyce. Pickup Navara w trzeciej edycji dostał jeszcze bardziej ugrzeczniony wygląd oraz nieco bardziej elegancką sylwetkę. Trafił do sprzedaży w 2005 roku ze zintegrowaną paką i czteroosobową kabiną. Przód skrócono, nieco zmniejszyły się światła, jednak zalety tego półciężarowego wozu nie uległy zmianom - pojemny, bezpieczny i stabilny, był w stanie sprostać trudnym, również terenowym zadaniom. Czwarta i jak dotąd ostatnia wersja tego samochodu, jest dostępna w sprzedaży od 2014 roku. Japońscy producenci przebudowali przód, aby poprawić optyczną dynamikę tego wozu. Świetnie wyposażony, zadziorny, mocny - takimi słowami można określić samochód używany Nissan Navara czwartej generacji.

Nissan Navara czwartej generacji - powiew świeżości w klasie pickupów

Navara czwartej edycji to auto prawdziwie wszechstronne. Poza wysokim poziomem bezpieczeństwa, gwarantowało ono także wygodę oraz ciekawe rozwiązanie estetyczne, które ożywiły rynek samochodów półciężarowych. Na pierwszy ogień - sylwetka. Odciążona, zwinna mimo masywnej paki, dynamiczna i pełna energii. Pokrywie silnika nadano lekko wyostrzone kształty, reflektory mocno wyciągnięto w tył. We wnętrzu dominuje spokój i porządek, a także kolorystyczna asceza, która pozwala na szybką i totalnie intuicyjną obsługę. Producenci z Kraju Kwitnącej Wiśni podkreślają, że Navara w najnowszej odsłonie to auto na nowo przemyślane i zaprojektowane. Pojazd otrzymał ramę o lepszej sztywności, a także LED-owe światła do jazdy dziennej. W wyposażeniu znalazły się również takie udogodnienia jak wsteczna kamera wspomagająca parkowanie oraz dodatkowe kierunkowskazy zintegrowane z obudową lusterkami bocznymi. Jeśli natomiast chodzi o wyposażenie dodatkowe, to Nissan Navara dostępny był także z systemem VDC, systemem wspierającym ruszanie pod górę, systemem kontroli jazdy w dół wzniesienia oraz mechanizmem różnicowym o ograniczonym uślizgu. Nissan Navara w najnowszej odsłonie zda egzamin jako samochód używany. Mimo swojego podstawowego transportowego zastosowania jest to auto eleganckie, solidnie wykonane i starannie wykończone. Samochód ten jest spadkobiercą wiedzy i doświadczeń poprzednich edycji i beneficjentem praktycznych rozwiązań technicznych.

Nissan Navara czwartej edycji - dane techniczne i spalanie

W tej wersji Japończycy zaproponowali trzy silniki - jedną jednostkę benzynową i dwie wysokoprężne. Silnik na benzynę miał 2,5 l pojemności skokowej i moc sięgającą 163 KM. Silniki Diesla to w obu przypadkach pojemność wynosząca 2,3 l i dwie moce do wyboru: 160 KM i 190 KM. Producenci zaznaczają, że jednostki na olej napędowy są o prawie 25% bardziej oszczędne niż te zastosowane w poprzedniej edycji tego modelu. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, to wynosiło ono około w cyklu mieszanym 6-8 l na 100 kilometrów dla silnika benzynowego. Diesel natomiast spalał od 5 do 7 l na 100 kilometrów, także w cyklu mieszanym. Silniki te otrzymały do kompletu sześciobiegowe manualne przekładnie lub siedmiobiegowe skrzynie automatyczne. Napęd w wersji podstawowej był implementowany na tylną oś. Wóz ten oferował trzy tryby jazdy, a dokładnie: 4WD High z przeznaczeniem do jazdy po drogach nieutwardzonych i w niezbyt trudnym ternie, 4WD Low przeznaczony do tras o wyższym stopniu trudności oraz 2WD do jazdy głównie po asfalcie.