Kupuj używane Nissan Qashqai na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Nissan Qashqai pojawił się na niemieckim rynku równo pół roku po tym, jak został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu we wrześniu 2006 roku. Ten model to swego rodzaju połączenie między pojazdem z klasy kompaktowej Nissan Tiida i samochodem terenowym typu SUV Nissan X-Trail. Nazwa Qashqai nawiązuje do turkmeńskiego ludu koczowniczego Kaszkajów i tym samym podkreśla terenowy charakter tego pięciodrzwiowego kompaktowego SUVa. Produkowany jest on w fabryce Nissan Motor Manufacturing w Waszyngtonie. Już dwa lata po wprowadzeniu na rynek pojawiła się, podobnie jak przy pierwszej generacji Mercedesa Benz klasy A, przedłużona wersja Qashqai pod nazwą Qashqai+2. Warto wspomnieć, że na początku 2010 roku auto przeszło facelifting. Zmieniono kształt przednich reflektorów i tylnych lamp, a także osłonę chłodnicy, aby wpasować się w ówczesny trend „design rodzinny”.

Takie osiągi ma Nissan Qashqai

Nissan Qashqai można dostać z dwoma rodzajami silników benzynowych: zainstalowany przed liftingiem 1,6-litrowy czterocylindrowiec został w trakcie faceliftingu nieznacznie zmieniony, aby nieco zwiększyć moment obrotowy z 158 Nm. Poza tym udało się zmniejszyć zużycie paliwa o 0,6 litra na 100 km i zredukować produkcję substancji szkodliwych o całe 10g na kilometr. Trochę silniejszy 2,0-litrowy czterocylindrowiec o mocy 104 kW (141 KM) jest dostępny opcjonalnie z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatyczną, a także z napędem z przodu lub na cztery koła. Wersja Diesel jest reprezentowana wyłącznie przez silnik samozapłonowy dCi-Common-Rail: pierwotnie 1,5-litrowy czterocylindorwiec o mocy 76 kW (103 KM) został z początkiem 2010 roku, w związku z liftingiem, zamieniony na agregat o podobnej budowie, ale który osiągał teraz moc 81 kW (110 KM) i moment obrotowy 240 Nm już przy 1750 obrotach na minutę. Niezmieniony pozostał od początku najmocniejszy Diesel czterocylindrowy o pojemności skokowej 2,0 litra, mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowym 320 Nm. Z takim silnikiem na pokładzie Nissan Qashqai dostępny jest jedynie z napędem na cztery koła i z automatyczną skrzynią biegów. Pod koniec 2011 roku oferta Diesel została uzupełniona o 1,6-litrowy silnik czterocylindrowy, który przy 96 kW (130 KM) osiąga ten sam moment obrotowy co wariant 2,0-litrowy i obok standardowego napędu z przodu dostępny jest również z napędem na cztery koła.

Co oferuje Nissan Qashqai w zakresie komfortu

Model Qashqai oprócz podstawowego wyposażenia Visia dostępny jest jeszcze w trzech różnych wersjach wyposażenia Acenta, I-Way i Tekna – ta ostatnia to najlepsza dostępna opcja. Oprócz innych elementów we wszystkich wariantach dostępne są m.in klimatyzacja, radio CD z zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz sześć poduszek powietrznych. Poza tym, znajduje się tam także tzw. HFC , które przy silnym hamowaniu dzięki hydraulicznemu układowi kompensacji utraty skuteczności hamulców – dba o to, aby Nissan Qashqai nie wypadł z toru jazdy lub żeby nie zaczął się przekręcać. Do luksusowego wyposażenia należą skórzane fotele, szklany dach panoramiczny, reflektory ksenonowe, nawigacja z podłączoną kamerą cofania i wiele innych elementów.

Można też dłużej: Nissan Qashqai+2

Od końca 2008 dostępny jest Qashqai w przedłużonej o 21 cm wersji Qashqai+2, który ma w sumie 4,53 metra długości. Ten model oferuje dodatkowy, składany rząd siedzeń. Qashqai+2 jest o 4 cm wyższy oraz ma o 13 cm dłuższy rozstaw osi niż w swojej „krótkiej” wersji. Zmiany tesprawiły, że auto może pomieścić więcej pasażerów. Bez dodatkowych dwóch pasażerów bagażnik ma pojemność 500 litrów, co daje o 90 litrów więcej miejsca. Wizualnie wersja dłuższa różni się między innymi zmienioną osłoną chłodnicy i zmodyfikowanymi drzwiami. Dłuższy Qashqai+2 niezmiennie oferuje taki sam wybór silników oraz cztery opcje wyposażenia.